En hel del träning

Träningen denna veckan har varit intensiv bara för att känna på hur det känns. Det var ju ett par år sedan man satte foten på ett gym sist.
Har kört en timmes pass måndag,tisdag och onsdag. Måndag och tisdag planerade jag själv med mest konditionsträning eftersom jag inte vet hur alla maskiner fungerar eller om jag gör rätt. Bättre då att låta bli känner jag och göra sådant som jag inte kan skada mig på.
Så det har blivit crosstrainervarianter och löpband för det mesta.
Igår provade jag dock ett gruppträningspass för första gången. Valde att testa Boxercise i 75 minuter. Det var asjobbigt kan jag meddela! Var riktigt slut efteråt och har ont lite här och där men jag överlevde och tyckte faktiskt att det var ganska kul :)
Nu blir det vila från träning fram till söndag då jag måste ta ett pass för att få äta av min födelsedagstårta ;)
Tänkte boka in mig på ett Bodycombatpass och prova hur det känns :)
 
Idag är det min födelsedag och innan jag gick till jobbet så vaknade smurfan så jag hann få en födelsedagssång :)
Det kommer jag leva på länge!

Igår när jag kom hem så fick jag se resultatet av klippningen som smurfan skulle på. Hon har numera page! Hennes fina långa hår är nu kortklippt och jag fick en stor chock kan jag säga. Trodde aldrig att sambon skulle gå med på det :)
Frisören hade dessutom sprejat hennes lugg lite lätt rosa så smurfan var helnöjd :)
Det är en tröst att det växer ut igen så jag kan öva på att fläta.

Igår var det veckans obligatoriska lunch på områdets lunchrestaurang här på jobbet. Fanns mycket trevligt att välja på men till slut föll valet på en getostburgare med portabella, brioche, krämig soltorkadtomatdressing, sötpotatis. Riktigt gott!
 Blev en lunch på ca 12sp men det fick det vara värt och middagen var rätt pointssnål så det jämnar ut sig.
 
I eftermiddag är det invägning och på min våg imorse stod det 81,8kg vilket innebär precis -40kg. Tyvärr så räknas inte den vikten riktigt eftersom det är måndagens vikt som räknas.
Det ska däremot bli intressant att se om jag äntligen gått ner de där envisa 2hg som jag har kvar till -40 på viktväktarvågen.
 
Ikväll blir det vitt vin och räkor med min kära sambo och gissningsvis lite glass till dessert. Jag har det rätt bra måste jag säga :)
 
Imorgon efter jobbet blir det bakstuga hemma hos oss, då ska jag nämligen baka allt fikabröd som vi ska ha till söndagens kalas. Som tur är så har jag fördelat arbetet med tårtan till en kompis så jag slipper tänka på det.
 
Efter en tripp till Västerås på lördag så har vi bokat bord på en ny restaurang i stan som en gammal jobbarkompis till mig äger. Ska bli väldigt spännande att prova!
 
Ha en trevlig helg!

Kommentera här: