2,5årskontroll, träning och invägningar

Bvc-besöket i måndags gick strålande. Tyvärr så var hon rätt nyvaken och lite klängigare och blygare än vad hon brukar vara. Det var inte riktigt min vanliga pratglada tjej just då. Var mest att sitta i knä och läsa helst.
Hon klarade språktestet alldeles galant precis som vi trodde och vägde in på 13,2kg och 84cm. Rätt kort för sin ålder men så har hon inte så långa föräldrar heller :)
Efter bvc gick vi på stan och handlade lite innan vi åkte hem.
 
I tisdags så var det förskolerådsmöte på kvällen så jag och barnvakten hämtade först upp smurfan från dagis och gick hem och fixade iordning innan sambon kom hem och han och jag gick iväg till dagis.
Det mest intressanta på agendan var flytten till en annan förskola medans den ordinarie renoveras under ett års tid. Mycket med logistiken och hur det är tänkt att det ska fungera.
Så från och med början av januari så ska smurfan få vara på ett annat dagis i ett års tid, samma pedagoger men i andra lokaler. Tror det kommer bli hur bra som helst och vårt dagis lokaler behöver verkligen rustas upp.
Gick förbi förskolan där de kommer vara inhysta sedan och tittade hur det såg ut. Något närmare till detta dagiset än vårt vanliga så det gör ingenting :)
 
I onsdags så fyllde sambon år och tanken var att vi skulle ut och äta efter jobbet. Jag hämtade upp smurfan från dagis och sedan åkte vi ner på stan och mötte upp sambon.
Smurfan fick grunda med lite hamburgare innan vi gick till restaurangen eftersom restaurangens mat inte riktigt passar henne.
Vi har varit till denna tapasrestaurangen Iberico förut och det har alltid varit jättebra.
Därför var det extra tråkigt när vi blev så otroligt besvikna på maten.
Vi valde att dela på guacamole med rostat bröd och det har alltid varit supergott. Denna gången var det små tunna brödbitar och en guacamole där avocadon inte var ordentligt mosad utan det låg riktigt stora bitar i samt att de hade strösslat över chili i mängder vilket gjorde att allt bara smakade chili.
Detta verkade dock vara temat för kvällen då verkligen allt vi beställde smakade chili.
Jag tog en lammfärsburgare med getost och friterad sharlottenlök, så fullt av chili i burgaren att den var oätlig.
Jag tog även kammusslor med vitlök och citron, även denna rätt hade högar med chili. Denna kunde jag dock peta bort så jag kunde äta dom i alla fall.
Så min middag slutade med att jag åt bröd och två kammusslor, resten kunde jag i princip inte äta.
Deras patatas bravas (friterad potatis med aioli och tomatsås) var sladdrig och smakade som vanlig klyftpotatis man gör själv hemma i ugnen.
Sambons kycklingspett smakade som billig ica basic kyckling med märklig konsistens.
Nåja servicen var som vanligt jättebra och när vi framförde våra klagomål så var de inte sena med att prata om saken och tyckte att det var bra att vi var ärliga då de inte kan förbättra sig annars.
Rent generellt så är svenskar dåliga på att klaga på restauranger om de inte tycker att maten är ok. Det är sällan jag och min sambo ger kritik på det här sättet men det var en så sjukt stor besvikelse att det inte gick att låta bli.
Hovmästaren berättade att vi tydligen hade lyckats välja de starkaste rätterna och att recepten hade ändrat sig något sedan sist. Jag tycker dock att det är märkligt i så fall att det inte står i menyn att de innehåller chili, inte på en enda rätt av de vi beställde så står det att det innehåller chili!
 
På vägen hem handlade vi lite och jag var dessutom tvungen att handla mat för jag var fortfarande hungrig *suck*
Kom hem sent och lade smurfan det första vi gjorde. Sedan fixade sambon min lunch till jobbet medans jag åt middag..igen.
Lite tv innan läggdags hann det bli i alla fall.
Sambon var nöjd med sin present som bestod av ett presentkort på ölprovning för två, jag tänker dock inte följa med!
 
Igår slutade jag sent på jobbet och det första jag gjorde var att ta en buss ner på stan och gå in på invägningen på vv. Visste att det skulle stå + med tanke på veckans kalasfrossa.
+0,6kg blev det och det var inte så farligt med tanke så hur veckan har sett ut.
Det blev inget möte då coachen var i göteborg så jag kunde gå till gymmet på en gång.
 
Var ett rätt jobbigt pass då jag inte tränat på en vecka och det märks och känns jättetydligt!
Började med 20min powerwalk i uppförsbacke innan jag gav mig på min 5km slinga. Tog den på 34,5min så inte så illa pinkat med tanke på mitt uppehåll med löpningen. Kändes lite stumt i benen i början men det släppte efter ett tag.
Sprang hela vägen utan att stanna eller promenera.
Kände att det fick räcka för dagen så efter mina obligatoriska armhävningar och magövningar så gick jag och duschade och bytte om.
Gick till affären och handlade lunch till dagen efter samt lite proteinglass.
Åkte hem och åt middag (blev kvarg och en smörgås) och sedan satt jag och sambon och kollade på tunnelbanan efter det att smurfan lagt sig för natten.
 
Så imorse hade jag tänkt mig att vågen skulle stå på +1kg eller något sådant, det stod visserligen + men endast 0,1. Så ett hekto upp och det får man nog tacka för och jag ligger fortfaradnde under 80kg :)
 
Idag är det jag som hämtar på dagis och sambon ska iväg till enköping för spelhelg. Jag och smurfan får ha tjejkväll istället :)
 
Imorgon är det shopping som gäller för hela slanten och jag har gjort upp en provisorisk inköpslista då jag annars lätt tappar fokus och kommer hem med saker jag inte skulle ha och glömmer sådant jag faktiskt skulle ha :P
Lite julklappar finns kvar på listan men annars är det mest saker till mig själv som ska köpas tänkte jag :) Vi får se vad jag hittar.

På söndag börjar jag med ett gympass på morgonen och sedan hem och äta lunch och på eftermiddagen är det sminkkurs på schemat..i tre timmar. Hoppas man lär sig något som man orkar hålla hålla på med i det långa loppet.
 
Ser fram emot en fullspäckad och trevlig helg!
 
 
 
 

Kommentera här: