Invägning och ett mål nått innnan jul

Igår var det invägning på morgonen som vanligt när det är måndag.
 
Var lite nervös eftersom jag hade satt målet att ha nått under 100kg till jul.
När siffran 99,8 dök upp på vågen så går det inte att beskriva känslan av lycka att ha nått en utav många mål.
Samtidigt som oron över att gå över 100 igen finns där i bakgrunden, det är ju inte första gången jag lovat mig själv att aldrig hamna där igen.
Fick present av sambon på kvällen för att han tycker jag varit så duktig. Ett set med fina margretheskålar :)
 
Nu är det julvecka med allt vad det innebär i matväg och det är också en utav anledningarna till att jag kommer gå på ett viktväktarmöte imorgon för att bli peppad och inspirerad.
Har mer eller mindre bestämt mig för att inte räkna minsta lilla grej i jul men samtidigt äta det jag tycker om med måtta. Jag behöver inte äta prinskorv bara för att man ska, det är inte ens särskilt gott och något jag kan vara utan. Jag behöver inte heller äta åtta skivor lax utan nöja mig med två. osv.
Det kommer bli tufft men det är värt det i slutändan, julmatsångest och lätt illamående är inget jag vill minnas efter julen är slut.
 
Alla julklappar är inköpta och ska på något sätt släpas med ner till Stockholm imorgon, det blir till att ta den stora barnvagnen!
Ett stopp på mammas jobb imorgon för lite lunch blir det innan jag ska åka till stan med syrran.
 
Blir nog en del promenerande under julhelgen om jag känner min mor rätt. Har bestämt mig för att denna julen blir mindre tv-tittande och mer promenerande så det kommer verkligen bli en skillnad mot hur det sett ut förut.
Detta blir också första året då jag inte ska kolla på kalle på tv kl 15, jag ska istället följa med min mor och mormor på promenad, kommer kännas konstigt men välbehövligt. Jag tror dessutom att smurfan kommer må bra av att få komma ut lite.
 
Nu ska jag se till revbenen som ligger och puttrar för fullt.
Det kommer säkerligen lite blogginlägg nu under julhelgen om jag hinner.
Om inte annat så skriver jag säkert någon rad när det lugnat ner sig lite :)
 
God jul och må så gott så länge!
1 CG:

skriven

Grattis till att kommit under 100 kg!
Vet hur känslan är... Själv har jag min platåvikt på 110 kg just nu som min kropp verkligen INTE vill komma under :-(

God fortsättning!

Kommentera här: