Att bo eller inte bo i flyttkartonger...

Veckan som gått har varit intensiv och bara swishat förbi!
 
Dagarna bestod i princip bara av att jobba, hämta och lämna grinig unge på dagis samt äta och sova. Känns lite jobbigt att man inte hinner/orkar med att umgås så mycket med familjen men jag tror att när allt lugnat ner sig och vi har fått saker och ting iordning så kommer det reda upp sig det med.
 
Under veckan så har min sambo packat upp den största delen av bohaget och skyfflat ut sopor och dragit upp saker på vinden. Verkligen gjort ett hästjobb trots en trasig axel.
Själv har jag försökt ta tag i saker när jag kommit hem från jobbet men det är ju inte alltid man hinner mellan matlagning och läggningar.
Har i alla fall lyckats få in alla mina filmer i bokhyllan och lite småplock.
Under veckan har jag även lyckats installera Tivo så nu har vi alla tekniska apparater på plats.
 
I onsdags så fick jag hämta en smurfa som fick åka hem i bara strumpbyxor (sittandes i åkpåse) eftersom personalen på dagis/någon förälder slarvat bort hennes fleecebyxor. Gissningsvis har en förälder tagit ett par byxor ur torkrummet utan att kolla lappen (jag märker alltid hennes kläder med namn). de har dock inte dykt upp än och vi får väl se om de gör det.
Det finns ett par andra likadana byxor på dagis som ingen vill kännas vid,problemet är att det är inte smurfans storlek utan ett nummer för stora. Så nu står jag i valet och kvalet om jag ska köpa nya byxor eller ta de som är för stora. Hur hade ni gjort?
 
I torsdags slutade jag i så bra tid att jag kom i riktigt bra tid till viktväktarmötet. Orkade inte sitta och vänta i 40min så jag bara vägde in mig och åkte hem, dessutom hade jag handlat innan mötet så jag hade matkassar att bära på.
 
I helgen har vi varit ute på äventyr och gjort klart smurfans rum, eller nästintill i alla fall.
Dammsög och skurade golvet,byggde ihop möbler och packade ur kartonger. Blev riktigt bra. Nu saknas bara saker på väggarna samt gardiner och matta :)
Vi kunde tyvärr inte ha kvar alla fina böcker i hennes bokhylla då hon har en benägenhet att riva i böckerna.
Hon fick ha kvar dom som vi inte var lika rädda om.
 
På lördagskvällen åkte vi in till stan och gick till hemmakväll och hyrde film, handlade lite och åkte hem då klockan började bli mycket och vi inte kom iväg i tid.
 
Igår var vi ute på ett riktigt äventyr. Vi skulle åka ut till boländerna, äta lunch på ikea och sedan ta oss till NetonNet.
Det började med att bussen som vi skulle ta var full med barnvagnar så vi kunde inte åka med. Nehepp..vänta 20min till nästa buss. Tog oss ut till Ikea och åt lunch och handlade i lugn och ro.
Sedan spårade det ur, vi skulle gå från ikea ut till netonnet. Det var rätt mycket längre bort än vad min sambo sagt och dessutom gick vi fel så vi fick gå tillbaka en bit.
Jag fick släpa vagnen fram på en snöig och slaskig stig och det kändes som att vi aldrig skulle komma fram.
När vi hade handlat det vi skulle så var vi naturligtvis tvugna att gå tillbaka också men vi valde en annan väg och eftersom det var en sen söndagseftermiddag så fanns det inte så många alternativ att välja mellan.
Valde en väg som ledde hemåt och skulle ta oss till en busshållpats där bussen hem går. Det var en bra bit det med kan jag säga!
 

Räknade ut när jag kom hem att vi nog hade gått runt två timmar totalt den dagen. Var riktigt mör i kroppen efter det och fötterna gjorde otroligt ont.
Sambon var det värre med då han egentligen inte ska gå längre promenader, han får så ont i armen då.
Under promenaden hem så hyperventilerade han av smärta, när vi kom hem så fick han lägga sig en stund.
Själv började jag göra mat till smurfan samt började med vår mat. Tappade upp bad till smurfan och sambon som skulle bada ihop för första gången. Efter badet så läste vi saga och sedan var det dags för sängen för smurfan.

Vi åt vår middag i vardagsrummet framför Mission Impossible rouge nation och efter filmen var slut så var det bara för mig att duscha och gå och lägga mig.
 
Hur har veckan varit rent VV-mässigt då?
Jo den har varit bra, det är skönt att jobba då man får in bra rutiner. dessvärre så innebär det att man inte hinner promenera eller träna så mycket som man kanske skulle önska. Kanske blir mer tid till det sen när allt har lugnat ner sig lite och vi kommit in i rutinerna ordentligt.

Ätit hyfsat bra, räknat points ordentligt förutom i helgen då det blivit en del höftande. Köpte en påse godis på hemmakväll i lördags men tog ytterst lite choklad och mer skumgodis.
 
Var inte riktigt säker på hur resultatet skulle bli imorse när jag ställde mig på vågen men det visade sig att jag gått ner 1,4kg sedan förra veckan så något rätt måste jag ju göra :)
 
Nu är det bara att kämpa på resten av veckan. Har inte skrivit någon meny för veckan ännu men det ska väl gå hyfsat lätt att sno ihop :)
 
Ska försöka att inte gäspa alltför mycket på jobbet idag..det räcker med att jag haltar fram :D

Kommentera här: