Vårruset 25/5-2016

Igår var en intressant dag.
Hämtade först smurfan efter jobbet och åkte ner på stan för att möta upp mina kompisar som också skulle springa vårruset.
Vi hade bestämt oss för att äta indiskt.
Sambon kom och hämtade upp smurfan precis när vår mat kom så det var riktigt bra timing!
Jag hade beställt tikka sizlar med kyckling och då får man såsen vid sidan om vilket jag tycker är jättebra.
Inte alltför många points om man tar måttligt med sås.
 
Efter middagen så promenerade vi bort till tävlingsfältet. Det var lite kyligt och blåsigt men än så länge regnade det inte.
Vi gick runt bland de olika tältet och tävlade om lite priser och kollade på folk.
ca en timme innan start var det musikquiz som var svinenkelt.
Det var inte så mycket folk i området så man behövde inte trängas direkt vilket var skönt.
 
När det var ca 20 min kvar till första starten så gick jag och ena kompisen och skalade av ytterkläderna och lade undan dem på hänvisad plats.
Sedan gick vi till den startfålla som passade vårt tempo bäst.
Det som var bra med denna tävling jämfört med förra veckans är att de som deltog faktiskt följde uppmaningen att hålla till höger om man var lite långsammare så att andra kunde springa om på vänster sida. Detta gjorde att man slapp tvärnita och sicksacka sig genom hela loppet.
 
Har läst att det var 14000 anmälda men jag tror inte så många dök upp, det kändes inte så i alla fall.
 
Jogga tyckte vi passade vårt tempo bäst :)
 
Efter vår start som tredje grupp så började vi promenera ganska raskt och jag kände nog att det var lite tyngre i benen denna veckan. Kan ha att göra med temperaturen kan jag tänka mig.
Efter ett tag började jag dock bli varm i kläderna och började jogga.
Växlade riktig power walk med jogg hela vägen och de sista 600metrarna joggade jag på riktigt bra, var rätt stum i benen mot slutet men sprang så fort jag orkade i mål.
Märkte att om jag spände magmusklerna och rumpan så orkade jag längre och ansträngningen koncentrerades inte bara på benen som var rätt trötta mot slutet.
Kände av benhinnorna efter tre kilometer men iom att jag växlade tempo så hann det gå över innan nästa uppväxling.
 
Tog mig i mål på en riktigt bra tid och slog min tid från förra veckan:
39,36min!
 
 
Vid målet fick man medalj och en goodiebag :)
 
Även fast jag inte vann något pris på musikquizet så vann faktiskt min ena kompis och fick ta emot ett pris efter utslagsomgång.
 
Efter detta var klockan närmare halv nio och vi frös en hel del.
Tog en varsin kopp kaffe och gick ner mot centralstationen.
Hann med min buss precis och kom hem runt kvart över nio på kvällen.
 
En dusch och sedan mellanmål och biggest loser innan sängen lockade
Propud choklad med jordgubbar 4sp.
Tog faktiskt en Lindt lindorkula också efteråt (Lindt var sponsor för vårruset) och trodde att det var 2sp per kula. Blev något förvånad när jag såg att de höjt till 4sp!
Tur att jag hade points över men det blev bara en denna kväll.
 
 
I eftermiddag efter jobbet tänker jag gå till blodcentralen här i stan och anmäla mig som blodgivare. Har funderat på det i flera år men inte tagit tag i det pga min nålrädsla..eller ja själva nålen är jag inte så rädd för utan den smärta den kan orsaka.
Såg dock i tidningen häromdagen att de har akut brist på blod med just min blodgrupp så då kände jag att jag behöver bidra.
 
Efter detta besök ska jag bege mig till viktväktarna och se de fina minus som jag faktiskt förväntar mig sedan förra veckan :)
Men dagens viktväktarresultat och möte får jag skriva om imorgon.

Kommentera här: