En trevlig helg med en hel del frestelser

Denna helgen har vi varit i Kumla utanför Örebro.
Resan dit var en tragisk historia med en smurfa som var riktigt övertrött och grinig och inget passade.
Då var vi två väldigt trötta och lessa föräldrar.
 
Som tur var som kom vi fram till slut och vi hoppades på lite lugn och ro. Icke sa nicke, helt plötsligt var vårt barn en liten blyg viol som hängde i mammas kjol och ville varken stå eller gå själv.
Hon blev helt hysterisk om jag lämnade rummet!
Efter lite mat och någon timmes vila så var hon fit for fight.
 
 
Kalaset levererade många godsaker att välja på. Kanelbullar,tårtor och kakor av alla de slag.
 
Många frestelser att ta ställning till och jag är rätt nöjd över mitt val och några bonuspoints behövde jag knappt använda.
Hittade en liten bit silviakaka som var hur god som helst!
 
Var ju tvungen att smaka bägge tårtorna, en blåbärsprincess och en white lady (chokladgrädde). Jag åt dock inte upp allt detta :)
 
Till kvällen blev det TP och thaimat, spelet vanns av mig och sambon!
 
Efter en lång dag var det skönt att krypa ner i sängen och sova och som tur var så sov smurfan nästan hela natten igenom. Att bli väckt halv åtta på en söndagsmorgon kändes helt ok.
 
Tog det väldigt lugnt på morgonen och förmiddagen, lekte lite med smurfan och packade ihop våra grejer.
 
Åkte till Ica Maxi i Kumla och inhandlade lite lunchmat till mig och sambon och leksaker till smurfan så hon skulle ha något att göra på tåget.
Jag hade plockat åt mig en färdig sallad då salladsbaren i butiken var stängd.
Vi hittade dock inga bestick så vi tänkte fråga i kassan. Jobbigt att äta sallad på ett tåg utan bestick.
När vi kom fram till kassan och frågade så sa hon att det bör finnas och om inte inne i butiken så kanske i förbutiken. Hon ringde någon som skulle fixa bestick. Hon tog betalt för sallad och bestick så länge medans vi väntade.
När det var 35min innan vårt tåg skulle gå så kom hon och sa att de inte hittade några bestick! Say what!?
denna butik hade bestick framme dagen före och nu hittade de helt plötsligt inga och hur ska de då göra när salladsbaren öppnar igen på måndag? Helt sjukt.
Återköp fick vi tydligen göra i förbutiken och den var det nummerlappssystem till *suck*
Eftersom min sambo är lite mer framåt och brysk så trängde han sig lite före för att fråga om de hade bestick. Det hade de givetvis inte så vi fick göra återköp på min lunch.
Så där stod jag med en påse frallor till lunch, torrt och inte så viktväktarmässigt. Sur och grinig blev jag också! Spottade och fräste ända fram till perrongen.
 
Sambon frågade om han skulle kuta över och köpa en korv på Sibylla, dum fråga, jag skulle minsann inte ha någon jävla korv. Jag ville ha sallad och fick jag inte det skulle jag inte ha något (ja jag hade något för lågt blodsocker redan där).
 
Min snälla och tålmodiga sambo lyckades övertala mig att få springa och köpa en burk kvarg i alla fall så jag hade något att äta (skedar hade vi).
Så min lunch såg ut såhär:
Kan säga att halva burken räckte mer än väl och för endast 3 propoints!
 
Smurfan då? Jodå hon sov hela tågresan så vi hade en mycket behaglig resa hem!
Hon och sambon satt och halvslumrade på bussen från Enköping till Uppsala dessutom.
 
Utförde lite ärenden på stan när vi kom fram innan vi åkte hem och utfodrade en hungrig och trött smurfa.
Vart en hel del tårar och skrik på kvällen också men så somnade hon sött vid läggdags också.
 
Dagens middag bestående av kycklingfilé med coucoussallad och yoghurtsås satt riktigt fint innan kvällströttheten satte igång.
 
Imorgon blir det att gå upp tidigt då smurfan börjar kl 7 på förskolan *gäsp*.
Dessutom är måndagar min invägningsdag, ska bli spännande att se vad vågen säger efter denna helgen!

Kommentera här: