Helg fullt av dåliga val

I lördags åkte vi till stockholm, det var min mammas födelsedag och vi skulle överraska henne med en middag på södermalm.
Jag och min lilla familj åkte dock in tidigare på dan och umgicks en stund med min syster.
I väntan på min syster spankulerade vi lite i söderhallarna och skrapan innan vi mötte upp henne vid tunnelbanan.
Smurfan hade somnat lagom tills vi kom fram till stan så hon låg och snarkade ända tills vi skulle sätta oss och äta lunch.
Blev en väldigt sen lunch på Pong i skrapan. Den restaurangen rekommenderas verkligen, livsfarlig buffé som jag var tvungen att testa och allt var supergott!
Mjukglass med frukt till efterrätt var inte illa det heller.
Ungarna käkade en hel del mat samt glass naturligtvis :)
Gick in i butiken Usa-godis när vi hade ätit klart och jag handlade som vanligt alldeles för mycket.
 
Klockan var inte så mycket när vi var klara så vi gick till ringen och såg oss omkring, fanns inte så mycket spännande där men vi gick in på h&m och smurfan fick ett par diadem för att hålla upp håret ur ögonen, överlycklig över sina frost-diadem blev hon!
Gick i sakta mak mot restaurangen där vi skulle möta upp våra föräldrar, gick in i en sportaffär på vägen men de stängde 17 så vi var tvugna att gå  ut därifrån.
Vi gick bort till restaurangen Tre Santi för att se om vi kunde komma in och sätta oss tidigare. Vilket vi fick som tur var för det är inte bara att slå sig ner och ha det trevligt när man har två två-åringar med sig och två vagnar.
Lastade ut vagnar och ungar och tog av kläder och mixtrade innan vi kunde sätta oss ner.
Smurfan hade tyvärr inte sina bästa dagar i helgen utan både fredag och lördag var en riktig plåga rent mentalt. Hon vägrade lyssna på något vi sa och var allmänt tjurig och grinig och inget passade. Riktig tre-årstrots!
När våra föräldrar dök upp så började vi beställa mat, ungarna fick pilla med lite bröd och smurfan fick en del oliver att äta. Hon älskar nämligen oliver.
Själv beställde jag blåmusslor med vitlöksbröd och såhär i efterhand kan jag nog ha skippat brödet för man blev så otroligt mätt på bara musslorna, i alla fall om man hade ätit asiatisk buffé innan.
Varför jag åt upp vitlöksbrödet ändå är något jag fortfarande funderar på, jag hade kunnat dela med mig utan problem.
 
Det som ligger ovanpå är inte vitlöksbrödet jag beställde utan krispiga tunna kryddade brödskivor.
 
Min pappas mat såg inte så illa ut den heller :)
 
Trött och sliten småbarnsmorsa som verkligen kände för att bara lämna sitt barn på restaurangen när vi gick, hon var riktigt billig den kvällen.
 
Åkte hem till mina föräldrar den kvällen och sov där, fikade lite när vi kom hem. Var riktigt trött och utpumpad när vi gick och la oss vid halv tolv.
 
Fick sova till tio i nio på söndagsmorgonen vilket jag inte ens minns när jag gjorde sist. Sambon sov med smurfan i gästrummet och de klev upp något tidigare kan vi säga.
Började inte med frukost förrän vid halv tio-tio så det blev rätt sent ändå iväg.
Vi åkte hem till Uppsala direkt efter frukost och vår tanke var ju först att åka direkt till maxi när vi kom fram men vi insåg att vår lilla sulky inte var helt optimal för storhandling och att den dessutom redan var full.
 
Så det var bara att åka hem emellan och byta vagn och klä på smurfan andra kläder.
Tog första bästa buss ut till maxi och började med att äta lunch, då klockan var så mycket så hade jag på känn att det inte skulle bli mycket till middag så jag tog en liten cheeseburgare med morötter till..10sp :o
När all mat var uppäten så satte vi smurfan i en bilvagn (hennes eget val) och hon höll sig glad och snäll hela handlingen :)
Kan säga att det var en hel annan unge på söndagen än vad det varit  under de andra dagarna.
Jag tror eventuellt att hennes nästan två timmars tupplur på tågresan hem kan vara en bidragande faktor. 
Vi handlade klart och lastade på allt på smurfans vagn och hon fick gå själv till bussen.
Hon och jag satt tillsammans på bussen hela vägen hem och hon var jätteduktig och lyssnade riktigt bra.
 
När vi kom hem så fick hon äpple och vi satte oss och tittade på Hitta doris. Vi var på hemmakväll på lördagen och passade på att köpa på oss en del film medans de hade 50% på all köpfilm för medlemmar.
Smurfan fick en smörgås undertiden vi tittade och det fick bli hennes middag och hon kom inte i säng förrän närmare åtta!.
 
Jag och sambon satte oss sedan och kollade på film och käkade godis. Japp flera dåliga val som sagt..inte stolt men jag orkade verkligen inte tänka efter denna helgen.
 
Igår flög tiden fram på jobbet och när jag slutade vid kl 15 så kändes det som jag varit på jobbet i bara någon timme.
Åkte ner på stan och mötte upp sambon innan vi gick till banken. 
Kan säga att det inte bara var vi som var där!
De har fått nya lokaler som är mindre och mer lyhörda vilket gjorde att man hörde i princip allt som de andra kunderna pratade om med personalen. Säkerheten där är inte helt optimal om man säger så. Man kan ju tycka att de i alla fall borde ha vadderade skärmar mellan diskarna.
40 min satt i och väntade på vår tur och undertiden insåg vi att banken blivit mer av en teknisk support. Vet inte hur många som kom in och behövde hjälp med att ladda ner appar och fixa iordning andra saker vilket gjorde att personalen blev upptagna med kunderna väldigt länge.
 
När vi väl fick träffa någon så leddes vi till ett separat kontor vilket vi var väldigt tacksamma för och kvinnan vi pratade med var jättetrevlig. Det bästa bankmöte jag haft någonsin tror jag.
Så nu har vi ordnat upp vår ekonomi en del, öppnat gemensamt konto med tillhörande kort, på gång att avsluta mitt gamla och sett över våra autogiron.
Allt som allt så tog mötet 40min så vi kom ut ur banken vid kvart i fem och då var det fortfarande massor med folk som väntade.
 
Sambon gick iväg för att handla innan han åkte hem till barnvakten (tur att man slapp ha smurfan med sig på banken) och jag gick iväg till gymmet.
Körde första passet på mitt nya träningsprogram och det kändes riktigt bra.
Var riktigt trött efter två vändor av den fuktionella träningen så det blev bara två varv men var nöjd ändå.
Gick och handlade lite innan jag åkte hem och var hemma lagom tills smurfan skulle sova.
 
Jag och sambon åt tacos till middag och sedan kollade vi på lethal weapon och en film innan vi la oss. Drack kaffe och käkade godis igen..inte bra alls och orken och motivationen tryter.
Försöker peppa upp mig men det är svårt just nu när det är motigt och går segt. En jädra platå som man guppar upp och ner på i flera veckor är inte kul!
 
Idag är det utvecklingssamtal på dagis efter jobbet och sedan blir det nog en lugn kväll..har en del träningsvärk och är supertrött.
 
Behöver megapepp nu!

Kommentera här: