Arbetslös, sliten och trött

Det har hänt en del dessa dagar faktiskt.
 
På onsdagen jobbade jag mitt sista pass på jobbet :( Så himla tråkigt att behöva sluta eftersom jag trivs så oerhört bra där, har även fått intrycket av att de gillar att ha mig där. Tycker det är för bedrövligt att byråkratin ska stå i vägen för anställningar ibland.
Natten innan sista arbetsdagen så grät jag när jag tänkte på att det var sista dagen och när jag kom till jobbet så grät jag lite till då detta stod på mitt skrivbord när jag kom:
 
Kaninen var till smurfan!
 
Blev en del sorgliga avsked men ändå med en förhoppning om att det kommer lösa sig och att jag kommer tillbaka.
Sambon hade råkat ut för en kraftig inflammation i nack- och ryggmuskulaturen så han fick hämta ut starka mediciner och bli sjukskriven ett par dagar. Det var alltså ingen munter familj den dagen. Den lystes dock upp av sambons fina tanke på att köpa med sig blommor hem till mig :)
 
Torsdagen och fredagen innebar möten på arbetsförmedlingen (igen) och torsdagen bjöd på något som varken jag eller sambon varit med om på länge. Efter jag lämnat smurfan på dagis och dragit ner på stan och utfört alla ärenden så åkte jag hem och tog tag i det som fanns att göra hemma. Sedan kunde jag och sambon slå oss ner i soffan och kolla på en film bara han och jag innan jag skulle hämta lillgrisen på dagis. Det är man inte bortskämd med!
På fredagen ringde teamchefen för kommunens växel och vi pratade lite och bokade in ett möte till på onsdag nästa vecka. Tack vare en kollega på jobbet så kunde jag nämligen skicka en spontanansökan till kommunen och tala om att jag fanns tillgänglig för arbete. Det handlar om lite timmar när ordinarie är borta i så fall.
 
Det blev en promenad ner till stan på fredagen och ett besök på hemmakväll som slutade med en hög med filmer och en stor hög med godis till sambon och en mindre hög till mig.
Så en del godis och en mindre bra film blev det på kvällen. Tur att middagen (tortillapizza) är så bra och relativt billigt i pp. Har dragit en hel del veckobonus denna veckan så nu är det bara 8 kvar.
Efter gårdagens moffande av godis så var samvetet inte att leka med idag.
Började dock dagen med en välförtjänst sovmorgon och långfrukost med melodikrysset.
Vi gjorde oss iordning och drog iväg för att storhandla, vi fick dock börja med att trycka i smurfan lunch så fort vi kom till Gränby.
Efter mycket om och men bestämde jag mig för en räksallad till lunch som faktiskt var hel ok och pp snål!
Rände lite ärenden efter detta innan vi storhandlade och åkte hem. Efter jag packat upp allt så stack jag iväg på en långpromenad. Lite surt att efter halva vägen så bestämde jag mig för att ta lite bilder till bloggen och ibland när jag tar bilder med mobilen så startar den om sig utan förvarning. Detta innebar att mitt träningspass med Endomondo försvann! Sjukt irriterande, så jag vet just nu inte exakt hur långt jag gick utan det kan jag få veta av min vivosmart sen. Gick sträckan på 45 min i alla fall :-P
 
 
 
 
Det är väldigt vackert att gå längs med fyrisån :)
 
Efter en hel del bus med smurfan så började jag med maten och och sambon lade smurfan för natten.
 
Denna kväll testade vi att göra Fake fried chicken från viktväktarnas hemsida.
Vi valde dock att använda mer panko än vad som stod då vi tyckte att 4msk var lite väl snålt, vi tog 3 dl istället.
Till detta hade vi coleslaw men bytte ut löken mot äpple, använde lättmajonnäs och tog bort vitlöken helt.. Allt som allt så slutade det på 12pp för den måltiden.
Vi kände dock att vi behövde bygga på måltiden något så jag körde på lite ugnsrostad potatis och palsternacka så totalt 14pp för dagens middag.
 
 
 
Hoppas på lite bra film och lite fruktsallad nu till kvällen, har jag tur så kanske det blir en ProPud också.

Kommentera här: