Gymmet och Löpturer

I tisdags var jag iväg till gymmet efter jobbet.
Klarade av två minuter av de snabba intervallerna innan mina ben lade av totalt. Fanns ingen ork alls, flåset fanns men benen gjorde ont som sjutton!
Försökte trappa ner tempot men inte ens det hjälpte.
Tänkte då att jag kan ta ett stilla joggingpass på bandet i tjugo minuter. tio minuter klarade jag innan det inte gick längre.
Vette fasiken vad som hände. Fruktansvärt irriterande var det i alla fall. Blev 15 min backträning istället och styrketräning.
Känns så tråkigt att backa i utvecklingen genom att inte kunna springa på löpband alls som det känns just nu.
 
Kom hem riktigt besviken den dagen.
 
Igår kom sambon och smurfan till mitt jobb innan vi skulle gå ner på stan och handla lite.
Mina kollegor blir alltid lika glada när smurfan kommer och hälsar på :)
Blev en långsam promenad ner då smurfan varvade mellan att gå själv och åka vagn. Till slut var vi tvugna att sätta henne i vagnen om vi skulle hinna till butikerna innan de stängde.
 
Vi gick till leksaksaffären och handlade födelsedagspresent till smurfans kusin. Vi passade även på att köpa påskpresent till smurfan som hon ska få i sitt påskägg.
Gick in på clas ohlson och jag köpte en ringklocka till min cykel samt nya hörlurar då mina gamla gick sönder i tisdags.
Handlade lite på ica innan vi åkte hem.
Jag plockade in varor och tog hand om diskmaskinen medans sambon lagade mat. Något så kulinariskt som falukorv med valfritt tillbehör. Jag passade även på att prova de grönsaksbiffar som sambon gjort till lunch. Riktigt goda var dom :)
 
Efter smurfan lagt sig så körde jag ett 30min yogapass för att försöka på ett bra sätt stretcha ut muskler och leder så jag inte känner mig så stel. Gör jag det regelbundet så hoppas jag att det ger effekt :)
 
Vi kollade på film innan vi gick och lade oss alldeles försent!
 
Imorse hade jag kunnat få sovmorgon till kl 7 om jag ville. Istället så satte jag klockan på 6 och gav mig ut på en löptur innan frukost och innan jobbet. Helt galet! Hade jag inte gjort för ett år sedan.
De första två kilometrarna var hemska och jag tänkte att det här går aldrig (på gnällig närkedialekt för att det är så ooootroligt jobbigt ) :D
Så började det släppa lite och vid 5km kollade jag på tiden och såg att jag slagit mitt eget rekord och ligger nu under 30 min (om och hur mycker man nu ska lita på ett aktivitetsarmband och endomondo-appen).
Masserade mitt lite stumma lår och kände efter hur benhinnorna kändes. Promenderade en liten stund innan jag började jogga igen. när jag kom hem och stoppade klockan så stod det 56,34 och 9,74 km. Enligt endomondo med gps så var det snarare 8,05km på 58,28 men jag vet inte riktigt vilken man ska lita på.
Jätteglad att klara mig så långt utan att känna mig helt död. lite sur över att vara så nära 10km och ha krafter kvar. Hade jag kollat på distansen innan jag sparade ner passet så hade jag kört en bit till.
Nu vet jag däremot att klara 10km på 60min inte ligger utom räckhåll :) Det är jag mycket glad för!
 
Var tvungen att stanna längst vägen och fota lite så tidigt på morgonen..helt magiskt trots att det var mellan 0-1 plusgrad ute.
 
 
Tre morgonpigga harar :)
 
Idag ska jag ordna lite med påskäggsinköp och invägning på vv efter jobbet och innan jag tar påskledigt.
 
Imorgon ska jag och smurfan städa och påskpynta. Blir nog en power walk efter lunch också :)
 
 

Kommentera här: