Regn, regn, shopping och måndagens invägning

Helgen blev inte riktigt så solig som man hade önskat.
 
Vi klev upp rätt tidigt på lördagen för att vi skulle komma iväg tidigt till Blomsterlandet. Med tanke på att vi skulle använda vår största vagn så var vi inte säkra på om vi skulle komma med bussarna eller inte.
 
När vi alla gjort iordning oss för att gå ut så började det spöregna..det bara vräkte ner. Typiskt tänkte vi men vi kan inte sitta inne hela dagen och har vi tur så slutar det snart.
Så vi gick ut i regnet och kom faktiskt med bussen ner till stationen. Bytte buss och när vi klev av denna så regnade det inte fullt lika mycket längre.
Kände direkt när vi kom fram till blomsterbutiken att vi knappt visste vad vi gjorde så vi tog tag i en personal som kunde hjälpa oss att handla det vi behöver.
Blev två självvattnande balkonglådor med konsoller, jord och en del plantor. Riktigt nöjda gick vi mot kassan där vi fann hushållsgeråd. Bland annat assietter med 30% rabatt. Lila och snygga så de passar våra övriga tallrikar.
Ett riktigt kap.
Lastade i jord och plantor i vagnen och blomlådorna tog vi på en liten pirra. Smurfan fick gå..inte helt utan protester vill jag tillägga.
Vi utvecklade promenaden mot bussen till en snigelsafari då hela gångbanan var full med sniglar. För en två-åring är detta superintressant! Sedan glömmer man att man går själv och inte åker vagn..perfekt.
Vi tog oss hem med vagn, barn och allt.
 
Ordnade lunch till smurfan och sedan åt vi vår lunch efter vi lagt smurfan för att sova middag.
Jag började ordna balkonglådorna efter lunchen, det var en hel del meck för att få det att bli bra.
Satt ute på balkongen och fyllde jord i lådorna och hade precis planterat klart en låda och skulle börja på nästa när det började åska och bara vräka ner regn..var som en vägg med vatten.
Det var bara att avbryta och ta skydd inomhus.
Satte oss och åt glass i soffan framför tv:n och någon timme senare så väckte vi smurfan.

Till middag åt vi makaronipudding och efteråt satt smurfan och sambon och lekte och såg på tv sedan medans jag fixade klart den andra balkonglådan på den då regnfria balkongen.
 
Riktigt nöjd med reslutatet:
 
 
Funderar på att skaffa ett par växter till att sätta i denna lådan. Vad tror ni om någon jordgubbsplanta?
 
I normala fall skulle jag ha haft penséer och petunior men nu var vi lite sent ute så urvalet var inte så stort.
 
Sambon var upp på viden och hämtade en fläkt till vardagsrummet och jag passade då på att be honom hämta säcken med för små kläder som jag hade där uppe.
Stod och provade kläder ett bra tag och det blev inte så mycket kläder kvar i säcken när jag var klar.
Däremot så vet jag inte vart jag ska göra av alla som jag kunde ha :D..trångt i klädkammaren nu.
Det är som att få en helt ny garderob nästan.
 
Hittade en väldigt gammal t-shirt, inköpt i mitten av 90-talet i turkiet. Har säkert inte kunnat haft den på över 10 år.
 
 
Kvällen avlutandes med filmen Get the gringo med Mel Gibson.
 
Igår blev det lite av en slödag på förmiddagen. Jag tränade, smurfan var på ett helt annat humör än på lördagen vilket resulterade i gråt och tandagnisslan.
Sambon var trött och drog sig ett tag efter frukost.
Jag tog en dusch och så klädde vi på oss och gick ut genom dörren.
Det regnade inte denna dag men det var fortfarande inte jättevarmt.
 
Vi drog iväg till Gränby centrum lagom till lunch. var inte så mycket folk där så det var skönt att gå omkring.
Vi började med lunch..smurfan sov, vilket innbar en stressfri lunch.
Jag tog Chicken tikka sizlar och sambon tog lövbit med pommes.
Sjukt mycket mat fick jag. Åt hälften av riset och all kyckling. Det skulle inte gå att spara så jag valde att inte äta någon middag istället :)

Gick till en köksbutik som heter Kitch'n efter detta och kollade lite. Sambon reklamerade min äggklocka som jag fick i morsdagspresent. Själv köpte jag en burk från sagaform som man kan ha yoghurt eller kvarg i och sedan finns det en behållare i locket som man kan ha flingor, bär eller annat i och blanda ner innan man ska äta.
 
Gick och kollade på kläder när vi var klara. Jag köpte tre bhar på lindex då de hade 3 för 2, vilket gav mig tre bhar för 448:-, vet inte när det hände sist men det var över 10 år sedan i alla fall.
Smurfan var vid detta laget jättehungrig så det fick bli ett pit-stop på ett café så hon fick i sig lite smörgås och juice.
Efter vi shoppat klart så gick vi och handlade på ica.
Fick sedan äntligen gå till starbucks..jag hade länge känt att jag behövde prova deras s'mores frappuccino.
Sinnesjukt var gott det var och jäklar vad points, men det var värt det och jag höll mig inom mina points för veckan.
 
Väl hemma så packade vi upp och smurfan fick mat.
Själv var jag inte alls sugen på mat resten av dagen och sambon gick och köpte fryspizza.
Kollade lite på alfons innan smurfan skulle sova. Sambon gick ut på balkongen och fixade med spelgrejer.
Efter smurfan lagt sig så fixade vi iordning i köket och sedan satt vi och kollade på The Lone Ranger.
Blev jordgubbar till kvällsfika för min del.
Ny meny blev skriven alltför sent på kvällen men den är äntligen gjord!
Med tanke på att jag skulle kliva upp kl 5 så var nog en läggningstid kl tolv rätt dåligt.
 
Imorse var det invägning precis som vanligt på måndagsmornar.
Fick väga om mig fem gånger innan det stod samma siffra. De första tre gångerna stod det olika siffror så jag var ju tvungen att kontrollväga.
Fick till slut fram att jag gått ner 0,9kg sedan förra veckan. Det är jag helt nöjd med. Två kilo kvar till -40.
Däremot så fick jag mindre veckobonus så nu får jag klara mig på 35 istället för 42.

Fixade iordning mig och smurfan innan vi gick till bussen för att åka till det nya sommardagiset.
Det är något längre att åka med det gick väldigt smidigt måste jag säga.
På plats var redan pedagoger som smurfan kände så jag behövde inte vara nervös för att lämna henne med främlingar. Så lämningen gick över förväntan och jag kom iväg från dagis tidigare än vad jag trodde.
Detta resulterade i att jag kom till jobbet fem över sju när jag börjar kvart i åtta.
Vi kan väl säga att jag hunnit med en del sedan dess.
 
Förutom att ett tvättberg väntar på mig när jag kommer hem så är veckan rätt händelselös. Förutom spelkväll på fredag vilket innebär att jag måste börja plugga på min karaktär.
 
Hoppas ni haft en trevlig helg och att denna veckan blir solig utan regn!

Kommentera här: