Födelsedagsfirande och besvikelser

Igår blev jag riktigt besviken..inte på födelsedagen i sig utan på mig själv och min kropp som inte samarbetar.
 
Jag är helt övertygad om att jag nu nått den fruktade platån som man någongång under sin viktresa kommer till.
Har nu stått och stampat upp och ner mellan 0 till 1-2kg upp i flera veckor. Börjar kännas riktigt motigt men jag kommer inte ge upp!
Som ni förstår så gick invägningen igår inte så bra +0,4kg sedan förra veckan och det var inte vad jag väntat mig så besvikelsen blev enorm. Så pass att jag kände att jag inte kunde stanna kvar på mötet utan bara ville hem.
Fick förslaget av min coach att fundera på om jag skulle byta invägningsdag från måndag till fredag bara för att ställa om sig lite mentalt. Att man får sin veckobonus på fredagen och sedan när den är slut så är den slut och då fungerar vardagarna lika bra som de gör nu.
Man kanske helt enkelt måste ändra något för att få en push framåt när det känns motigt. Man kan ju i alla fall försöka. 
 
Hemma väntade i alla fall min älskade dotter och sambo och på bordet stod det blommor och två paket
En bukett var från mina älskade vänner och den andra var från dotter och sambo.
Paketen innehöll en klänning och underkläder. Helnöjd med mina fina presenter.
 
När smurfan hade lagt sig så satte jag och sambon oss i soffan och åt räkor och drack vin framför en utav mina favoritfilmer The Rock.
Hemmagjord aioli på lättmajonäs kändes som ett bra alternativ.
 
Efter detta åt vi glass och lite choklad innan det var läggdags.
Riktigt nöjd ändå med dagen trots bakslaget på invägningen.
 
Ikväll är det bakning som står på schemat så det är fullt upp hela kvällen skulle jag tro. Ska nog hinna med att äta lite tacos också ;)
 
Kram på er

Kommentera här: