Träningar, -45 och konsumenttest

Förra veckan så hade vi ett liten årsdag. Den nionde mars 2013 så flyttade nämligen jag och min sambo ihop och har otroligt nog stått ut med varandra sedan dess. Så när jag kom hem den dagen så stod detta på bordet
Inte fy skam för en torsdag!
 
 
 
Denna vecka har fungerat bra träningsmässigt. Lyckats få skåp varje kväll trots sena träningspass.
Kände mig halvdöd efter mina snabba intervaller i onsdags men jag överlevde trots allt. Är rätt jobbigt när man känner att man börjar om igen efter sjukdom och inte är tillbaka i samma form som innan. Hela tiden två steg fram och ett tillbaka. Hoppas på att ha avklarat träningsschemat tills första loppet går i maj.
Inga fler förkylningar eller andra bakslag tack!
Igår kom jag hem riktigt sent från träningen, efter viktväktarmötet så var jag på plats och kunde börja träna runt tjugo över sju och var inte hemma förrän kvart över nio ungefär. Blev middag strax före 22 på kvällen.
Blir alltid så när man kommer hem att man börjar plocka ur väskan, lägga undan tvätt och fixa lunchlådan till dagen efter. Åt middag och gick igenom post och handlingslista och sedan var det dags att gå och sova.
Idag blir det distanspass efter jobbet och sedan är det helg!
 
Måste säga att jag varit riktigt effektiv denna veckan. Knappt suttit ner när jag kommit hem från jobb och dagishämtning. Det har plockats i och ur diskmaskiner, kört en hel del tvättmaskiner på grund av lerigt barn, lagat mat och diskat, sopat golv osv osv. Så det har verkligen varit en intensiv vecka även om det inte hänt så mycket mer än det vardagliga.
 
Mitt mycket leriga barn har haft en rätt jobbig vecka. Det börjar märkas att hon är pollenallergiker, snorig med rinnande ögon, trött och förlorad aptit. Det var först i onsdags som vi insåg att det inte var någon vanlig förkylning och sedan dess har hon fått medicin två gånger om dagen till att börja med. Vi märker redan av en förbättring i aptit och humör.
Intressanta utflykter på vägen hem från dagis. Vi matar ekorrarna som lyste med sin frånvaro.
 
 
Mina förkylningssymptom håller i sig och vägrar släppa taget. Har haft svidande känningar i halsen i två veckor nu och jag kör på med Coldy halsspray och hoppas på att det ska ge sig snart.
 
 
Igår var det viktväktarmöte igen och invägning. Innan mötet var jag tvungen att ta en tur till åhléns och köpa en badhandduk. Jag hade oturligt nog glömt min hemma och man vill ju gärna duscha efter träningen så istället för att skylla på handduksbrist och hoppa över träningen så gick jag och köpte en istället :) *klapppåaxeln*
Invägningen gick riktigt bra -0,7kg och endast 6 hg kvar till -45kg.
 
 
Imorse hade jag invägning hemma i badrummet och eftersom jag åt en mycket sen middag igår så var jag nervös för att det skulle påverka invägningen.
-0,7kg även här och har ännu en gång nått -45kg sedan jag började aug 2015 och detta ska nu hållas i ordentligt! risken för bakslag är stor inför nästa vecka eftersom denna veckas matintag kan visa sig då istället. Jag ska dock göra mitt bästa för att balansera upp det med bra val denna veckan.
 
 
 
Häromdagen fick jag äntligen chansen att prova lohilo kanelbulle. Riktigt god! Den var godare än cookie dough som jag upplevde hade en liten bismak.Denna hade en riktigt god kolasås i som förhöjde det hela. Rekommenderas!
 
 
 
Idag blir det vitt vin och räkor till middag. Jag och sambon ser inte så mycket av varandra under veckorna så nu ska vi passa på att umgås ordentligt. Dessutom blev min inplanerade biodejt inställd.

Helgen erbjuder inga större planer. Vi ska göra en översyn av våra cyklar är det tänkt och smurfan ska få komma ut och cykla lite trehjuling. På söndag har vi bokat in biodejt hela familjen och går på Trollz på dagen.
I övrigt så får vi se vad helgen bär med sig :)
 
 

Kommentera här: