Löpning, kalas, VAB och invägningar

När jag slutade jobbet i måndags så var det kallt ute. Det såg fint ut men det var svinkallt och det hade ömsom snöat/haglat och ömsom varit soligt och fint ute. Vågade inte riktigt ge mig ut och springa då så jag stannade inne. Lagade kycklingfrikadeller i tomatsås till middag och tittade på tv på kvällen.
 
I tisdags skulle jag åkt och tränat efter jobbet. När jag kommer till jobbet och ska packa upp min gymväska så inser jag att jag glömt att packa ner träningstightsen. Det var verkligen itne meningen att jag skulle träna denna dag. Gick och hadnalde istället och åkte hem.
Efter middagen beståendes av korv med potatis- och blomkålsmos så lade vi smurfan. Såg hyfsat fint ut ute och jag var lite småsugen på att gå ut och springa en runda. Så det gjorde jag. Visste inte om jag skulle orka hela 10km men det var mitt mål i alla fall :)
Jodå jag orkade 10km och lite till och hade nog orkat ett par km till om jag inte hade gått ut lite för hårt i början av passet. Spurtade på slutet så jag hade blodsmak i munnen ett tag efteråt. Skönt var det i alla fall att ha slagit personligt rekord på distansen :)
 
 
Stretchade och gjorde min sjukgymnastik innan jag hoppade in i duschen och sedan vilade mina trötta ben i soffan.
 
 
Blev inget jobb på onsdagen utan VAB med en hängig smurfa. Hon piggnade på sig på eftermiddagen men vi kände ändå att hon får vara hemma resten av veckan.
Själv orkade jag inte göra någonting vettigt på hela dagen. Hade ju tänkt börja städa men kände verkligen att jag ville ha en dag då jag gjorde absolut ingenting. Minns inte ens när jag hade en sådan dag sist. Så jag och smurfan kollade på en hel del film denna dagen.
 
 
Småplockade lite under dagen och sorterade tvätt. Passade även på att fylla min sellpy-påse med gamla kläder som vi vill bli av med. Behöver dock beställa en påse till för att bli av med resten!
Jag beställe mailingbags för att jag nu äntligen ska ta tag i att sälja smurfans gamla kläder som vi inte vill ha kvar. Ska försöka lägga upp dem på facebook nu i veckan och se om någon nappar :)

I övrigt så försökte jag roa och engagera en grinig och trött smurfa som verkade ha tappat öronen under dagen.
Gjorde spaghetti och köttbullar till henne som hon åt till middag och sedan valde hon själv att gå och lägga sig.
Slängde ihop en kycklingsallad till mig och sambon. Vi åt dock var för sig då han hade otur med kollektivtrafiken och kom då hem senare än vanligt.
 
 
Igår fick sambon vabba och jag åkte till jobbet.
Det var en lugn och skön förmiddag och åt väldigt god sallad till lunch.
Hade utbildning på jobbet på eftermiddagen och det var kul att lära sig något nytt och göra något annat ett tag. 
Jag slutade halv fem men satt kvar och renskrev anteckningar innan jag åkte ner på stan och invägningen på viktväktarna.
Drog till med -0,9kg denna veckan vilket jag är riktigt nöjd med. Veckans tema var motivation och att man ibland måste ändra invanda rutiner för att kickstarta motivationen igen. Det var det jag tog med mig från mötet.
Efteråt åkte jag hem och åt middag. Smurfan var fortfarande vaken och hon och sambo åt hamburgare medans jag åt kvarg,smörgås och ägg. 
Efter läggningen av smurfan så gjorde jag min sjukgymnasitk. duschade och sedan tog jag och sambon kaffe med en chokladboll på chokladbollens dag.
Vi tittade ltie på sveriges yngsta mästerkock innan läggdags.
 
Invägningen imorse visade på  -0,2kg och jag hade nog hoppats på mer men ett minus är ett minus och förhoppningsvis så betyder det att jag kanske får ett större minus nästa vecka.
Efter jobbet ska jag åka hem och göra en stor hög med chokladbollar till kalaset imorgon samt packa fiskdammspåsar. En sista städning står också på schemat och jag tänkte hinna med ett yogapass på kvällen.
Lite tacos till middag ikväll blir pricken över i:et. 
 
Imorgon eftermiddag kommer det vara fullt med folk hemma hos oss, smurfans tre-årskalas med prinsesstema är det som gäller då. Hon är riktigt peppad och har full koll på vilka som kommer och att man får presenter :D
Det blir nog så att jag glor på eurovisionfinalen på kvällen. Någon direkt middag lär inte behövas efter ett sådant kalas.
På söndag blir det utflykt till junibacken i Stockholm..en present från oss till smurfan.
 
Nästa vecka är det tillbaka till verkligheten och uppvärmning inför torsdagens blodomlopp, vi får hålla tummarna för att det blir fint väder.
Jag åker och hämtar min nummerlapp på tisdag efter jobb och dagishämtning.
Lite lugn jogg på måndag och lite yoga resten av veckan blir en bra uppvärmning för max-prestation på torsdag.
 
På måndag är det smurfans tre-årsdag. Helt sjukt att hon redan blivit så stor. Vi jobbar så det blir ett litet minifirande på kvällen skulle jag tro.
 
På onsdag är det min pappas 60-årsdag men tyvärr så kommer inte vi kunna vara med då vi jobbar. Vi får gratulera någon annan dag.
 
Trevliga och spännande veckor framför oss nu och det är inte många veckor kvar till semester och solresa :)
 
 

Kommentera här: