Förkylning,löpning och konsumenttester

I fredags promenerade jag hem från jobbet..eller ja till affären hemmavid i alla fall.
En timme innan jag slutade för dagen så började det hagla ute och sedan började det regna. Inte upplagt för en långpromenad med andra ord. När jag väl klev ut från jobbet så hade det slutat regna så jag chansade på att det skulle vara uppehåll ett tag.
Kom inte mer än någon kilometer innan det började dugga lite smått men det var allt som blev och ju närmare affären jag kom desto klarare blev det på himlen.
 
 
 
ca 5km var det från jobbet till affären och tog drygt 44 min så jag fick in en del motion den dagen.
Sambon som hämtat smurfan på dagis mötte upp mig sedan så jag slapp bära alla varorna hem sedan. Då klockan var mycket så tog vi till och med bussen hem.
 
I lördags tog jag mig ut på en löptur efter frukosten. 
Var inte supersugen med tanke på vädret men ut kom jag.
 
 
Blev ingen backträning som jag tänkt men däremot Almenäsintervaller. Man springer nära sitt maxtempo i en minut och ska sedan jogga i en minut och sedan göra detta tio gånger. Svinjobbigt kan jag säga. Efter tre växlningar så kunde jag inte jogga mellan längre utan powerwalkade i pauserna för att få ner pulsen. Fungerade bra det med. Har riktigt dåligt flås känner jag.
 
 
Blev ett par kilometer till slut :)
 
När jag kom hem så duschade jag och sedan skulle jag och smurfan baka kanelbullar.
Hon fick leka med sina grejer på golvet och jag bakade..det var lättast så.
 
När jag väl hade lagt bullarna i formar och skulle jäsa dem för andra gången så insåg jag att vi inte hade något pärlsocker hemma. Blev att knata upp till grannen och fråga. Tur man har några bra grannar :)
 
Bullarna blev inte snygga men de gick att äta.
 
När bullarna väl stod och svalnade av och vi hade ätit lunch så klädde vi på oss och smurfan och tog en promenad till affären medans smurfan fick sova i vagnen. På vägen dit såg vi att området med gravhögarna som hade varit perfekta för backträning var stängd för att gräset skulle få växa till sig så fåren kan beta där sedan.
På vägen hem hittade vi en annan backe som jag kunde prova..en 50sek backe ungefär. Får nog bli den vid backträning framöver.
 
Blev en väldigt lugn kväll denna lördag. Provade en ny produkt via Buzzador och lade in en recension på den.
 
 
Efter frukosten på söndagen så tog jag en lugn runda utan intervaller.
Lite roligare väder var det i alla fall.
 
När jag kom hem så fick jag skynda mig på att duscha och göra mig iordnin då vi skulle med en buss en halvtimme senare.
Vi packade iordning och klädde på oss innan vi gick ut till bussen.
Gick till stadsparken och lekplatsen som ligger där. Smurfan började leka lite medans vi väntade på smurfans dagiskompis och hennes föräldrar. Så ungarna hade en lekdejt medans vi föräldrar fikade.
Helt plötsligt började det att hagla men som tur var så var det en snabbt övergående skur så de kunde fortsätta leka. Efter det gick vi och matade änderna och när alla frön var slut så gick vi och åt lunch.
Vi hade bokat biobiljetter till kl 15 så efter den sena lunchen var det dags för oss att dra oss till filmstaden och de andra åkte hem till sig.
 
Smurfan hade lite svårt att sitta stilla på bion denna gången men hon var väl så full med intryck och bus och det var svårt att koncentrera sig.
På väg mot bussen hem så somnade hon sittandes i vagnen hårt hållandes popcornlådan.
När vi kom hem så lyckades vi klä av henne ytterkläderna och sätta på henne en blöja utan att hon vaknade så hon fick fortsätta sova helt enkelt. Hon sov ända tills vi väckte henne dagen efter strax efter klockan sex.
Vi orkade inte laga mat till bara oss två så för min del blev det kvarg med frukt och en smörgås till middag.
Någon core-träning med lofsan blev det inte heller då det blev så bråttom på morgonen men jag såg senare att passet ligger kvar på voltarens facebook så jag kan träna det någon annan dag.
 
I måndags blev det en väldigt lugn dag. Jag hämtade smurfan på dagis efter jobbet och gick sedan hem och gjorde köttfärslimpa till middag.
Blev lite tv på kvällen.
 
 
Igår var tanken att jag skulle springa en mil på kvällen efter sambon kom hem. Tyvärr så har jag dragit på mig en förkylning med svidande och stickande känningar i halsen samt ett knä som trasslar så det fick jag vackert hoppa över.
När man tittade ut på den regnsjuka himlen så kändes det nog lika bra även om jag nog hade gett mig ut ändå trots regnrisk.
Lite styrkeövningar för knäna hoppas jag ändå kunna göra i veckan.
Hämtade smurfan på dagis och serverade henne köttbullar med potatis,sås och lingon till middag som hon åt en stadig portion av.
Gjorde grekiska färsbiffar med mangosås och sallad till mig och sambon och efter maten så beställde vi matleverans på nätet så var månadshandlingen klar :)
Duschade och kollade på ett avsnitt av biggest loser och drack te.
Blev ett konsumenttest under kvällen. Har haft burken ståendes i kylen ett bra tag men inte kommit mig för att prova den förrän nu.
Den var inte supergod utan mer sliskig och smakar mer syntetiskt än vad de andra sorterna gör tycker jag.
Kommer inte köpa den igen.
 
Tänkte köra styrketräning idag efter jobbet och andra icke pulshöjande aktiviteter. Känns surt att missa träning pga förkylning återigen när man väl kommit in i ett flow. Man får göra det man kan helt enkelt.
 
Hade tre aktiviteter imorgon som jag ville gå på samtidigt men pga förkylningen så är det viktväktarna som gäller. Annars hade det varit skoj med både löpträning på studenternas och träning med Mårten Nyhlén.
 
På fredag åker sambon till Örebro så jag och smurfan blir ensamma fram till lördagkväll. Får se vad vi ska hitta på då :)
 
 

Kommentera här: