Dejt med oroliga inslag,konsumenttest, morsdagsfirande och invägning

Måste visa min fina arm som genomgick tortyr i torsdags:
 
 
Detta pga ett litet stick i armen. Lyckat! Det ser dessutom mycket värre ut nu tre dagar efteråt.
 
I lördags fick jag och sambon lite sovmorgon för en gångs skull och förmiddagen blev lugn och vi gjorde inte särskilt mycket.
Åt så pointssnålt jag bara kunde till lunch så jag passade på att göra ett konsumenttest:
Jag gillar hallon/lakrits i vanliga fall men i just kvarg vette sjutton. Det var inte så mycket hallonsmak kan jag tycka och lakritssmaken fick någon konstigt eftersmak som jag inte riktigt kom överens med. Den är helt ok och ätbar men det är ingen favorit.

Vid ett så började jag göra mig iordning inför min och sambons dejt, kul att klä upp sig lite ibland.
 
Ibland så är det svårt att se att det hänt något sedan augusti. Ibland känner jag mig nog smalare än vad jag ser ut. Så kände jag mig i lördags, jag kände mig snygg och någorlunda smal men så såg jag denna bilden och kunde knappt se någon skillnad mot för 34kg sen :/ Undrar varför hjärnan funkar så?
 
Vid två kom barnvakten och vi kunde åka in till stan för att gå på bio. Vi skulle se nya Avengers.
Bioupplevelsen höll på att sluta i katastrof.
När vi satt och såg reklamen så höll sex stycken 12-13 åringar på att tjafsa med varanda och förde ett jäkla liv.
När de började visa trailers så bad sambon dessa ungar att hålla tyst. Det dröjde nog ett par minuter innan de började igen.
De höll på och retades med varandra, hade mobilerna på, pratade och sprang fram och tillbaka under hela filmen. En man som satt bredvid sa till två gånger men jag var tvungen att lugna ner min sambo som har ett väldigt hett temperament så han inte sa något som vi skulle få ångra.
Kändes så jävla surt att betala 250:- när man får komma iväg på bio en gång i halvåret och ska få lyssna på sånt!
När filmen var slut stod de utanför salongen och snackade med mannen som sagt till, de började tjafsa med sambon.
Jag sa till dem att det är inte så roligt för oss och andra att få vara barnfria för en gångs skull och sedan behöva betala för att lyssna på tjafs genom en hel film. Hade vi velat ha det så hade vi kunnat stanna hemma med vårt barn..gratis. Hade de bara lyssnat första gången så hade det inte behövt bli bråk.
Efter det så gick vi därifrån, jag gick på toaletten och sambon pratade med biopersonalen om vad som hänt. Vi fick två fribiljetter. Tydligen så bad ungarna också om fribiljetter eftersom min sambo skulle stört deras bioupplevelse..de fick inga då de tydligen varit hotfulla och bråkiga redan när de kom till kassan innan filmen.
Ungarna mötte upp fler personer utanför biografen och sambon såg att de började förfölja oss genom stan.
Då kände jag att det var riktigt obehagligt!
Vi skulle ut och käka och det var en bit att gå och de förljde efter oss hela vägen, det var nästan så att sambon var beredd på att slåss om de hade börjat något.
Vi såg att de pratade i mobilerna och gissningsvis kallade på förstärkning, fast jag undrar i mitt stilla sinne vad det är som får 12-13åringar att komma på idéen att försöka sätta en medelålders småbarnsfar på plats? Vad har gått fel då? Detta pga att någon sagt till dem att vara tysta på bion och visa hänsyn till andra.
Efter vi gått in på restaurangen så såg jag ut genom fönstret att de letade efter oss en stund innan de gick.
Var riktigt obehagligt och jag fick ont i magen, aptiten försvann och vår dejt kändes inte så trevlig längre.
 
Sambon tyckte i detta läget att jag behövde lite vin så vi började med det innan vi beställde maten. Efter ungefär halva glaset så mådde jag lite bättre och vi kunde beställa mat och äta i lugn och ro.
Tyvärr var sambon tvungen att skicka tillbaka sitt lamm då det inte var mediumstekt som han beställt utan snarare genomstekt.
Själv var jag mycket nöjd med min mat även om skaldjuren var lite var ljumma.
Dock en väldigt god risotto och den godaste aubergine jag någonsin ätit.
 
På restaurangen drack jag två glas vin och kände mig lite småtrevlig :D
Vi valde att gå vidare till Churchill arms där jag drack en cider och en halv drink. Sambon drack öl.
Det blev en väldigt trevlig kväll trots allt och vi åkte hem relativt sent.
Kom i säng efter tolv lagom lulliga :D
 
Fick sovmorgon på söndagen på morsdag vilket var tur då jag hade huvudvärk. Man tål ju ingenting längre :D
Låg och drog mig till åtta då jag kände jag var hungrig.
Fick paket vid frukosten av min fina familj:
Av smurfan fick jag en äggklocka
 
och som tack för att jag finns fick jag av sambon:
En egen lite mindre kockkniv som passar min hand..
samt:
Vinglas :)
 
Riktigt nöjd!
 
Tog en lugn och slö förmiddag innan lunch och sambon svängde ihop lite makaroner och köttbullar till oss.
Tog bussen ner till stan och smurfan somnade i vagnen i vanlig ordning (det är skönt att bussar har en sövande effekt på vår barn). Vi tänkte vi skulle testa ett café vi inte varit på innan. Vi gick in på Stationens café Rom som ligger vid centralstationen.
De hade mycket gott att välja på och mycket gott kaffe.
Jag köpte någon form utav trifle med hallongrädde och kladdkaka i. Den var ok men inte mycket mer tyvärr. Deras chokladbollar är inte värda en omväg. Det finns dock mycket där som jag inte provat men som lockar.
Vi satt där i lugn och ro en bra stund innan vi promenerade in mot stan för lite shopping innan butikerna stängde.
Hittade badkläder till smurfan och jag letade bikini utan att hitta någon som passade. Vette fasiken hur deras storlekar är framtagna egentligen. De är tydligen inte framtagna för kvinnor med bröst i alla fall.
Blir till att jaga vidare på tisdag då jag även ska köpa simringar till smurfan.
 
Fick välja vad jag ville till middag så det blev ryggbiff med ugnsrostad småpotatis, bearnaise och sallad.
Inte fy skam för en söndag :)
På kvällen satt jag och sambon och kollade på film och bara tog det lugnt innan det återigen skulle bli måndag och jobb.
 
Jag har räknat på en höft lite grann i helgen. Tycker jag har hållit mig hyfsat till min points och vv-tänket har funnits i bakhuvudet för det mesta.
Har inte överdrivit konsumtionen av något men njutit av allt jag ätit och druckit. Lagt mig med ett rätt gott samvete.

Träning har det inte blivit så mycket av i veckan men körde ett pass i måndags och sprang ju i onsdags. I övrigt har det inte blivit så mycket. Blir nya tag denna veckan :)
 
Ställde mig på vågen imorse utan att vara det minsta nervös och det visade -0,7kg vilket innebär att jag har 0,5kg kvar till -35kg och nästa delmål :)
Riktigt nöjd med det resultatet!
 
Veckan bjuder inte på några speciellt spännade utsvävningar. Det är en sådan vecka då sambon jobbar helg så det blir till att underhålla sig själv. Funderar på att åka till stockholm för att slippa vara hemma men vi får se.
Imorgon är det informationsmöte på smurfans nya dagis så både hon och jag ska vara hemma från jobb och förskola.
 
Hoppas vi får en riktigt solig och härlig vecka!
 

Kommentera här: