En trevlig kväll men en del slarv...

Efter en lång arbetsdag idag så var det bara att sticka hem och duscha och byta om då vi skulle på grillbuffé ute på Skarholmens wärdshus här i Uppsala.
 
 
 
Någon är otålig på att komma fram!
 
 
 
Jag valde att ta ett glas rött denna kvällen men tyvärr så kantades kvällen av lite för dåliga val.
Inte för att jag tog dåliga saker rent pointsmässigt utan för att jag tog för mycket,  efter första misstaget att ta köttet och de andra proteinerna före salladerna och att dessutom ta för mycket bröd så föll jag in i tänket att det är ändå kört i dag så då spelar det ingen roll. Detta gjorde att en liten bit kladdkaka slank ner också.
Jag skulle istället tänkt om och gjort bra val efter de dåliga.

Hade jag dessutom inte varit så oroad över att känna mig fånig så hade jag gått tillbaka in i restaurangen och börjat om med en ny tallrik och börjat med grönsakerna.
 
  
 
 
Utsikten från vårt bord var inte illa!
 
Det är tur att man kan se det som så att varje ny dag är en nystart och man har alltid en ny chans att göra något bra. Detta innebär att helgen ska kantas och fokusera på bra val för mig och min hälsa.
Jag kan dock redan nu förvarna om att jag ska på ettårs-kalas för smurfans kusinbarn i Örebro imorgon och jag har en liten aning om att det kan slinka ner en lite bit tårta eller något liknande, med betoning på liten. För som sagt med viktväktarna är inget förbjudet utan det handlar mer om prioriteringar, smarta och bra val.
 
Jag kan verkligen rekommendera Skarholmens Wärdshus för de som är ute efter god mat och kanonbra service!
 
 
Innan matångesten kom krypandes.
För så är det, när man slarvat, oavsett om det är medvetet eller inte, så får man ångest. Jag får det i alla fall och jag kände mig som en rätt dålig och kraktärslös människa när vi åkte hem.
 
Det skulle dröja en stund innan bussen gick hemåt så vi tog en liten mini promenad där nere i småbåtshamnen. Stämningen,vädret och ljuset var nästan magiskt. Kände mig rätt tillfreds just där och då och för mig är ljumma sommarkvällar med skvalpande vågor mot stenarna eller sanden en nästan religiös upplevelse. Jag är som lyckligast när jag är vid vattnet, kan sitta där och bara titta ut i fjärran och filosofera. 
Pikade in sambo och sa att detta var vad jag menade med perfekt setting för ett frieri. Så han friade igen..för tredje gången *s*
 
 
 
 
 
Sen åkte vi hemåt och tog tag i sådana där roliga saker som räkningar, disk och annat som måste fixas innan man reser bort.
 
Imorgon blir en ny dag med nya utmaningar som ska hanteras.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: