Noll motivation, ork och diciplin

Denna veckan har varit seg ur energiperspektiv.
Hade tre träningspass inplanerade denna veckan. Inte gått på något utav dem.
I måndags vaknade jag av huvudvärk som satt i hela dagen, i tisdags blev det tågstrul för sambon så det krånglade till det ur logistiksynpunkt.
I onsdags morse så hade jag satt larmet på tjugo i sex för att bege mig till gymmet på morgonen.
Efter en tur till badrummet så konstaterade jag att jag var helt slut i kroppen och förkylningen ligger och väntar på att få bryta ut ordentligt. Gick tillbaka till sängen och försökte sova ett tag till.

Så det har verkligen inte varit någon ordning alls denna veckan! Har försökt tänka till kostmässigt men det har verkligen varit upp och ner med den biten. Mest ner tyvärr. Orken att registera i appen är borta för tillfället och motivationen är inte på topp. Försöker ta en dag i taget och göra de bästa valen för just den dagen. Inte helt lätt när fikabodet på jobbet står precis bakom ryggen på en så det luktar pepparkakor konstant.
 
I övrigt så har det väl inte hänt något speciellt just denna veckan, det har rullat på som vanligt med jobb och dagis.
Sambon var iväg till ortopeden igår med sin axel och fått veta att han har vad de kallar för frusen axel (beskrivning finns på wikipedia) så han får räkna med i alla fall ett år till med smärta *suck*
De positiva är dock att det finns ett ljus i tunneln och det är att det inte är kroniskt..det kommer försvinna så småningom.
 
Igår var det dags att stå till svars för sina synder på invägningen på VV. Jag intalade mig själv att allt under +1kg är bra.
Vågen var på min sida och visade -0,6,kg dvs samma siffra som jag gick upp förra veckan. Definitivt positivt även om jag inte kan påstå att jag gjort mig förtjänt av det. Tackar och tar emot ändå!
På mötet pratade vi om det där man äter utan att man tänker på det och vad det kan ge för resultat en vanlig dag. Vilka tillfällen det händer och hur man kan undvika det.
Ni vet den där överblivna ostbiten, de sista två köttbullarna som ingen vill ha, den där lilla koppen glögg på jobbfikat och så den extra brödbiten till lunch bara för att det är så gott.
En och en så ser det inte så mycket ut men när man lägger ihop det så blir det en hel del utan att man tänker på det.
Tog en kopp te framför tvn på kvällen och det var faktiskt precis lagom..även om det var ovant att inte ha något i händerna när man såg på tv.
 
Imorse stod det -0,3kg på vågen och det får jag absolut vara nöjd med.Kan få svårt att nå mitt delmål till nyår men jag kommer absolut göra mitt bästa.
Nästa vecka måste jag däremot komma igång och träna igen, känner i kroppen att den behöver det och om inte annat så behöver jag den egentiden.
 
I helgen är det julbak i planeringen samt spelkväll.
Tanken iår är att baka lussebullar,vaniljhjärtan och pepparkakor. Det är första gången som smurfan ska vara med att baka..det ska bli spännande :) Har köpt pepparkaksformar som ser ut som pippi långstrump,lilla gubben och herr nilsson så det kommer hon nog tycka är jättekul :)
Funderar på att dekorera en pippi långstrump åt henne sen eller en häst som det står hennes namn på :)
Spelkväll på söndag så det blir en lagom aktivitet och bra avslut på veckan.
 
Smurfan övar för fullt på luciasånger hemma så det verkar som att de ligger i hårdträning på dagis :) Mycket tipp tapp hemma just nu i alla fall. Ska bli skoj att få se på tisdag. Måste bara komma ihåg att ta med kameran och filma.
 
Hoppas ni får en lika mysig helg som jag!

Kommentera här: