Invägningar och matinspiration

I torsdags gick det över förväntan. Vågen stannade på +0,7kg på mötet vilket är rätt bra siffror på tre veckors ledighet från viktväktarvågen.
Gick ifrån mötet enormt peppad för att fortsätta nedåt på vågen.
Satt upp nya mål till min födelsedag och det är inte helt omöjligt att jag når dit så länge jag sköter mig.
 
Tänkte passa på att lägga upp en bild från fredagens middag för att ge er lite inspiration.
Fisktacos gjord på torsk- 11sp med tillbehör (dryck ej medräknad ;) )
 
 
Såsen är gjord på Grekisk lättyoghurt, mangochutney, limesaft samt salt och peppar.
 
 
I helgen har vi varit i stockholm hos mina föräldrar, gått igenom kartonger från förrådet och kastat massor av saker. Har sparat en hel del också iofs.
På söndagen åkte jag och sambon tidigt till Gröna Lund då mitt arbete abonnerat stället mellan kl 10-12 och bjöd på inträde och åkband för hela dagen.
Tyvärr så samarbetade inte min mage riktigt så det blev bara tre åk innan mitt illamående sa stopp.
Vi gick därefter runt och tog diverse lotter utan att vinna, åt lunch samt glass (Ben&Jerry's för min del).
 

Köpte en tröja till smurfan innan vi åkte hemåt framåt eftermiddagen.
Åkte hem till Uppsala när vi hämtat smurfan och packat ihop allt hos mina föräldrar.
Blev en sen kväll isäng både för oss och för smurfan.
 
Imorse blev det spännande att kliva upp på vågen. Inte tränat något sedan vi kom hem från Gran Canaria, räknat points har jag ju gjort men mest försökt komma tillbaka till gamla rutiner..med några snedsteg på vägen.
Igår kom jag upp i över 15000 steg så helt stillasittande har jag inte varit.
Vågen visade på -1,1kg sedan förra veckan så rutiner lönar sig verkligen!
Nu är det nya tag denna veckan med mindre snedsteg, mer nytändning och mer motion.
 
 
 

Kommentera här: