Tveksamma resultat och medaljer

Igår var det torsdag och egentligen skulle jag gått på viktväktarmöte men det blev inte riktigt så.
På morgonen hade jag ställt mig på vågen med kläder på och ser siffran 96,6 *wooho* tänkte jag. Går till mötet på kvällen och väger in mig och där står det 98,7, visserligen efter en dag med mat osv men det går man ju inte upp 2kg av. Tappade sugen lite efter det och tog bussen hem istället för att gå på möte. Vägde mig när jag kom hem och då stod vågen på 98,5 så frågan är om inte morgonenvikten var missvisande. Kändes ändå crap att jag skulle ha gått upp 0,1kg sedan förra veckan trots att jag skött mig och hållit mig inom mina points och inte gjort av med veckobonusen på en massa skit osv. Får väl se vad vågen säger på måndag morgon men är inte helt nöjd just nu.
 
Någon som däremot var roligt igår var att vi på jobbet vann silver i SM i telefoni!
Förra året vann vi men tvåa är inte heller fy skam :)
 
Nu är ju jag visserligen "bara" konsult så det känns lite dubbelbottnat. Jag känner mig delaktig i teamet på ett sätt och på ett annat sätt inte. När vi arbetar känner jag mig delaktig men när det kommer till möten och events som detta så känner jag mig utanför. Jag förstår ju att en konsult aldrig kommer bli en del av teamet som jag skulle önska men när man jobbat på ett ställe så mycket och så länge så känns det lite ledsamt dessa gånger när man känner sig utanför.
Detta är en utav de grejer som jag verkligen längtar efter, jag har ju aldrig haft en fast tjänst vilket innebär att jag aldrig har känt mig som en del i ett arbetsteam eller grupp, aldrig haft fasta kollegor eller företagsevents,möten och dyl, aldrig fått julklapp från ett jobb osv. Pengar i all ära men undrar om inte gemenskapen man får på ett arbete där man är permanent inte ändå smäller högre, för mig är det viktigare.
 
 
Imorgon ska jag skaffa mig ett gymkort är det tänkt och sedan drar vi till stockholm för att fira min fina mamma som fyllde år igår.
 
På måndag ska sambon åka och hämta ut nycklarna till vår nya lägenhet, är så spänd och samtidigt stressad som sjutton.
Tanken är att vi ska åka ut till lägenheten på eftermiddagen och kolla och mäta väggar och se om vi får plats med allt vi tänkt oss. Sedan ska vi lämna en nyckel till golvläggarna så de kan gå in på tisdagen och börja lägga våra nya golv innan målarna tar över och börjar tapetsera hela lägenheten :)
 
Blir att packa och fixa en hel del nu i ett par veckor.

Kommentera här: