Konsumenttest och vv-invägning

Jag kan ju börja med ett konumenttest som jag gjorde i veckan.
Tillverkaren till min älskade Propud Njie har även ett sortiment av kolsyrade drycker ute i handeln för 0sp.
jag kände att jag var lite trött på min cola zero och vill prova något nytt. Sagt och gjort så köpte jag denna:
 
Smak av cocos och ananas. Tänkte att det var en oslagbar kombination då jag älskar pinã colada.
 
Tyvärr måte jag säga att ananassmaken försvann och allt som var kvar var en vattnig cocossmak som inte alls var angenäm.
Kommer inte köpa just denna smaken igen men kommer framöver att prova de andra smakerna som finns i handeln.
 
 
Annars har veckan rört sig i sakta mak, väldigt mycket att göra på jobbet just nu men det kommer lugna ned sig om någon vecka förhoppningsvis.
 
I torsdags var jag på invägning och viktväktarmöte igen. Vågen landade på +0,2kg trots att jag skött mig hela veckan och hållit mig inom mina points. Däremot vet jag att det är fel vecka i månaden samt en kraftig förkylning, inte världens bästa kombo.
 
Någon träning har det inte blivit men en del promenerande när det funnits tillfälle. Fortsätter med mina trappor på jobbet minst en gång om dagen när jag inte är förkyld.
 
Ikväll får vi besök av min faster och hennes man, det blir middag och trevligt umgänge så det ser vi verkligen fram emot.
Har räknat points på middagen och det bör hålla rent teoretiskt. Brukar inte vara så sugen på vin när jag är sjuk så det underlättar verkligen pointsräkningen.
 
Imorgon är det dags att gå på pippi-föreställning med smurfan och det ska bli riktigt spännande att se om hon klarar av att se hela utan att få myror i byxorna.
 
Nästa vecka väntar mängder av roliga aktiviteter så jag hoppas verkligen att jag är frisk tills dess!
 
 

Kommentera här: