Träningsschema, gymmet och invägning

Denna veckan har det varit mycket fokus på träning och gym i och med mitt nya träningschema. Det känns spännande och utmanande att prova nya övningar och sätt att träna. Jag är säker på att man utvecklas snabbare om man varierar sin träning.
I måndags var det tvärfullt på gymmet på eftermiddagen, fick stå i 5-10min och vänta på att ett löpband skulle bli ledigt så jag kunde börja mitt program. Alla övriga maskiner var också upptagna, tror jag ska vara glad för att jag ens fick ett skåp.
Närmare halv sex så började det tunnas ut med folk och jag är säker på att när vi närmar oss mars så är det inte alls lika mycket folk utan det återgår till normala nivåer.
För tillfället är jag mest förtjust i att träna på morgonen för då ser det ut såhär kl halv sju:
 
 
 
 
De flesta brukar dyka upp runt sju- halv åtta och då är jag oftast klar med min maskinträning och börjat med mitt funktionella styrkepass :)
 
I helgen ska jag sätta mig och knåpa ihop ett nytt träningspass inför nästa vecka och kommer nog lägga in mer högintensiv träning och snabba intervaller.
 
Såhär trött blir man i alla fall efter ett ordentligt pass med långa intervaller och styrketräning:
 
 
Under veckan har vi börjat ordentligt med potträning för smurfan. Hon har varit lite avog till att gå men vi bestämde helt enkelt att hon fick gå utan blöja en hel dag och hände det olyckor så gjorde det.
Såhär ett par dagar senare så händer inga olyckor och hon är bra på att gå på pottan själv och säga till, hon har till och med lärt sig att ta av och på byxorna själv..i alla fall om det är leggins.
Än så länge kommer hon få ha blöja medans vi är ute en längre stund och när hon sover men även det ska fasas ut så småningom.
Förhoppningen är att hon ska vara torr på dagarna om någon vecka eller så :)
 
Igår var det viktväktarmöte som vanligt och eftersom sambon fick en ändring i sitt schema så fick jag möjlighet att gå.
Visste att det skulle bli plus men denna gången inte pga att jag ätit fel eller slarvat..det är helt enkelt fel vecka och jag har samlat på mig vätska. Visst är det tråkigt när det står +0,9kg men å andra sidan så vet jag att om jag sköter mig så försvinner det plus lite till tills nästa vecka.
Gick från mötet lika peppad som vanligt.
 
Invägning hemma imorse var vid tjugo över fem eftersom jag skulle iväg till gymmet på morgonen.
+-0 och det är jag rätt nöjd med om jag reflekterar över gårdagens siffra. Så jag har fortfarande 4hg kvar till -45.
Drog iväg till gymmet efter frukost och var redo att träna vid halv sju.
Körde högintensivt intervallpass som verkligen tog pulsen till ordentliga nivåer samt gick igenom hela kroppen med ett styrketräningspass som nog kommer kännas imorgon.
Numera älskar jag intervallpass! Jag är helt frälst. jag gillar ju snabba resultat och korta men effektiva pass.
Ska bli kul att se resultaten om ett par veckor.
 
I helgen jobbar sambon så jag och smurfan ska städa bort julen och är det inte alltför tråkigt väder så går vi nog ut en stund på eftermiddagen också. Tanken är att vi ska komma ut och handla så det blir nog en riktig långpromenad i så fall.
Ett besök till biblioteket blir det nog också.
På söndag så är det spelkväll med vänner och vi får se om det blir mer promenerande eller om jag kör ett yogapass på förmiddagen :)
 
Hoppas att solen lyser på er i helgen!

Kommentera här: