När det bara fungerar riktigt bra :)

I lördags var jag och smurfan själva hemma hela dagen. Vi började med att äta frukost framför tvn och djungelboken..vilket vi aldrig gör annars. en mysig och lång morgon med tanke på att jag blev väckt kvart över sex. Hade en sprallig smurfa sen som lekte tiger :D

När vi var klara och hade plockat undan så började vi städa..eller jag städade och smurfan försökte att inte vara i vägen.
Dammsög och dammade lägenheten och plockade undan lite.
Vi passade även på att prova smurfans skor inför vårsäsongen för att se om de passade.
Efter en bastant lunch för smurfans del så klädde vi på oss för att gå ut och ta bussen till ica maxi.
Tanken var att jag skulle köpa lite småsaker och passa på att titta efter de nya smaker på Lohilo.
Lagom tills vi var framme nere på centralstationen så hade smurfan somnat i vagnen och sov sedan till ica där jag faktiskt väckte henne. Då hade hon sovit i 45 min.
Var in på apoteket och köpte halsspray för att förhindra att en förkylning bryter ut som jag känner ligger och lurar. Vi får väl se om den hjälper.

Vi kikade lite på deras bokrea och fick med oss två böcker därifrån.
Vi spankulerade lite i butiken utan brådska vilket gjorde att tiden sprang iväg rätt fort.

Gick runt glassboxen flera varv utan att hitta någon proteinglass alls och någon pinnglass hade de inte heller.
Som tur var så hade de pinnglass i förbutiken vilket gjorde att smurfan kunde få glassen som jag lovat henne.
Snäll smurfa hela vägen hem.
 
Resten av kvällen förflöt hyfsat lugnt. Stekte pannkakor till smurfan och bakade paj till mig och sambon.
  
På söndagen blev jag väckt kvart i sju..så lite sovmorgon fick jag. Smurfan fick testa Obo'y för första gången. Det var en hit kan jag säga. Det kommer inte bli vanligt förekommande i hushållet men någon gång ibland skadar inte :)
Så frukost framför Peter Pan fick det bli.
Under förmiddagen så städade jag och sorterade byrålådor vilket verkligen var på tiden. så nu får man plats med saker i lådorna igen.
Efter lunchen så klädde vi på oss kläderna för att gå ut. Hann inte gå långt innan smurfan sov i vagnen och jag kunde sätta in lurarna och lyssna på träningspodden medans jag gick min powerwalk.
Var ute i en timme och tjugo minuter och tog en sväng förbi affären också för att hämta upp ett paket och leta efter min glass.
Hittade faktiskt den ena utav de två nya proteinglassarna där som jag sedan provade på kvällen.


Smurfan fick sova i två timmar och tjugo minuter innan jag väckte henne. Då hade jag hunnit duscha och sitta i soffan en stund och äta mellanmål.
Vi tittade lite på film innan vi gick till badrummet för att bada. Medans smurfan badade så städade jag badrumsskåpen.

Slängde ihop lite mat till smurfan och började sedan förbereda min och sambons mat undertiden hon åt.
 
Blev en lugn och skön kväll när allt var undanplockat och middagen uppäten.
 
Testade den nya glassen:
Riktigt god var den! De små chokladbitarna som ligger ovanpå har dock en väldig förmåga att fastna i tänderna. Det är inte Ben&Jerry's men ett helt ok sustitut för endast 8sp :)
 
 
Igår skulle vi återigen besöka banken för att denna gång öppna ett konto till smurfan.
Försäkringsbolaget vill nämligen sätta över smurfans försäkringspengar på ett konto i hennes namn så då är det bra om man skaffar ett.
 
Efteråt var det tanken att jag skulle träna. Tyvärr så visade sig att smurfan var sjukt mammig och det hade nog blivit en smärre katastrof om jag hade gått ifrån henne och hon fått åka hem med sin pappa.
Dessutom hade smurfan spelat så pass länge på min telefon på banken att jag hade dåligt med batteri och det går verkligen inte att träna utan musik!
Så vi åkte hem istället och jag käkade middag medans smurfan och sambon tog lite kvällsfika innan det var dags för smurfan att sova.
 
Blir träning idag och på torsdag istället. Kanske att jag kan träna imorgon men det beror på hur det går för sambon och hans läkarbesök.
 
På torsdag är det viktväktarmöte som vanligt och det ska bli intressant att se hur det gått under veckan. Vet ju att jag inte skött mig helt prickfritt under veckan tyvärr. Får lägga in en extra växel under resterande vecka.
 
På fredag är det spelkväll igen och det blir taco-friday :)
 
I helgen kommer mina föräldrar och hälsar på..det ska bli mycket trevligt.
 
Ha en härlig vecka!
 
 
 

Kommentera här: