Ny vecka med ny invägning, Pippi Långstrump och trevlig middag

I lördags hade vi ju gäster så vi slog på stort med trerätters. Kändes kul att ha besök och prata lite skit.
Vi gjorde chilistekta räkor med avocado på toast med mangovinegrette till förrätt, grillad ryggbiff med potatisgratäng, aromsmör och sallad till varmrätt samt citronkaka till efterrätt.
Drack lite vin till maten faktiskt då vi tog fram en flaska som vi köpt på Gran Canaria som vi aldrig testat, riktigt gott Riojavin.
Slutnotan på smartpointskontot den dagen blev 39sp vilket innebar att jag endast använt 9 points från veckobonusen. Detta tack vare en pointssnål frukost och lunch. Riktigt nöjd med kvällen!
 
Igår tog vi det lugnt på förmiddagen och smurfan fick lunch vid 11. 
Vi bestämde att hon skulle få sova i vagnen och ta en promenad ner till stan så hon skulle vara pigg och fräsch till teatern på eftermiddagen.
Det är ca 7-8 km ner till stan hemifrån oss, det tog oss drygt 1½ tim då vi var tvugna att gå sakta pga sambons onda knä.
Tyvärr så verkar stegräknarfunktionen i mitt nya aktivitetsarmband inte fungera ordentligt om man håller i en barnvagn samtidigt som man går, vilket innebar att den tyckte att jag endast gått 3500 steg och 0,6 km på de 90 min vi var ute. Tillåt mig att vara skeptisk!
Känner mig lite lurad faktiskt. Läste senare att det är bättre att ha armbandet i fickan vid sådana tillfällen.
 
Vi åt lunch när vi kom till stan, blev kinamat igen men det är bra för det passar de flesta och då vet vi att smurfan i alla fall äter ris.
Efter lunchen gick jag, smurfan och vår kompis mot UKK för att se teatern och sambon åkte hem.
Vi skulle som sagt se Pippi Långstrump och det var rätt fullsatt med ungar i salen.
Föreställningen höll på i ca två timmar inkl paus och det var svårt för smurfan att sitta still.
Hon for fram och tillbaka mellan mig, sin egen stol och kompisen. Hon var dock rätt tyst och sa inte så mycket, verkade som hon tyckte att lilla gubben och herr nilsson var roligast. Hon var nog lite för liten för att förstå allt men hon pratade mycket om pippis pappa på vägen hem samt att prussiluskan hade ramlat av cykeln.
Måste säga att det var en riktigt bra föreställning men jag kan inte för mitt liv begripa varför de tar fullpris för alla barn oavsett ålder. 350kr per person blir rätt saftigt och jag anser nog inte att kvaliteten på föreställningen var värt det priset. Halva priset för barn hade jag tyckt var mer rimligt.
 
 
Varken jag eller min kompis kunde förstå hur pippis pappa hade förvandlats till en sjörövare från Pirates of the carribean :D
Förundrad smurfa på sin första teaterföreställning
 
Blev ingen middag för varken mig eller sambon då vi fortfarande var mätta från den sena lunchen så jag slängde ihop en räksallad till måndagens lunch och åt två knäckemackor med ägg lite senare.
Vi såg på lite film innan läggdags.
 
Imorse såg jag faktiskt fram emot invägningen då jag skött mig så pass bra i veckan.
Glädjen blev stor då det visade sig att jag tappat 2,6kg sedan förra veckan och därmed blivit av med alla mina semesterkilon samt 8hg till!
Jag har nu endast 0,7kg kvar till -40kg så motivationen är tillbaka och på topp!
 
I veckan nu så kommer nog frestelserna vara stora. Imorgon ska jag och sambon äta ute innan vi ska på Nickelbackkonsert på Globen. På onsdag har vi pratat om att åka till mall of scandinavia och titta lite när det inte är så mycket folk.
På lördag väntar någon överraskning som jag inte vet vad det är men sambon har planerat något för att fira vår fyraårsdag som inträffar på torsdag :)
 
Har en envis förkylning som hänger kvar men jag mår mycket bättre än vad jag gjorde för ett par dagar sen så det går verkligen åt rätt håll! Förhoppningsvis så slipper jag gå igenom denna roliga vecka utan att må allt för dåligt.

Kommentera här: