Träningshelg,middag,bio och sortering

Fått en hel del gjort i helgen faktiskt, vi har varit riktigt flitiga hemma för en gångsskull!
 
Vi började i lördags med att påbörja operation rensa klädkammare. Jag hade en hel massa kläder som var för stora eller som det var små hål eller fläckar på. Dessa kläder sorterades in under antingen sälja eller slänga.
Efter att ha provat i princip hela min garderob så fick jag ihop två papperkassar med säljakläder och två kassar med kasta. Även sambon sorterade ut en del kläder.
Har nu mängder av kläder att fotografera och lägga upp till försäljning, både mina och den enorma massan med kläder som smurfan vuxit ur.
 
Vi arbetade på till lunch och efter maten var det dags för smurfan att sova middag. Både hon och sambon gick och la sig så jag var kvar uppe och tittade på regnvädret med tillhörande åska. Det bara vräkte ner!
Lagom roligt när man visste att man skulle ut lite senare.
Jag tog en dusch och fixade iordning mig inför min biokväll innan jag tog bussen till stan.
 
Mötte upp mina vänner och åt middag på en thailändsk restaurang. De har riktigt bra mat och denna gången blev det buffé fast jag egentligen inte borde.
De har dock mongolisk bbq så jag plockade ihop en tallrik med grönsaker,risnudlar,räkor och bläckfisk. Blev väldigt gott med lite vitlökssås på.
Vad jag däremot inte borde ha gjort var att ta ännu en portion efteråt av annat som jag egentligen inte skulle äta. Jag borde ha nöjt mig med den portion jag redan ätit.Sedan lade jag till lite glass på det.
 
Efter middagen så gick vi till bion där jag köpte vatten som vanligt men föll till föga och köpte även godis..som jag egentligen inte skulle ha! *vetintevadsomhändedär*
 
Vi såg filmen Now you see me 2 som var otroligt bra även om den är smått förvirrande och bäddar inför en uppföljare till. Rekommenderar den starkt!
 
Åkte hem till sambon och eftersom det redan hade skitit sig idag så kunde jag ju lika gärna äta en bit browniepaj också *suck* Så jag ballade ur totalt i lördags kan man säga.
 
I söndags fick vi världens längsta sovmorgon. Smurfan började inte låta förrän vid 8 så vi var rätt utvilade. Det var längesedan det hände!
 
Efter en frukost som urartade från smurfans sida så fick hon sova en stund till..hon var nog ganska trött egentligen för hon somnade på en gång.
Själv så tog jag en halvtimmes träningspass på 40min som inte var att leka med..men det tog ordentligt för jag har träningsvärk i lår och rumpa idag.
Efter sovstunder och lunch så var tanken att vi skulle gå ut och ta en långpromenad.
Smurfan skulle absolut ha sin ryggsäck på sig.
 
Vi kom ca 10min bort när vi hittade en enormt blåbärsställe. Där stannade vi och började plocka blåbär för glatta livet. Varken jag eller sambon är några skogsälskare och hatar egentligen att plocka bär men suget efter blåbärspaj var starkare än orken.
Vi insåg dock efter en kvart varför vi hatar att plocka bär..kryp, mygg och fläckiga kläder. Vi hade närmligen en blåbärsätande smurf som tog tag i våra kläder för att ta sig fram i blåbärsriset.
Vi fick ihop en bra hög med blåbär i alla fall och tanken var att vi skulle ta oss ner till affären för att handla. De mörka molnen tornade dock upp sig och hotade med åska och skyfall så någon promenad blev det inte.
Man kände sig därför lite lurad när man sedan varit inne en stund och ser att solen börjar skina och de mörka molnen var som blortblåsta.
 
Jag slängde ihop en blåbärspaj istället.
 
Tre portioner blev det :)
 
Var inte särskilt synd om oss!
 
Vi satt en stund ute på balkongen och tittade igenom taxfreekatalogen som vi fått i brevlådan för någon vecka sedan innan var var tvungen att börja med maten.
Smurfan fick korv med bröd till middag och jag lagade ugnsrostade rotsaker med honungsglaserad fläskfilé till mig och sambon.
Smurfan ville också ha men när hon väl fått det på tallriken och smakat en liten bit så ratade hon det...precis som vi trodde.
 
Efter maten så lade jag smurfan för natten och sambon plockade undan disken.
Vi satt sedan och tog det lugnt på balkongen innan vi gick in och fikade och såg på film.
 
En mycket trevlig helg allt som allt.
 
 
Imorse var jag inställd på att jag skulle gått upp under veckan och som vanligt så är det helgernas fel!
Kommer ju inte nå mitt mål till semestern om jag inte skärper mig nu. Extra träningspass och hålla igen på saker som jag inte bör äta!
Har två träningspass inbokade under veckan men ska klämma in minst ett till tänkte jag.
+0,7kg stod vågen på men jag ska går ner det och mer till nästa vecka!
 
Annars bjuder inte denna vecka på något spännande direkt.
Sambon har långvecka vilket innebär att jag och smurfan får klara oss själva i helgen.
Blir kanske någon långpromenad eller något sådant om vädret tillåter :)
 
Ta hand om er!

Kommentera här: