Invägningar och styrketräning

I måndags provade vi något nytt..eller vi och vi... sambon snarare.
Han fräste en massa olika grönsaker med curry och lite andra kryddor och det blev jättegott, till detta åt vi falukorv.
Hade matlådor för flera dagar efteråt.
 
I tisdags provade vi recept ifrån veckans viktiga som man får vid varje viktväktarmöte: Kycklinggryta med mangochutney och ris. Kanongott!
Receptet finns även i viktväktarnas receptbank om man är medlem.
 
I veckan har jag hunnit gå igenom ett par kartonger och säckar ifrån vinden och lyckats kasta tre säckar med skit som jag inte vill spara. Nu är det bara resten kvar :P
Skulle behöva rensa hur mycket som helst egentligen. Det verkar till exempel som att vuxenkläder är svårsålda så mina kläder som är för stora tänkte jag skicka iväg till erikshjälpen..problemet är ju att det är svårt utan bil att transportera stora påsar med saker.

I tisdags var jag till vårdcentralen med mitt klämda finger. Klämde det för 1½ vecka sedan och har fortfarande begränsad känsel i fingertoppen. Har inte ont eller någon synlig blödning men det känns lite obehagligt.
Det fanns dock inget de kunde göra utan jag fick avvakta och hoppas på att känseln kommer tillbaka.
 
Har bara blivit två träningspass denna veckan på grund av tidsbrist men de har varit effektiva.
I onsdags började jag prova styrketräning i viktmaskiner så det var rätt ömma muskler i torsdags kan jag säga. Passade även på att få en genomgång av maskinerna så man vet hur de fungerar.
Onsdagens pass var även skonsamt för knäna då jag fortfarande känner av mitt vänsterknä lite då och då.
Så det blev mest styrka denna gången.
 
Igår var jag på föräldramöte på dagis efter jobbet. De gick igenom lite praktiska saker och deras projektarbeten just nu. Smurfans grupp fokuserar väldigt mycket på träd vilket gör att hennes letande efter kottar och pinnar får en förklaring :D
Väldigt trevligt möte och så fick man chansen att se hur de andra barnens föräldrar ser ut.
 
Efter mötet så åkte jag och smurfan ner på stan för att möta upp sambon och hämta ut biobiljetter till söndagens film. Jag och sambon ska gå och se Miss Peregrine's Home for Peculiar Children, ska bli trevligt.
Efter detta gick vi till lindex för att byta den klänning som jag fick i födelsedagspresent. Hade sett ut en stickad, röd klänning i deras reklam som jag tyckte var snygg. Den var dock inte lika snygg på mig så det blev till att hitta något annat.
Var i behov av nya vantar så det blev det och ett par skinnhandskar, riktigt nöjd :)
 
Smurfan och sambon åkte hem och jag gick bort till viktväktarna för kvällens möte.
Hade räknat med att gå upp ett kilo då det varit kalas och en massa annat..fel vecka helt enkelt.
Visade sig att jag gått ner 0,1kg så det är jag absolut nöjd med!
Ska bli intressant och se om byte av vägningsdag ger något resultat.
Åkte hem sent och åt lax och currygrönsaker till middag. Tittade ikapp bonde söker fru resten av kvällen och testade de nya skumtomtarna med årets smak..tomtegröt med kanel. Helmärkligt nog så smakar de faktiskt risgrynsgröt med kanel på. Det var gott men det kommer inte bli något favorit. Var mer förtjust i de med pepparkakssmak.
 
Imorse var det dags för premiären av en ny invägningsdag. Hade gått ner 0,3kg sedan i måndags och det är jag verkligen nöjd med. 
Ska försöka att inte spendera så många veckobonus denna veckan och se om det gör någon skillnad.

I eftermiddag blir det ansiktsbehandling och förhoppningsvis mat och ett glas vin efteråt..hade inte varit fel!

Imorgon åker vi till stockholm för att se bamse och vi har valt att sova över i stockholm efteråt så smurfan får umgås med sina morföräldrar mer.
På söndag så tänkte vi stanna till vid Mall of Scandinavia på vägen hem för att jag ska titta efter en ny vinterjacka. Den jag hade förra året har sambon fått ta över då det rymdes en och halv utav mig när jag provade den.
 
Hoppas ni får en trevlig helg!
 
 

Kommentera här: