Försök till en sammanfattning del 1

Det har hänt en del och jag har inte riktigt hunnit med att uppdatera er om läget. Jag har försökt att njuta av ledigheten så mycket man nu kan med en treåring runt sig dagarna i ända.
Tänkte ändå försöka ge mig på att sammanfatta de senaste veckorna så gott jag kan.
 
Den 19e juli cyklade jag och smurfan ner till stan för att gå på barnens parksommar och besöka den nyrenoverade lekparken i stadsträdgården.
Vi hade tagit med oss sandleksaker och jag hade gjort picknickpannkakor med blåbär i.
Vi började i lekparken där halva tyvärr var stängd fortfarande, alla gungor var upptagna då det var två fritids där samtidigt och det övriga de byggt var endast för äldre barn så allt om återstod för min smurfa var sandlådan och den var hon inte alls sugen på denna dagen av någon anledning. Hon var mer sugen på picknick. Så vi gick och satte oss och åt lite lunch. Efter en pannkaka ville hon inte ha mer utan åt vattenmelon istället. Jag höll mig till min sallad jag.
 
 
Halloumisallad

När vi suttit där ett bra tag och tagit det lugnt så började barnens parksommar så smått att öppna. Smurfan fick gå till fiskdammen och fiska upp en påse. Det tycker hon är väldigt spännande.
Vi promenerade runt i parken innan teatern skulle börja. Denna onsdag var det Nasse hittar en stol som smurfan tycker är väldigt bra i bokformat. Tydligen var det inte alls samma sak som teater så det var svårt att sitta stilla.
Efteråt gick vi och handlade glass innan vi cyklade hemåt. Handlade lite på vägen hem.
 
Den 20e var vi på viktväktarmöte och vågen stod på -0,5kg så det tar sig sakta men säkert nedåt igen.
Testade att göra vietnamesiska vårrullar till middag på kvällen. Det ser läskigt ut men är riktigt gott.
 
 
Fredagen den 21a hade jag invägning som vanligt på morgonen och -0,9 stod det denna morgon. Kunde inte bli bättre!
Vi tog en tidig pendel till stockholm och mötte upp en utav sambons bröder och vi tog en promenad bort mot gamla stan och gick där en stund och tittade in i SF-bokhandeln som är en tradition om man nu ändå är i stan.
Sedan gick vi in mot stan igen och åt lunch på Pong, riktigt bra asiatisk buffé.
Vi tog oss efter det mot åhlens och jag avvek för att gå på en arbetsintervju.
Efter min intervju så gick jag och mötte upp mitt sällskap på ett café där vi sedan sa hejdå till smurfans farbror.
Kort därefter anslöt en kompis och hans fru och vi satt och pratade en bra stund innan vi skiljdes åt.
Jag gick in på MQ tvärsöver gatan och fyndade lite på rean, det gäller att passa på.
Efter det gick vi ner på hötorgshallen och handlade lite till vår tapaskväll på lördagen, tog sedan tågen hem efter en mycket trevlig dag!
 
Den 22a juli var vi på Leos lekland med våra nyfunna vänner och deras dotter. Fullt ös medvetslös i flera timmar.
Vi bjöd in dem till vår tapaskväll senare på kvällen. Det blev rätt sent men trevligt med plockmat och gott vin.
Rekommenderas!
Kan verka märklig men är riktigt god. Säljs tyvärr inte i större förpackningar utan endast i mixbricka från castello.
 
Dagen efter så storstädade jag badrummet och efter lunch gick jag och smurfan över till våra vänner så ungarna fick leka.
När vi promenerar hem till kompisen.
 
Kaffe och vaniljglass med blåbär. Sämre kan man ha det.

Sedan fikade vi och på kvällen anslöt sambon och vi blev bjudna på mat. Klockan blev rätt sent och vi fick låna en vagn att ta hem smurfan i.
 

Kommentera här: