Skippat möte, småätande,konsumenttest och invägning

Har nu klarat av alla mina fyra träningspass!
Nu blir det ingen träning förrän på tisdag nästa gång så kroppen får vila upp sig.
 
I onsdags skulle sambon på bio så efter jobet åkte jag ner till stan och hämta upp smurfan så fick han gå och roa sig. Jag och dottern tog bussen hem och fixade mat och hade det riktigt trevligt och det var inget knussel eller bråk vid läggning.
Efter jag lagt henne satte jag mig och tittade ikapp på ett par program som jag spelat in och sötsuget satte igång. Slutade med att jag åt en liten skål glass (förr hade jag bara tagit fram förpackningen och en sked) samt de få bitar godis jag hade kvar sedan helgen. Inte stolt över mitt val men det har varit helt fel vecka för väldigt mycket saker.
 
Igår på mitt morgonpass på gymmet så slog jag personligt rekord på 5km, 33.40 blev resultatet och eftersom jag bytt löparskor till ett par med bättre stötdämpning så fick jag varken ont i fötter eller ben.
Däremot är det något knepigt med mitt knä fortfarande så jag borde nog gå iväg och få det kollat.
 
Skulle inte orka se något plus på vågen denna torsdagen på jag skippade invägningen och åkte direkt till dagis och hämtade smurfan.
Gick sedan hem och började laga spaghetti och köttfärssås. Fick lite hjälp då och då men mest sprang hon omkring och lekte eller tittade på tv.
Vi åt och plockade undan och gjorde henne redo för sängen, just då kom sambon hem.
Lade smurfan och gick sen och plockade iordning i köket medans sambon åt middag.
Tittade på lite tv innan läggdags.
 
Imorse åkte jag iväg till gymmet precis som igår, körde 20min styrketräning och 30min löpning. Hade precis sprunigt klart när min chef ringer kl åtta och frågar om jag är på gång. Jag flåsar och står som en frågetecken och säger att jag börjar jobbet kl nio.
Näpp tydligen öppnade jag på jobbet kvart i åtta vilket jag missat att ändra i mina kalendrar så det vara bara att spurta in i duschen och sedan klä om och ta första bästa buss till jobbet. Var på plats en halvtimme efter chefen ringde :)
 
Hade invägning imorse och eftersom jag inte hade ätit något sedan middagen dagen innan så var jag riktigt hungrig. Blev precis som jag trodde +0,3kg men det var väntat efter en riktig skitvecka rent ut sagt. Nya tag nu. Tackat nej till bullar på jobbet två dagar denna veckan så lite duktig är jag allt :)
 
Idag blir det fläskkarré med ugnsrostade grönsaker till middag, jag tar nog avocadocremé till det.
En lugn filmkväll är nog precis vad jag behöver ikväll och så får man hoppas att jag inte somnar i soffan ;)
 
I helgen finns det lite planer men i lugnt tempo. Imorgon funderar vi på att åka till ica så smurfan får träffa tomten och så ska vi kolla lite julklappar och ljusslinga til balkongen.
I övrigt så hoppas vi på en lugn helg och få chansen att sova lite.
 
I veckan har jag testat en ny typ av proteinpudding, fick tips om den från en viktväktarsida på facebook.
 
Denna chokladpudding var godare än Propuds från Njie. Denna har tydligare chokladsmak och fastare konsistens. Den har en konsistens som en jacky chokladpudding ungefär.
Verkligen kanongod och bara 4sp precis som propud.
 
 
Ha en bra helg!

Kommentera här: