Pendeltåg,kaos och invägningar

Veckan har varit helsnurrig!
 
I tisdags eftermiddag så ringde min sambo mig och sa att det var tågstrul (som vanligt) vilket gjorde att han inte skulle hinna hämta på dagis. Problemet var att jag slutade kl 17 och inte heller skulle hinna.
Sambon ringer då till hennes avdelning och talar om hur läget ser ut. Svaret han fick var att de stänger kl 17.30. Inte till någon hjälp alls.
Jag ringer i panik till vår kära vän och barnvakt och frågar om hon har möjlighet att hämta. 
Tack och lov att hon hade det kan jag säga för annars vet jag inte hur det hade gått.
Ringer upp dagis och meddelade att det var löst denna gången och fick ett goddagyxskaft-svar tillbaka *suck*
 
Åker hem efter jobbet och stressnivån är fortfarande på topp efter samtalen med dagis och försöken att rädda situationen, samtidigt som man är rädd över hur det ska bli nästa gång det händer och vår vän inte kan.
 
I onsdags var det en rätt vanlig dag, jag ringde dock dagis på förmiddagen och frågade kring deras rutiner om föräldrarna blir sena någon gång. Fick ett bra och tillfredsställande svar som var bättre än det vi fått dagen innan.
Tågen strulade på hemvägen denna dag precis som vanligt men denna dagen skulle jag ändå hämta på dagis så det gjorde inget.
På vägen hem så började det snöa :)
En väldigt glad smurfa försökte äta snö hela vägen.
 
Jag och smurfan lagade mat och tog emot varuleveransen från ICAmaxi.
Jag plockade och fixade och lade smurfan för natten. Hann med rätt mycket innan sambon kom hem och då var han rätt hungrig och trött kan jag säga.
 
Igår var det inte världens bästa dag!
En rätt seg dag på jobbet och jag såg faktiskt fram emot att åka och träna efter jobbet.
Jag var dock orolig att tågen skulle krångla igen eftersom det varit signalfel på förmiddagen som verkade hålla i sig under hela dagen.
Enligt SLs hemsida skulle dock inte uppsalatågen vara drabbade.
 
Kommer in på gymmet och byter om, går in i maskinhallen och ska precis börja träna när sambon ringer. Det kommer inget uppsalatåg! Så efter mycket diskussioner så var det bara att gå in i omklädningsrummet igen och byta om, en mycket besviken och frusterad Malin fick sedan powerwalka till bussen för att åka till dagis.
Tror ni inte på fan att jag missar hållplatsen dessutom när jag ska kliva av så jag får kliva av på busshållsplatsen efter och powerwalka tillbaka.
Försöka klä på en obstinat tvååring som dessutom lyckats få hundbajs under stövlarna som jag får på händerna vid påklädning...Nice!
 
När vi äntligen kommit ut från dagis så går vi till närmsta busshållplats för att åka ner på stan igen för att möta upp sambon som äntligen sitter på ett tåg.
Sambon är hungrig,jag är hungrig och smurfan är hungrig = dålig kombination.
Jag måste iväg på viktväktarmöte och sambon fick gå iväg och utfodra sig själv och smurfan.
Funderade över om jag skulle träna efter mötet istället men fick inte ihop det med middagen och dessutom skulle det bli så sent.
 
Invägningen gick bra, hade gått ner 1,2kg sedan förra torsdagen så det var inte illa alls :D
Fick även vräka ur mig lite skit om dagen också..det var välbehövligt.
Jag fick ett diplom för mina -40kg som jag fick ta emot under applåder..blir alltid så generad vid sådana tillfällen :P
Bra och informativt möte var det i alla fall.
 
Gick till affären efter mötet och handlade middagsmat, grillad kyckling med grönsaker fick det bli.
Åkte hem och åt middag framför tvn, smurfan låg redan i sängen och sambon höll på och diskade upp i köket.
Blev en kväll framför film och med en Lohiloglass till dessert.
Hoppades på att fredagen skulle bli bättre :)
 
Imorse blev jag väckt av smurfan tio minuter innan klockan skulle ringa. För första gången hade hon klättrat ur sängen själv och kommit till vår säng. Jag är glad att klockan inte var fem :D
Gick in till badrummet och vägde in mig -0,7kg sedan förra fredagen är jag väldigt nöjd med och nu är det bara fyra hg kvar till sjuttiotalet :D
 
Efter frukost och kämpande med påklädning av smurfan så begav vi oss till dagis iförda vintervantar och ordentliga kläder som tål utomhuslek i minusgrader.
En klängig smurfa ville inte alls bli lämnad idag men efter mycket om och men så kom jag iväg till bussen.
 
Ett par timmar senare så ringer mobilen på mitt jobb..det var dagis! Fick genast panik över att smurfan skulle blivit sjuk eller något annat elände.
Visade sig att hon ramlat och fått en fläskläpp, hon verkade inte störas av det och var glad ändå men de tyckte det vore bra om vi visste om det.
Så den får hon stolt visa för sin faster imorgon :)
Kändes också som att det kanske var dags att ta fram vinterstövlarna till smurfan också..bättre grepp på isig mark.
 
Ikväll blir det att packa lite inför helgens örebroresa, ska bli skoj att komma iväg lite.
 
Hoppas ni får en fin helg :D

Kommentera här: