Tjejkväll,Bamse, bingolotto och vinterjackor

I fredags efter jobbet så åkte jag iväg till gränby för att möta upp min kompis och sedan gå och få spabehandling.
Vi hade en del tid att slå ihjäl innan vi skulle vara på plats så jag passade på att gå runt och prova ett par vinterjackor. Hade sett ut en del på nätet innan så det var de butikerna som jag riktade in mig på.
Den jag föll för var en vit från Everest på Stadium. Så den siktade jag in mig på att köpa på Mall of Scandinavia på söndagen.
När det var dags för spa så fick vi inpackning på händer och fötter och sedan ansiktsbehandling. 
En väldigt obehaglig massage av mina värkade muskler (träningsvärk) gjorde att jag nästan ville skrika rätt ut som tur var så var den snabbt övergående!.
Väldigt trevligt annars..kände sig riktigt ren och len både i ansikte och händer efteråt.

Tanken efteråt var att gå och äta någonstans och vi bestämde oss för restaurangen Tilltugg här i stan. 
Det är en väldigt liten restaurang och denna kvällen var det fullt, jag hade dessutom glömt bort att mitt jobb hade personalfest just denna kvällen i närheten vilket innebar att halva avdelningen satt och hade fördrinkar på denna restaurang *typiskt*.
 
Så vi gick iväg till Texas Longhorn istället. på vägen ringde jag till Stadium på Mall of Scandinavia och lade undan den jacka som jag hade bestämt mig för så jag skulle vara säker på att den fanns när jag kom dit.
Det var inga problem sa han som jag pratade med.
På restaurangen åt jag lammfilé med pommes och majskolv.Riktigt gott!
Knatade iväg till vinbaren efter vi ätit och tog ett varsitt glas vin. kompisen tog en iscider som var otroligt god..smakade väldigt mycket äpple.
Själv tog jag ett glas amarone som satt som en smäck :)
 
 
Vi satt där och pratade en stund innan vi gick vidare till ett café och tog efterrätt.
Kändes som att det var lagom att runda av efter det så vi åkte hem.
Satt uppe och pratade med sambon ett tag innan vi gick och la oss.
 
I lördags gick sambon upp tidigt och tvättade och själv fixade jag frukost och hjälpte smurfan med kläder. Packade iordning hennes väska och våran.
Efter frukost och dusch tog vi tåget till stockholm. Lagom tills vi var framme på centralen så somnade smurfan och vi gick till Jensen för att äta lunch. Var fler barnfamiljer än vi ute och åt denna dagen och vi gissar på att majoriteten av dem också skulle gå på Bamseföreställning.
Maten tog lång tid att få men som tur är så äter både jag och sambon väldigt fort.
När vi nästan ätit upp så vaknade smurfan och när vi ätit klart så gick vi till pressbyrån vid centralen och så fick hon korv och juice till lunch.
Gav oss iväg mot Stockholm Waterfront när hon ätit klart, det var fler än vi där och barnvagnsparkeringen som de ordnat var riktigt stor.
Inväntade smurfans mormor och morfar samt moster,morbror och kusin.
När de väl kom så låste vi ihop vagnarna och gick sedan in.
Vi följde strömmen och hittade sedan våra platser. Vi klädde av barnen och så fick de stå och titta sig omkring tills det började.
När det väl kom igång så var barnen helt i extas! De tyckte det var jätteroligt.
 
 
 
 
 
Mycket bra föreställning som verkligen engagerade barnen.
 
Som vanligt när mycket människor samlas på en plats så blir det trångt när alla ska gå samtidigt.
Vi kom ner till entréhallen där man hade chansen att träffa karaktärerna efteråt. Det var dock så mycket folk att vi inte kände att det var någon idé.
Köpte en varsinn morgonrock åt ungarna i souvenirshoppen på vägen ut.
 
Tog en promenad till Vete-katten och fikade..trångt och mycket folk men efter mycket om och men så fick vi ett bord.
Vi tog pendeln hem till mormor och morfar efter fikat.
Vi fick tacos till middag och sedan satte sig alla utom jag och sambon och spelade bingolotto. Inget som varken jag eller sambon är intresserade av så jag kollade på tv i mobilen och sambon satte sig och lyssnade på musik.
Gick och la oss så fort vi hade chansen.
 
På söndagen åkte vi till solna och Mall of Scandinavia så fort vi var klara efter frukosten.
Gick till Stadium för att hämta jackan som jag lagt undan..tro inte på fan att expediten har lagt undan fel jacka!
Jag hade sagt till honom att jag ville ha den vita Everestjackan som de hade på erbjudande på för 999:- i strlk 44.
Han hade mycket riktigt lagt undan en vit Everestjacka men under fel namn och en jacka som kostar 1300:-.
*Suuuck*
Jahapp vad gör jag nu, går bort till snurran där jackorna hänger...ingen i strlk 44. Provade en storlek mindre men det var för tajt. De hade samma jacka i svart och tanken slog mig att man skulle kunna köpa den och sedan byta i Gränby där jag vet att de har den hemma. Kändes dock så krångligt att jag inte tyckte det var värt det och den svarta var ju rätt snygg. Har dock alltid drömt om en vit vinterjacka och hitills har jag inte kunnat ha en..har bara kunnat köpa jackor från herravdelningen.
Så jag gick bort till damavdelningen och kollade på de andra jackorna som de hade. 
Hittade en vit Didriksonjacka som jag haft ögonen på i flera år. Har aldrig kunnat få igen blixtlåset ens i den största storleken men denna gången gick den ihop.
Det sved dock i plånboken kände jag när jag såg priset på 1800:-. Jag hade visserligen ett presentkort men visste inte om jag tyckte att det var värt det. Speciellt eftersom jag inte vet om jag kommer kunna ha den nästa år. Provade jackan i strlk 42 också men det var lite för optimistiskt. Jag fick visserligen upp dragkejdan men jag hade inte kunnat få på mig en tjockare tröja under.
Sambon hjälpte mig att bestämma mig för den vita didriksonjackan och jag är väldigt nöjd med mitt val :)
 
Efter den pärsen så gick vi och matade vårt hungriga monster på Sibylla. Vi andra var givetvis också hungriga och jag provade för första gången deras kycklingsallad. Den innehöll visserligen krutonger och parmesan men den var riktigt god.
Tog sedan tåget hem till Uppsala och smurfan somnade på bussen hem.
Vi packade upp och gjorde oss iordning, väckte smurfan vid halv fem och vid fem så kom barnvakten.
Jag och sambon åkte in till stan och gick först och åt. Tyvärr så dröjde maten så pass att vi var tvugna att slänga i oss maten. Fick riktigt ont i magen.
Varför vi sedan gick och handlade på Hemmakväll vet ingen utav oss men det var dumt gjort.
Mot slutet av kvällen så mådde vi riktigt illa.
Vi gick och såg Mrs Peregrine på bio. En rätt ok film men ingen wow-effekt direkt.
 
Åkte direkt hem efteråt så barnvakten fick åka hem.
Läste senare i tidningen att det hade varit stenkastning mot bussar i vårt område tidigare på kvällen..precis innan vi skulle åka hem från stan. Tycker det är riktigt obehagligt och fruktansvärt onödigt!
 
Gissar att jag gått upp 5kg under helgen så det är tur att jag har invägning på fredagar numera :P
 
Blir en hel del fix hemma denna veckan..mycket som är eftersatt på grund av fulltecknat schema.
Ikväll ska vi slänga skräp och bära upp saker på vinden och imorgon ska vi sätta fast sänggaveln och någongång under veckan så måste vi städa undan lite.
Tänker mig att kunna träna minst två gånger denna veckan. Har redan bokat in två gruppträningspass till imorgonbitti.
Jag börjar inte förrän kl 9 imorgon så jag bokade in ett pass kl 6.45 och ett till kl 7.25 så jag blir klar lagom till 8. Det bör jag hinna tycker jag :)
 
På torsdag är det utvecklingssamtal på dagis och sedan är det invägning senare på eftermiddagen. 
Spelkväll är inbokad till fredagen och stockholm står återigen på schemat till helgen. Sambon med svåger ska på konsert och jag och smurfan får umgås med min syster och hennes barn.
 
Vi ska nog få ihop den här veckan också..eller vad tror ni? :D

Kommentera här: