Hardcore träning,invägning och långhelg

Glömde ju meddela i förra blogginlägget att jag i måndags anmälde mig till både blodomloppet 10k och Tjejmilen! Shit vad har jag gjort var min första tanke efter det att jag skickat in anmälningarna! Nu är det dock gjort och nu gäller det att ligga i och träna innan första loppet går i maj :) Lite spännande är det allt också.
 
I onsdags var jag tillbaka på jobbet och det kändes riktigt skönt att få lite ensamtid på arbetet. Smurfan har varit på rätt jobbigt humör och nästan så man sliter sitt hår emellanåt.Mycket tjat,gnäll och obstinat delux.
Ska bli kul att vara ledig en långhelg med denna ungen.
Sambon är fortfarande inte bra utan hostar fortfarande och är sliten och trött.
 
I torsdags jobbade vi halvdag på arbetet så jag slutade tolv. Passade på att ta en riktig långkörare på gymmet och jag måste erkänna att jag nog tog i lite väl hårt.
Sprang en mil för första gången och fick en tid på 71,30. Fast då tog jag det hyfsat lugnt och kände att jag hade power kvar i benen..det var konditionen som fallerade.
Visst jag var rätt stum i benen men jag var inte överdrivet trött, svettades inte lika mycket som jag trodde jag skulle göra. Däremot kanske det inte var så smart att ta milen i helt nya skor ;)
Så löpträning står på mitt träningschema framöver..börjar med att prova löpskolans träningsschema för att klara milen på 60min.
Får väl se hur det fungerar och om jag orkar hålla i hela vägen. Kanske blir lättare när det blir varmare ute och man kan börja löpträna lite utomhus också.
 
Efter millöpningen så styrketränade jag en hel del också så totalt så blev det två timmar aktiv gymtid. Var nog lite väl mycket då min kropp kändes väldigt konstig och jag mådde illa ett tag efteråt.
Efter dusch och påklädning så gick jag iväg till viktväktarna för invägning.
Visade sig att jag gått ner 1,1kg sedan förra veckan och det kändes ju riktigt bra. Käkade två bananer direkt efteråt och först då började illamåendet ge med sig.
 
Efter mötet gick jag och handlade lite innan jag åkte hem. Vi provade faktiskt ett vikväktarrecept från en utav veckobladen som man får på mötet. En kycklingpytt med touch av ingefära och chili. Riktigt god var den!
En lugn kväll framför tvn med lite frukt avslutade dagen perfekt. Hade dock rätt ont både här och där.
 
Imorse hade jag invägning här hemma. -2kg blev veckans resultat och det innebär att jag gått ner 45,1kg och nästa belöning väntar runt hörnet. Vet dock inte än vad det blir.
Tog det lugnt på förmiddagen annars. En mycket obstinat och grinig unge idag i alla fall som inte alls lyssnar och som slår sin mamma lite då och då trots tillsägelser och konsekvenser.
Var ut och handlade lite i boländerna och det var rätt friktionsfritt då smurfan sov större delen av tiden.
Längtar faktiskt lite tills hon somnar då jag planerar att dricka te och eventuellt ta ett bad..vi får se. Te blir det i alla fall garanterat då jag känner av halsen och dessutom blivit lite hes. Var väl inte mer än väntat med tanke på sjuklingarna här hemma.
 
Är nu i alla fall ledig i tre dagar till innan det blir jobb igen. Får se vad man hittar på i helgen. Familjen lär ju inte vara så sällskapliga tyvärr.
 
Hoppas ni får en fin helg.
 
 
 

Kommentera här: