60-årsfirande

I fredags hade vi middag för ett par kompisar.
Vi bjöd på lamm med jordnötssås och ris med wokade grönsaker.
Barnen fick köttfärssås med spaghetti men det var knappt så de hade tid att äta. De lekte väldigt bra med varandra och somnade rätt sent.
Vi vuxna pratade på fram till småtimmarna, vi slängde ut dem vid halv två så vi var nog inte i säng förrän efter kl 2.
Vi som skulle upp hyfsat tidigt på lördagen.
 
Vi hade satt klockan på halv åtta för att hinna duscha och äta frukost innan barnvakten kom.
Smurfan och jag åt frukost medans sambon duschade och mitt i alltihop kom barnvakten och löste av oss.
När vi var färdiga så tog jag och sambon vår resväska och gick ut till bussen och åkte ner till centralen.
Därifrån tog vi pendeln till Älvsjö där vi blev upplockade av min syster och mamma.
Vi åkte ut till västberga och The Target där vi också mötte upp min svåger och min pappa.
Där fick min pappa skjuta olika vapen på skjutbanan. Även min syster och svåger fick skjuta lite.
Pappa tyckte det var riktigt roligt då han utövat skytte förr.
 
 
När vi var klara där åkte vi hem till mina föräldrar och fikade innan vi tog oss till slussen för att därifrån ta oss vidare till Viking Cinderella.
 

Vi fick stå en stund i kö till id-kontrollen och den nyligen införda säkerhetskontrollen där de röntgar väskorna.
Kom ombord riktigt snabbt och kunde fixa iordning oss i hytterna innan vi möttes upp igen och gick till Bottega-baren och drack mousserande tillsammans.
 
 
 

Efter detta så gick vi till restaurangen Seawiew och åt middag. Jag åt väldigt god marulk med risotto som huvudrätt och en dessert bestående av fruktsallad med mango- kesellaglass och kokosskum. Den var riktigt god.
 
 
 
De andras mat såg inte heller äcklig ut:
 

Resten av kvällen så drack vi drinkar,pratade och lyssnade på musik.
Jag, sambon och svågern gav upp sist av sällskapet och gick och lade oss vid 2 på natten. Vet inte riktigt hur vi tänkte där med tanke på kvällen innan.
 

Somnade som en sten.
Vaknade dessvärre alldeles för tidigt. Kl 7 vaknade jag och kunde inte somna om. Jag hade fått för mig att vi skulle äta frukost kl 8 när det visade sig att vi inte hade bord förrän vid 9. Så vi hade inte alls behövt stressa.
Åt i alla fall en stadig frukost/brunch och som vanligt åt jag alldeles för mycket och kunde stå mig på det nästan ända fram till middag.
 
 

Efter frukosten gick vi till tax-freen och shoppade och sedan satt vi vid scenen och tittade på karaoken. Riktigt dålig karaoke dessutom. Svågern körde en låt bara för att vi utmanade honom :D
 
Gick upp och packade iordning väskorna när klockan var runt halv tre. Mötte upp de andra strax efter tre och väntade på att båten skulle lägga till.
Jag och sambon tog oss från slussen till centralen medans de andra åkte söderut.
Vi hade börjat bli hungriga så vi åt på BK innan vi tog pendeln hemåt.
Hemresan gick smidigt men vi var riktigt trötta när vi kom hem. Blev inte mycket gjort resten av den kvällen.
 
I måndags var det jobb som gällde för både mig och sambon och smurfan gick på dagis. Jag hade tagit med mig träningsväskan till jobbet för att jag skulle åka till gymmet efteråt. Jag var dock så sliten efter helgen och efter allt trassel på jobbet denna dagen att jag bara åkte ner och handlade på affären innan jag åkte hem och kraschade!
Vi fixade lätt middag med kycklingsallad..kändes lagom ansträngande.
 
Igår var jag föräldraledig för att smurfan skulle på 3 årskontroll på BVC.
Efter många om och men på morgonen så kom vi iväg. Vi hade tid halv tio och var där i god tid. Smurfan var tyvärr inte på sitt bästa humör innan men det blev lite bättre sedan.
Hon fick "godkänt" och klarade av det hon skulle kunna :) Blivit en stor tjej nu. Fick även prata en del med läkaren om hennes allergier också. fick extra mediciner utskrivet samt miniderm för hennes eksem.
Jag och smurfan gick runt lite och tittade i affärer efteråt för att fördriva tiden innan vår vän och barnvakt kom ner på stan för att äta lunch med oss.
Vi gick till Thai Village och åt deras lunchbuffé, trevligt och gott men åt som vanligt för mycket. Att jag aldrig lär mig.
Smurfan ville ha glass efteråt så vi gick och köpte en liten mjukglass med strössel...det var viktigt med strössel!
När glassen var uppäten så gick vi och köpte jordgubbar innan vi handlade lite och åkte hem.

Var väldigt trött och seg under dagen och verkligen ingen energi. Smurfan kände nog samma sak även om hon propsade på att hon verkligen inte skulle sova. Dröjde dock inte länge innan hon somnade i sin säng när vi kom hem. Själv kollade jag lite på tv innan jag också somnade i soffan. Vaknade av att jag fick ett mail i telefonen.
Smurfan fick sova till halv fyra då vi var tvugna att göra oss iordning för att gå iväg till dagis och utvecklingssamtal.

En mycket trött och kinkig smurfa som inte riktigt ville lyssna fick jag till slut ut genom dörren. Hon började dock med att ramla och slå hakan i en sten så det var bara att gå in igen och plåstra om och sedan börja promenera till dagis igen.
Efter ett mycket bra utvecklingssamtal så fick vi lite tomatplantor med oss hem som barnen planterat.
Sambon mötte upp oss på halva vägen så gick vi hem tillsammans.
 
Kom hem och började med maten så småningom, alla var lite trötta och sega denna dagen.
Smurfan fick spaghetti med köttbullar och fick i sig en rätt bra portion. Jag och sambon åt färsbiffar med rostade rotsaker.
Det var en väldigt trött smurfa som lade sig strax efter kl sju.
 
Jag och sambon satt och kollade på tv tills det var dags att sova.
Riktigt seg dag och jag räknade inte points alls. Dags att sparka på sig själv lite igen.
 
Har inte tränat något sedan blodomloppet i torsdags men tänkte köra lite yoga ikväll efter smurfan lagt sig för natten. Imorgon har jag lagt in ett löppass med lite intervaller som uppvärmning inför vårruset på måndag.
Tänkte även springa på lördag efter att sambon kommer hem från jobbet.
 
Annars har jag inte så mycket planerat. Imorgon ska jag och smurfan på bio med sällskap och på fredag ska jag åka in till stan och hämta ut min nummerlapp till loppet. samt väga in mig på vv. Är inte helt peppad inför det med tanke på veckan som varit men det är bara att ta tjuren vid hornen och hoppas på det bästa.

På lördag ska det tvättas så vi har något att packa ner i resväskan nästa vecka. Kan knappt fatta att det bara är drygt en vecka kvar tills vi åker. Får hoppas att det blir bra väder där borta tills vi kommer.

Hoppas ni får en fin långhelg :)

Kommentera här: