Julhelgen och dess frestelser

Sedan jag sist skrev så har det hunnit vara julhelg med allt vad det innebär.
Jag tänkte hoppa över trista detaljer i detta inlägg och nästan endast fokusera på hur mitt viktväktande har gått under veckan.
Mitt besök till min farmor, sällskapsspel med familjen och alla andra detaljer lär ju inte intressera någon :)
 
För det första så tänkte jag visa en jämförelsebild som visar före viktväktarna och fyra månader och -22kg senare.
Jag själv märker knappt någon skillnad men å andra sidan så vet jag att det tar ett bra tag innan knoppen hinner med kroppen så att säga.
 
Innan julhelgerna började så hoppade jag på min utmaning igen som jag aldrig kunde avsluta förut eftersom jag blev sjuk.
 
Är på dag 16 och det tar som sjutton på kroppen efter ett par dagar så man märker att det är effektivt.
Känner ju att jag skulle behöva träna kroppen mer och inte bara ta promenader.
Tanken är att använda mitt friskvårdsbidrag från jobbet till att köpa ett gymkort, det får dock bli efter vi flyttat.
 
 
Den tjugotredje dec var jag på viktväktarmöte för att peppa mig inför helgerna. Att ta med en övertrött och trotsig 1½åring på ett sådant möte är inget jag rekommenderar. Det tog väldigt mycket fokus att hålla henne sysselsatt så hon inte störde andra. Peppad blev jag i alla fall av det jag hörde.
 
Under julhelgen så har jag ätit av det jag tyckt varit gott och skippat annat dvs inte ätit saker för att det hör till eller finns. Mindre potatis och mindre lax än vad jag brukar ta. Även mindre bröd och mindre choklad. Har mest hållit mig till skumtomtar. Däremot så tror jag ändå att det kommer stå plus på vågen imorgon för jag känner mig som en uppblåst julskinka just nu.
 
Julen innebar förutom mat även umgänge med min kära familj som jag tycker så mycket om. Jag lyckades dessutom hålla mig borta från tv:n precis som jag tänkt och promenerat och varit social istället. Detta innebar att jag missade både kalle anka och karl bertil jonsson men det är inget jag sörjer.
 
Jag ska inte ljuga och säga att jag inte ätit godis för det har jag och det märks i kroppen att jag suttit mer än vanligt och ätit mer än jag brukar.
Imorgon är dock en ny dag och nu blir det långpromenader resten av veckan.
 
Nu på kvällen kom det snö så vi får hoppas att den ligger kvar och kommer så pass mycket att man kan ta ut smurfan på en tur med pulkan.
 
Avlutar med en liten bild av smurfan på julafton...
Hoppas ni haft en härligt jul och att ni får en god fortsättning!
 
 

Kommentera här: