Träning,invägning och helgplaner

Det blev i alla fall två träningspass denna veckan och det är jag nöjd med. Lite drygt att träna på eftermiddagarna bara när det är så mycket folk.
 
Kosthållningen har väl gått hyfsat kan jag tycka, det var väl mest i söndags som det spårade ur lite men i övrigt har jag hållit mig på mattan.
Igår blev det dock lite fika då en kollega fyllde år och jag kunde verkligen inte låta bli. Jag tog inte så mycket om man jämför med 1½ år sedan men tillräckligt för att min mage skulle protestera efteråt. Har försökt att registera allt men har ätit en hel del frukt.
 
Igår var det torsdag och därmed invägning. Slutade kl fem och hade därmed en del tid att slå ihjäl innan mötet så jag åkte ner på stan för att uträtta lite ärenden. Av en ren slump gick jag in på åhlens och såg mig omkring. Var ute efter en sport-bh och ev en funktions t-shirt. Går in på träningsavdelningen och ser att de har mega rea, minst 50% på utvalda varor. Bland annat på ett par kompressionstights från rönisch som jag haft ögonen på lääänge!
50% på 1300:- sweet! Hittade även en långärmad funktionströja med 70% rabatt vilket gjorde att den kostade 150:-, heelt ok. Hade kunnat handla mer saker om jag fått bestämma..men det får jag inte ;)
Stod länge i valet och kvalet om jag skulle ta de vinröda eller de blå. Jag tog de vinröda eftersom jag i vanliga fall skulle tagit de blå och jag försöker tänka utanför min gamla vanor. Vilka hade ni tagit?
 
Det rosa ni skymtar i bakgrunden är faktiskt träningströjan som jag köpte :D jodå riktigt rosa!
 
Efter jag betalat så fick jag småskynda mig till mötet för invägning.
Hade gått ner 2hg och det är ju bättre än ingenting men helt nöjd är jag inte.
Jag har ju insett mer och mer att jag måste vara supernoga med att registera allt och kanske inte äta så mycket frukt som jag är van vid. Ju mindre kilon man har kvar desto svårare blir det.
Så hädanefter så måste jag registera varenda lite smula..det går inte att registera på ett ungefär längre.
 
Gick och tränade efter mötet och tog ett kort pass..enligt mina mått mätt. Jobbiga intervaller och styrketräning.
Var inte hemma förrän halv tio *gäsp*
Packade ur väskan och satte mig i soffan med sambon sen och åt smörgås,banan och ägg. Hade inte ätit någon direkt middag men var inte heller hungrig så maten hamnade i lunchlådan till dagen efter :)
 
Var rätt trött imorse när jag klev upp tjugo över fem. Gjorde iordning frukost innan jag gick in i badrummet och ställde mig på vågen. +0,6kg..jävla skit rent ut sagt! Det tyckte jag väl inte att jag förtjänade efter denna veckan. Frågan är om det beror på fruktintaget, vätskeansamling, träningen eller de få points jag dragit över denna veckan. Om jag är supernoga nu under veckan så kanske det visar sig nästa invägning.
 
Ikväll blir det nog slappa framför tvn och bara ta det lugnt men imorgon ska vi ut på roligheter men det är hemligt :)
På söndag ska vi ut och handla (skoj jag vet) och så måste vi göra iordning en ny matsedel.
 
Nästa vecka blir en blandning av bankmöte, utvecklingssamtal, ev spelkväll och hårda gympass. Nytt träningsschema på g. Träningsschema för milen enligt Stora löparboken för kvinnor :)
 
Hoppas ni får en härlig helg!

Kommentera här: