Påsk och kalasfirande

Förra veckans invägning på viktväktarna slutade på -1,1kg och det var jag mycket nöjd med.
Blev inget möte då jag skulle iväg och hämta smurfan på dagis.
Blev fläskkotlett med potatisgratäng till middagen den kvällen.

På fredagsmorgonen stod det -0,4kg på vågen hemma och jag och smurfan åt frukost sent.
Hon vaknade halv sju men vi låg kvar i sängen och tittade på film till kvart över åtta.
 
Hela förmiddagen så städade jag lägenheten medans smurfan tittade på film och lekte.
Vi påskpyntade tillsammans och åt lunch innan vi klädde på oss och gick ut.
Jag tog en 10km promenad medans smurfan sov i vagnen. Riktigt härligt väder men det kom lite snöflingor mot slutet av promenaden.
 
På kvällen åkte vi in till stan och mötte upp sambon innan vi tog en promenad hem till en kompis som bjudit öve oss på middag.
Blev chili con carne vilket var väldigt gott. Satt och pratade en del och smurfan fick jordgubbar och påskägg efter maten.
Hon tyckte det var väldigt roligt att leta efter påskägget som påskharen hade gömt.
Jag hade lagt i lite marsipankycklingar, ett frost-chokladägg och en liten chokladkanin.
Hon fick även ett litet påskpaket med filmer.
Blev sent och smurfan somnade i vagnen på vägen hem så hon fick sova med kläderna på under natten.
 
 
påskfirande:
Vi åkte iväg efter frukost när alla var fixade och klara.
Väldigt fint väder ute och det var inte utan att jag var sugen på en löptur.
 

Då pendeltågen inte gick under påskhelgen mellan stockholm c och älvsjö så blev vi hämtade på centralen av min svåger.
Vi handlade lunch på McDonalds till två barn och tre vuxna på vägen hem till mina föräldrar.
Lite senare på eftermiddagen tog vi en fika innan min mormor kom och det var full fart på ungarna hela tiden.
Det kokades ägg och ungarna fick måla ägg för första gången.
 
Smurfan åt inte så mycket mat tyvärr och var på rätt dåligt humör. Efter maten var bortplockad och kaffet på gång så fick barnen leta efter påskägg som mormor hade gömt.
ungarna fick strumpor, såpbubblor och lite godis.
När kaffet var klart så blev det tårta och födelsedagssång för kusinen som just denna dag fyllde 3 år :)
 
Smurfan ville inte ha någon tårta utan ville hellre sova.
Båda ungarna var trötta och smurfan somnade rätt fort.
Syster med familj och mormor åkte hem och vi andra kom i säng vid 23.
 
På söndagen var det födelsedagskalas för kusinen så det ordnades med tårta och plockades ihop efter frukosten.
Smurfan fick på sig sin Elsa-klänning och var supernöjd :)
 
Det var verkligen krig på ungarna hemma hos min syster. Smurfan ville leka med kusinens leksaker vilket inte alls var poppis speciellt inte om leksakerna var de nya födelsedagspresenterna.
De satt dock fint och åt sina bullar när det var fika.
Ungarna sprang runt och alla vuxna satt utspridda i lägenheten och pratade.
Lite senare så blev det fiskdamm för ungarna som fick en varsin kalaspåse med frost på.
Vi lade dock undan en del utav godiset i påsen då vi tyckte att hon ätit tillräckligt under helgen.
Hon fick även ännu mer såpbubblor vilket innebär att vi nu har sex burkar med såpbubblor hemma :D
 
Framåt sen eftermiddag så tyckte vi att det var dags att dra oss hemåt.
Det var en del byten för att ta sig hem, pendeltåg,tunnelbana,pendeltåg igen och sedan buss.
Blev rätt lugnt resten av kvällen. Sambon stack ut en sväng och jag och smurfan gjorde rosa pannkakor
Hon åt tre och jag åt tre :)
 
Efter frukosten på måndagen så gav jag mig ut på en löptur på 10km. De första två km är alltid riktigt jobbiga och jag försökte hålla koll på tiden på 5km. 33min fick jag det till men det är inte helt lätt  att försöka kolla i mobilen på armen. Har visat sig att min aktivitetsklocka inte mäter korrekt så den litar jag inte ett dugg på när det gäller distans. Men det var första gången jag sprang en mil och det är jag stolt över :)
Hoppas på att kunna ta milen på 60min framöver :)
 
hade riktigt ont i alla muskler efteråt. Speciellt i ryggen av någon konstig anledning. 
 
Runt lunch fick vi besök av en kompis och vi åt tacos allihop innan smurfan skulle sova middag.
Själv sprang jag upp och ner till tvättstugan på eftermiddagen.
När jag itne var i tvättstugen så jämförde jag olika löpklockor på nätet. Har insett att det hade varit bra med en löparklocka med gps så man kan få korrekta distanser,tider och gärna varvtider. Så nu står det mellan Garmin forerunner 235 eller Garmin vivoactive hr. Någon som har någon erfarenhet av dessa?

Vi åt chicken tikka masala till middag och det fungerade riktigt bra med smurfan får hon åt upp allt på sin tallrik!
 
 
Jag hade planerat in gym på tisdagen men så blev det inte. Ont i knän och rygg så jag sköt fram det till en annan dag.
Jag lade in en halvtimmes yoga när jag kom hem istället för att försöka sträcka ut och stretcha muskler och leder. Gjorde även ett antal övningar för knäna också för att träna upp de små musklerna runt knäet.
Åt köttbullar med potatis,sås och lingon till middag. Något som verkligen föll smurfan på läppen för allt försvann från tallriken.
Förra veckan så köpte jag ett Mignonägg och i tisdags så öpnnade jag det äntligen.
Det är en väldigt speciellt produkt. Det är ett rent och tvättat tomt äggskal som fyllts med chokladnougatmassa. Man skalar det som ett vanligt ägg och äter den goda chokladen inuti. Dessa tillverkas av Fazer till påsk. 
 
 
 
I onsdags hämtade jag smurfan på dagis efter jobbet och sedan gick vi hem och fixade middag. Jag gjorde hemmagjord pyttipanna till smurfan men hon åt endast rödbetor och det slutade med att hon ville gå och lägga sig halv sju. Hon var inte så nöjd med tillvaron kan vi säga.
Sambon och jag åt kycklingsallad till middag och det blev en fortsatt lugn kväll.
Jag satt och läste löpartidning och sambon läste rollspelsregler.
Jag gjorde konsumenttest av propud choklad
Den smakar som fryst ProPud ungefär men med konstig bismak och väldigt mycket smak av ren kakao.
Inte någon favorit och jag kommer nog inte köpa den fler gånger. Köper hellre Lohilo double chocolate.
 
Igår var det en lång dag. Satt och skrev ihop en snabbguide till vårt nya växelsystem under stor del utav dagen. Efter jobbet åkte jag ner på stan och gick och handlade innan jag gick iväg till vv-mötet.
Blev plus 0,9 denna veckan vilket inte var så konstigt i och med påsk och kalas. Har försökt att hålla det i schack något sånär med träningen. Sen har jag iofs slarvat en del under veckan också.
 
Hade besök på viktväktarmötet av Victoria från VivaVictoria här i stan. En underklädesbutik med personlighet och stort urval av storlekar.
Hon visade och pratade en del om bhar och badkläder. Nu kan jag visserligen en hel del ifrån början eftersom jag de senaste 10 åren har varit tvungen att handla mina bh:ar i specialbutiker och då lär man sig massor om hur det bör kännas och sitta. Sedan förändras kroppen naturligtvis när man genomgår en viktresa men jag försöker hålla lite koll och inte köpa på mig alltför mycket som jag ändå inte kommer kunna ha sen.
Det är först det senaste året som jag faktiskt har kunnat handla bhar i andra butiker till billigare priser.
Det är däremot svårare att hitta träningsbhar i större storlekar än C-D och igår såg jag den som jag absolut måste ha:
Så jag måste nog göra ett besök i den butiken nästa vecka :) Dyr men bra träningsbh!
 
Det var ett väldigt trevligt möte med många skratt och det blev väldigt sent. Gick inte från mötet förrän efter kl 20 och då fick träningen stryka på foten då jag faktiskt måste hem och äta middag också samt att jag skulle upp 5.20 dagen efter.

Åt middag (rester från gårdagens kycklingsallad) och duschade när jag kom hem. Sambon kollade på film och jag slösurfade till klockan var efter 22.
Gjorde konsumenttest av ProPud glass med citronsmak och jag måste säga att denna var bra mycket bättre än chokladvarianten. Lite gräddig smak med inslag av citron. Denna kommer jag köpa igen.
 

Satt och pratade lite innan vi gick och la oss. Släckte nog inte lampan förrän runt halv tolv ändå.
 
Imorse vägde jag in mig på +0,2 vilket var bättre än jag trodde så jag är faktiskt inte besviken alls.
Efter en bra lämning på dagis så tog jag bussen till jobbet.
Har planer på att promenera hem idag från jobbet. Ska bli intressant att se hur lång tid det tar. Har bara gjort det en gång tidigare och det tog 45min i spöregn.
Annars blir det en lugn dag idag och helgen är inte direkt fulltecknad.
 
Imorgon ska jag ta ett intervallpass ute i kombination med backträning. Har superbra gravhögar hemma som man kan kuta upp och ner för.
Sedan är det tänkt att vi ska baka kanelbullar till smurfans kalas. Vi får se om vi hittar på något mer under lördagen. Till middag har vi i alla fall planerat kycklingwraps.
 
På söndag har jag planerat in en 5km löptur efter frukost, en liten runda för att testa på hur det känns i knäna och benen.
Lovisa "lofsan" Sandström har ett core-pass live på voltarens facebooksida på söndag kl 10 som jag är väldigt sugen på att köra men vi får se vad tiden räcker till. Jag hoppas att passet ligger kvar så man har chansen att träna det senare.
Vi har fått kontakt med ett par föräldrar till ett barn på smurfans dagis och har eventuellt planerat in en lekdejt till på söndag men vi får se hur det blir med tider och så.
Till på eftermiddagen har vi köpt biobiljetter till smurfarna och smurfan är superpeppad inför det.
 
Hoppas ni få en bra helg :)
 
 
 
 
 
 
1 NORRSKEN EMMA:

skriven

ha en bra fredag

kramizz

Kommentera här: