Lägenhet,promenader och invägning

Det har hänt massor sedan jag skrev sist!
 
I onsdags fick vi reda på att vi fått en ny lägenhet! Äntligen efter 7 år i bostadskö så ska vi flytta till något större.
Det är en tvåa på 66,5kvm så det är tyvärr ingen trea eller fyra men mycket bättre än vår etta som vi har nu.
Vi kommer få en hel kyl och frys samt diskmaskin och tvättmaskin.
Dessutom kommer smurfan få ett eget rum vilket nästan är det bästa med hela grejen, vi kanske får sova ostört framöver. Det tråkiga är att vi till våren kommer behöva byta förskola åt smurfan men det går verkligen inte att pendla till den gamla förskolan permanent som det ser ut nu. Dessutom känner vi att det är bättre för henne om hon får gå med barn som bor i samma område som hon själv.
 
 
 
Vi valde att fira detta med lite bubbel och inviga våra champagneglas som vi köpte för säkert 2 år sedan.
 
Testade en ny choklad som vi köpte på La Parilla deli här i stan. Grymt god!
 
I fredags var jag på jobbintervju, kändes riktigt bra efteråt och fick senare ett mail om att de skulle rekommendera mig för tjänsten hos sin kund. De skulle höra av sig nu i veckan och se om det blir en andra intervju eller vad som händer. Håller alla tummar jag kan!
 
I lördags gick vi ut i den kalla vinterluften runt lunch, lånade böcker på biblioteket, åt sen lunch på stan innan vi åkte ut till bostadsområdet sävja för att promenera runt i våra framtida kvarter. Syftet var även att mäta tiden mellan bostaden och eventuella förskolor. Handlade och åkte sedan hem och fixade middag.
 
Söndagen spenderades till stor del med vänner och rollspel. Fika och käkade lite och hade det väldigt trevligt.
Orkade faktiskt diska undan all disk på kvällen innan läggdags.
Innan våra vänner gick så gjordes det upp planer om bio i nästa vecka. Det ser jag fram emot.
 
Idag är det invägningsdag och jag var inte särskilt nervös då jag tagit en hel del promenader i veckan som var.
Resultatet blev -0,8kg.
Jag siktar på att ha nått min pre-graviditetsvikt lagom till jul eller ännu hellre ha nått 100.
Har ganska precis 3 kg kvar till vikten som jag hade innan graviditeten och det kan jag nog klara till dess.
 
Gjorde ett besök på gamla jobbet efter dagislämning idag. Alltid lika trevligt och man påminns om hur mycket man saknar dem.
 
Tog en promenad ner till stan efteråt och ställde oss i förskolekön igen för att förhoppningsvis få plats ute i sävja i vår. Det verkar dock mörkt på den fronten och handläggaren sa att vi får ställa in oss på att få pendla till det gamla dagiset under våren och få ny plats lagom till nästa höst.

Handlade lite på coop efteråt och åkte sedan hem med buss. Kände att energin tog slut och dessutom var jag hungrig. Så någon megalång promenad blev det inte idag.

Kommentera här: