Spel, musikal och träning

På vägen hem från jobbet i fredags så fick jag sällskap på bussen av sambon som precis hade missat sin buss.
Vi slog därmed följe till dagis och hämtade smurfan tillsammans.
När vi kom hem så började sambon med smurfans mat medans jag började med vår mat. Normalt sett så försöker vi äta samma mat allihop men just denna dag så skulle vi äta fisk så hon fick vanlig hamburgare.
 
 
Riktigt god laxburgare med mangoyoghurt och hemmagjord picklad rödlök på.
 
På kvällen blev det film och proteinglass för min del. Riktigt nöjd över mitt val.
 
På lördagen började jag ta tag i saker som skulle gjorts för längesedan egentligen, slänga sopor och bära upp utrensade kläder och leksaker upp på vinden. Sambon tog en tur med dammsugaren medans jag fixade iordningen annat i hemmet.
Efter lunch så sov smurfan och sambon lade sig en stund han också. Själv satte jag mig framför datorn och försökte sätta ihop ett träningsschema inför kommande vecka. Löpningschemat får vänta ytterligare någon vecka tills jag kommit tillbaka i form sedan min förkylning, så veckans pass handlar mer om att få igång kroppen igen efter att ha vilat från träning i en veckas tid.
Så fokuset på träningspassen är mer inriktade på styrketräning och långsamma intervallpass, inga rekordtider direkt.
Har också lärt mig nu att man gärna ska springa med ett litet motlut när man springer på löpband för att kompensera för luftmotstånd och viss terräng när man springer ute. Att springa helt plant på löpband motsvarade tydligen att springa i lätt nedförsbacke utomhus. Får väl se hur det påverkar min löpning från och med nu.
 
På eftermiddagen fick vi besök av våra vänner och vi fikade lite och knåpade ihop karaktärer till vårt spel. Det blir något mer utmanande när man har en 2½åring som sällskap i köket. Hon ville dock vara med och fika med oss så hon höll sig hyfsat stilla ett tag i alla fall. Insåg dock lite försent att mums-mums inte fungerar om man är äggallergiker. Det är tydligen äggvitepulver i och det verkar hon inte heller tåla.
Då är det tur att det finns pepparkakor :D
 
Efter vi ätit middag och lagt smurfan så började vi spela och det blev rätt sent. Sambon och jag kom inte i säng förrän vid ett.
 
Fick viss sovmorgon på söndagen. Klev upp halv åtta och började fixa frukost, när jag ätit upp min frukost så kastade jag mig in i duschen medans de andra åt färdigt.
Jag gjorde mig iordning och plockade lite hemma innan jag gick ut till bussen.
Denna dag skulle smurfan och sambon få vara själva medans jag hade en heldag i stockholm med en kompis. Det var äntligen dags för musikal!
 
Tog bussen ner till centralen och hoppade på pendeln till stockholm.
När jag och kompisen hade träffats upp så gick vi bort till Friday's för att äta lunch. Vi var verkligen de första gästerna för dagen och det kändes lite mysko.
Det droppade dock in mer folk efter hand senare så vi behövde inte känna oss ensamma så länge.
Som tur var så hade jag tittat på menyn i förväg så jag visste vad jag skulle välja annars hade det blivit svårt när jag väl satt där och var hungrig.
Valde en Lemon basil sallad med grillad kyckling och pinjenötter som var jättegod.
 
 
Satt där i någon timme och åt och pratade innan vi betalade och gick.
Föntershoppade lite och gick gärna in i butiker då det var väldigt kallt ute. Gick in på XXL sport och tittade runt. Hittade massor med saker som jag ville ha men då måste jag nog vinna på triss först ;)
 
Efter vi gått en stund så gick vi in på starbucks för en fika och jag valde en liten frappuccino strawberry och cream. Många sp men det var faktiskt värt det och så delade vi på en muffins. Blev många sp innan kvällen var slut men å andra sidan så hade jag tagit en sp-snål frukost och sparat vb eftersom jag vet hur det brukar bli.
Vi promenderade sedan bort till nybroplan för att ta spårvagnen ut till cirkus på djurgården.
Vi var i mycket god tid där men tiden gick fort och det var en del bök med ytterkläder och så vidare.
Köpte sedan ett varsitt program och inväntade att teatern skulle börja.
 

Mäktig känsla när musiken till Phantom of the opera började spelas dock var det stand-in skådisar i huvudrollerna men det gjorde inte så mycket. Jag var bara glad att få komma iväg och se denna fantastiska pjäs live...Peter Jöback eller inte.
Otroliga kostymer och mäktig sång, en mycket speciell och härlig känsla efter denna kväll.
 
 
 
 
 
 
 
När musikalen var slut så skulle man ta sig ut därifrån också och vi var rätt glada över att vi inte hade lämnat in våra kläder i garderoben..då hade vi nog aldrig kommit därifrån.
Tog spårvagnen tillbaka och promenerade sista biten till centralstationen där vi pratade en stund i väntan på våra tåg.
Sedan skiljdes vi och jag tog pendeln hem till Uppsala.
 
Väl hemma så hade smurfan fortfarande inte somnat trots att klockan var närmare halv nio så jag fick chansen att säga godnatt. Sedan satte jag mig bredvid sambon i soffan och drack kaffe och åt lite smörgås och frukt.
Han gick och lade sig rätt tidigt medans jag satt uppe en stund, var fortfarande uppe i varv när jag kom hem.
 
Under natten har jag varit uppe två gånger in till smurfan som varit ledsen men hon har däremot somnat om fort. Var dock inte så pigg när klockan ringde tjugo över fem imorse.
 
Träning är som sagt inplanerat under veckan men i övrigt är det inget speciellt. Sambon jobbar i helgen så jag och smurfan ska städa bort julen tänkte vi och återgå till normala rutiner.
På söndagen blir det spel på kvällen men i övrigt har jag nog bara planerat in en ordentlig powerwalk efter lunch..vi får se hur det utvecklar sig under veckan.
 

Kommentera här: