Skaffat en ny leksak!

Eller ja någon leksak är det egentligen inte. Jag har införskaffat mig ett aktivitetsarmband som 5kilos belöning.
Jag stod i valet och kvalet mellan flera olika modeller då jag vet att flera går att synkronisera med viktväktarna så den räknar ut aktivitetspoints automatiskt.
 
Valet föll dock på denna:
Inköptes från CDON i förra veckan och idag kunde jag äntligen hämta ut den.
 
Med denna ska man kunna se hur långt man gått under en dag eller under en aktivitet, hur länge du har hållit på, hur många steg du tagit samt att den ger dig ett visst antal steg som du kan ha som mål att gå under en dag. Man ska även kunna se antal brända kalorier, om man varit inaktiv för länge så vibrerar den som påminnelse om att du ska röra på dig. Den mäter även hur du sovit,hur länge och hur mycket du rört på dig under sömnen.
Har man dessutom kopplat ihop den med mobilen så kan man se inkommande sms och samtal samt styra eventuell musik du lyssnar på i mobilen.
Jag min idiot glömde dock naturligtvis att kolla om min mobil var kompatibel med denna och det var den naturligtvis inte, så nu vet jag vad jag ska satsa på för telefon nästa gång jag ska köpa en ny.
 
Jag återkommer med en recension av den om någon vecka eller så när jag hunnit testköra den.

Kommentera här: