Invägningar,vårrus och långhelg

I torsdags umgicks vi med en dagiskompis till smurfan samt hennes mamma.
Vi åkte buss tillsammans ner på stan och åt lunch på max innan vi strosade runt på stan och fönstershoppade.
Strax före två så gick vi mot bion och handlade popcorn och installerade barn i biostolarna. Vi såg klas klättermus och det verkar som att båda ungarna tyckte att filmen var riktigt bra. Smurfan pratade om klas klättermus i flera dagar efteråt och som tur är så har vi sagan både på cd och spotify så den har vi lyssnat lite på sedan dess.
Smurfans dagiskompis hade fått mersmak på bio efter besöket så det kommer definitivt bli fler biobesök för den familjen.
Vi handlade lite innan vi tog bussen hem och på bussen så blev smufan akut kissnödig så det var bara att skynda sig av bussen hemma och springa in på toa.
Denna kvällen blev det inte mycket till middag då sambons tåg strulade så pass att han inte skulle komma hem förrän väldigt sent så det blev kvarg till middag för min del.

 

Vägde in mig på fredagens morgon med en känsla av katastrof. Visste ju att det skulle bli ett rejält plus efter kryssningen samt efterföljande slarv under hela veckan. Vägde in mig på +1,9kg..väldigt väntat!
Jag och smurfan åkte in till stan till tio och hämtade ut min nummerlapp till vårruset vid studenternas ip och sedan gick till viktväktarna och vägde in mig där. Lika illa där +0,9kg men som sagt så är det bara att bita i det sura äpplet och ta mig ner till -45 en femte gång. Trägen vinner sägs det ju.
Måste verkligen sluta slarva och inse att jag inte bara kan ta en eller två bitar av något för då är jag fast sen!
Brist på ork och motion är också bidragande orsak. har varit så sjukt trött och orkeslös denna veckan.
Vi gick till vaccinationsmottagnignen efteråt för att smurfan skulle få sin andra twinrixspruta. Hon är verkligen superduktig! Den gör ont men det går över fort som tur är.
Åkte ut till gränby efteråt och gick i affärer, smurfan var jätteduktig hela dagen och lyssnade jättebra.
Handlade lite saker till mig själv och lite annat.
Åt lunch i restaurangtorget vilket inte är helt lätt när man är själv med barnvagn och ska kryssa sig fram och balansera en bricka samtidigt. Smurfan åt spaghetti och köttfärssås och jag åt en sallad.
Jag hade lovat smurfan att hon skulle få leka på lekplatsen efter maten. Där hittade hon en dagiskompis som hon lekte med en bra stund.
Sedan gick vi till ica och handlade innan vi köpte en varsin glass och åkte hem.
 

Jag packade upp och började sedan med maten. Fake fried chicken med ris och morotstzatziki blev det denna kväll.
 
 
På lördagen var tvättstugan var bokad och vi varvade tvättstugan med att vara ute och leka på gården smurfan och jag. Riktigt härligt och soligt väder så jag smorde in smurfan ordentligt innan vi gick ut.
 
Jag försökte få henne att cykla en stund men det slutade som vanligt med en arg smurfa med tårar sprutandes och ville ingenting.
Så vi gick in och fixade lunch istället och åt på balkongen.
Efter sista vändan i tvättstugan gick vi och köpte glass. Den satt ute och åt på balkongen.
Försökte plocka och fixa iordning hemma samt sorterade tvätten. Smurfan har inte direkt haft lust att sova middag på hela helgen så det var varit prövande måste jag säga.

Lagade pulled pork tacos till middag, väldigt okomplicerat men mycket gott!
Tog faktiskt en löptur efter maten..behövde verkligen komma ut och röra på mig efter en vecka utan någon form utav träning och det känns verkligen i kroppen.
Det extra kilot känns också mycket tydligt. Det var segt att ta sig runt och det blev ingen rekordtid direkt men det var inte heller meningen då det bara var en uppvärmning inför måndagens vårrus.
 

Riktigt trött när jag kom hem. Hoppade in i duschen och sedan slappade framför tvn innan läggdags.
 

Söndagen var den fjärde dagen som smurfan väcker mig vid halv åtta! Så himla härliga sovmornar jag har fått de här dagarna.
Vi åt frukost i vardagsrummet framför en disneyfilm.
Plockade iordning hennes väska och vagnen och klädde på oss så vi kom ut genom dörren vid 11. 
Gick ner till ica och handlade lite innan vi tog bussen ut till boländerna.
Jag skulle in på xxl bland annat och köpa en löpartröja och nya löparstrumpor, lyckades även komma ihåg att köpa badtofflor till smurfan.
Smurfan var inte på sitt bästa humör denna dagen men vi kämpade på så gott det gick.
Var in på stadium outlet och hittade lite saker där också. Då smurfan blev kissnödig just där så var det bara att springa in på Ikea efteråt och gå på toaletten. Blev även lunch på ikea och smurfan åt så fint upp sina köttbullar med potatismos.
Efteråt gick vi och köpte sandaler till smurfan och avslutade shoppingturen med att gå till coop och handla lite innan vi tog bussen hem.
Smurfan fick ta ett bad och jag tog en dusch, var så himla varmt ute och vi skulle ut och käka senare. Kände sig som en ny människa efteråt.
Vi tittade lite på film och smurfan fick äta lite kvällsmat innan vi klädde på oss och gick ut och väntade på bussen.
Sambon hade fastnat på jobbet och dessutom missade tåget så han skulle bli sen så jag och smurfan fick ta oss till restaurangen själva så länge.
Halvvägs med bussen så började smurfan krångla så det började tjafsas och bråkas och jag var inte alls på humör för det och tålamodet var slut efter fyra dagar med en treåring helt själv på dagarna.
Blev napp och liggläge i vagnen för den damen efter det, det var nog också det som behövdes för efter vi klivit av bussen och gått en bit så hade hon somnat. Hon sov sedan hela restaurangbesöket till sina föräldrars stora lycka.
Jag tog in ett glas vin i väntan på sambon och när han kommit så beställde vi. Jag åt en skaldjursrisotto som tyvärr inte var något vidare. Deras kock var inte någon stjärna i köket tydligen.
Mat fick jag i alla fall och vi åkte hem direkt efteråt och lade smurfan i sängen.
Satt och tittade på det stora tårtslaget innan läggdags. Såg till att jag packat allt till loppet i min ryggsäck så jag inte glömt något för kl 6 på morgonen är inte mitt minne det bästa.
Blev lite väl sent i säng.
 
Idag är jag inte alls lika peppad inför vårruset som jag var inför blodomloppet. Vet inte varför men antagligen för att jag inte tränat upp mig lika bra som inför blodomloppet. Jag är ur form helt enkelt. Idag är det dessutom så sent på kvällen att jag får så mycket dötid efter jobbet då jag slutar 16. Starten går inte förrän vid 19. Ska visserligen ner på området och mingla runt och träffa sponsorer och sådant men det räcker ju lugnt med att man är där till halv sex som tidigast.
 
Sedan är det bara två dagar kvar på jobbet innan det blir semester i fyra veckor. Hur min situation ser ut efter semestern har jag ingen aning om dessvärre men det visar sig väl.
På torsdag drar vi till vad jag hoppas är värmen men väderprognoserna är lite motstridiga så vi får väl se hur det blir.
En invägning till på vv hinner jag med på torsdag morgon men sen kommer det att dröja :)
 
Hoppas ni får en fin vecka. 
 
 

Kommentera här: