Att prova kläder, invägning

Torsdagens resultat på mötet var +0,3 men just torsdagarnas invägningar brukar jag ta med en nypa salt.
Det kan handla om vad jag ätit under dagen, vad jag har för kläder på mig från vecka till vecka samt en massa andra faktorer.
Den vikten jag bryr mig mest om är den jag får på måndagsmorgonen.
 
Fredagen var väldigt trevlig då sambon mötte upp mig och så gick vi och hämtade smurfan på dagis ihop. Hon blev ganska förvånad kan man säga.
Vi handlade nere på stan innan vi åkte hem och började förbereda inför middagen och våra vänner som skulle komma över.
Jag var lite slarvig på kvällen och räknade i princip inte points alls även om jag inte överåt och kontrollerade intaget. Blev ett glas vin till kycklinggratängen och ett litet glas kall punch till kaffet. Vi spelade spel och hade det riktigt trevligt till sent på kvällen. Stupade verkligen i säng efteråt.
 
I helgen har vi försökt hålla oss sysselsatta. Lördagen spenderade vi på stan i olika butiker.
Smurfan fick en pippidocka i försenad julklapp från sin farmor och så köpte vi lite böcker på bokrean.
Något som vi däremot lärde oss i lördags var att vi måste införskaffa en paraplysulky som man kan ta med på bussen. Från vårt nya bostadsområde går det en buss var tjugonde minut på helgerna, risken att bussen redan är full av barnvagnar när vi ska kliva på är stor vilket gör att man kan få behöva stå över buss efter buss tills man äntligen får åka med.
Inte riktigt så jag vill spendera en lördagsförmiddag så vi tänkte att en paraplysulky kan man fälla ihop och smurfan kan sitta i knäet på någon utav oss.
På kvällen fikade vi, käkade morötter med dipp och kollade på Judge Dredd.
 
Igår åkte vi ut och letade lite på gränby efter sulky samt utförde lite andra ärenden, vi försökte dock komma hem i bra tid på eftermiddagen så sambon fick lägga sig ner och vila då armen krånglade en hel del.
När vi kom hem så kollade jag och smurfan på film och åt mellanmål medans sambon sov, vi hade dessutom ett litet krig då vi försöker vänja av smurfan nappen en stor del av dagen. Hon får bara ha nappen när hon ska sova eller när hon slagit sig och är ledsen. Hon är inte helt överens med oss om det kan vi säga.
 
Undertiden som sambon lagade mat så provade jag mina växa-i byxor dvs byxor som jag inte kunnat ha på ett par år.
Jag kunde knäppa bägge men det är bara de ena som jag tycker att jag kan visa mig ute i.
Blev sinnessjukt glad och sambon tyckte att jag skulle ha på mig dem till jobbet dagen efter.
 
 
 
 
Efter middagen så lade jag smurfan för natten och så satt jag och sambon och fikade och kollade på tv. Vi började kolla på en film men när klockan närmade sig halv elva så sov jag nästan i soffan. jag var så sinnesjukt trött av tidiga mornar och min förkylning. Smurfan har inte direkt tagit sovmorgon denna helgen.
 
Under hela helgen har jag låtit bli att räkna points, jag har inte överätit men jag har inte heller haft stenkoll. Har säkert överskridit min budget men orken fanns verkligen inte. Nya tag på måndagen.
 
Imorse höll jag på att missa min invägning då jag var så himla trött.
Kom på det när jag klätt på mig halvvägs så det var bara att skala av sig kläderna igen. -0,9kg visade vågen och då kontrollvägde jag en andra gång.
Efter jag gått på toa så vägde jag mig igen och då hade jag gått upp 0,5kg..tyckte det verkade väldigt märkligt. Räknar dock på första resultatet så får jag kontrollera under veckan om det verkar vara felaktigt.
 
Idag är det en kollega som slutar vilket innebär fika, crap! Räknar med det i budget är tacksam att jag har sallad till lunch idag.

Kommentera här: