Experiment, Invägning och bio

I onsdags provade vi ett nytt recept från den nya Viktväktarkokboken Var dags mat.
Fiskgratäng med dill och citron blev det.
Den var helt ok även om jag nog hade lite för mycket lök i gratängen. Kommer definitivt göras om fler gånger. Fast nästa gång ska jag komma ihåg att laga något annat till smurfan då hon fick allergiska reaktioner av torsken. 
 
Igår var det invägning och jag hade ju som mål att nå -40 denna torsdag.
Riktigt så blev det inte tyvärr för trots att jag hållit mig inom mina points och tränat så hade jag gått ner 2hg sedan torsdagen innan..så nu saknas det 2hg till -40. Sakta men säkert som de säger.
Jag blev naturligtvis mycket ledsen och besviken då jag faktiskt har ansträngt mig och gjort allt rätt. Jag vet att man inte kan göra mer än sitt bästa men det kändes ändå surt att vara så nära men ändå inte riktigt vara där.
 
Efter mötet så gick jag för att träffa upp min kompis för middag och bio.
Vi gick till Thai Village och åt asiatisk buffé. Det började bra med mongolisk bbq med skaldjur och mängder med grönsaker.
Sedan provade jag den vanliga buffén och det slank ner några bitar friterat och sedan lite glass på det. Inte överdrivet illa och jag hade points att ta av.
Problemet kom på bion när jag av ren beslutsångest valde det som jag brukade köpa förr..lösgodis. Det borde jag inte gjort, åt för mycket och mådde illa resten av kvällen.
Det var inte utan ångest som jag lade in det i appen. Det var definitivt INTE värt det.
 
Filmen Bridget Jones Baby var underbar. Den rekommenderas verkligen om man vill tjuta av skratt i nästan två timmar. Det var längesedan jag skrattade så jag tappade andan på bio.

Kom hem vid halv elva och gick direkt och la mig..var så oerhört trött!
 
Blir en kort dag idag på jobbet tack och lov med tanke på hur trött jag är, en mild huvudvärk på det bäddar inte för en toppendag direkt.
Efter jobbet blir det att hämta smurfan och sedan gå och handla en sväng.
Har ett träningspass inbokat idag men annars blir det en lugn kväll i soffan..det kan jag behöva.
 
Imorgon blir det först en dag på stan där jag ska klippa och färga håret, det är verkligen välbehövligt för det har inte gjorts sedan i våras.
På kvällen så ska sambon ut med kompisar så jag blir solo med smurfan. Då gäller det verkligen att inte falla dit för onyttigheter. Blir nästan alltid så när jag är ensam hemma och jag vet inte varför.
Jag måste nog köpa på mig bra alternativ till imorgon för att kunna låta bli.
 
På söndag är det barnens biodag och vi har köpt biljetter till Molly Monster och äggmysteriet. Vi får väl se vad smurfan tycker om det :)

 
Ha en trevlig helg..själv hoppar jag över fredagsbullen på jobbet idag. Efter gårdagen så känns den överflödig!

Kommentera här: