Biobesök, invägning och lugna dagar

Det har rullat på som vanligt hos oss. Jobb, dagis, middag, sova. inte särskilt spännande.
Har klarat av de träningspass som jag föresatt mig innan veckan. Det blev däremot ett extra träningspass på söndagen istället för på lördagen men det känns ju rätt irrelevant så länge det blir gjort.
 
I lördags hände något spännande..för smurfan i alla fall. Då var det nämligen premiär för henne på bio. Första gången hon skulle få se film på bio.
Jag hade lyckats lura med mig två vänner dessutom så vi var tre vuxna och ett barn som gick och såg Alfons Åberg på lördagsförmiddagen. Det hon mest såg fram emot till en början var nog popcornen och juicen men det ändrades när filmen väl började.
De släckte ner i salongen där endast vi och en familj till satt (så borde det vara på alla filmer) och när de satte på den "stora tv:n" som smurfan sa så blev hon tyst och tittade förundrat.
Hon kommenterade ibland och pratade om filmen men när en utav vännerna sa något till henne så vände hon sig om och hyssjade på henne :D
Smurfan tyckte det var så spännande att hon nästan glömde bort att äta popcorn!
 
40min gick ganska fort och det var faktiskt så att hon nog tyckte att det skulle komma mera film.
Hon satt still för det mesta och skötte sig jättebra.
 
Efter bion så gick vi och fikade/åt lunch tillsammans och smurfan somnade som en stock i vagnen efteråt. Det är jobbigt att gå på bio.
Jag och en utav vännerna gick en sväng på stan innan vi åkte hem. Passade på att göra lite hushållsbestyr innan maten skulle ordnas.
 
När sambon kom hem så fick smurfan gå och sova medans jag fixade iordning det sista med maten. Jag kände för att experimentera lite och gjorde en sötpotatisgratäng men ändrade lite i receptet. Lade till morot,extra matlagningsgrädde och ost. Blev riktigt gott. Till detta serverades en kycklingfilé samt grönsallad.
 
 
Sötpotatisgratäng 6sp, kycklingfilé 2sp.
 
På söndagen så sov smurfan tack och lov något längre än dagen före så jag var inte helt sluttrött när jag vaknade.
Smurfan ville kolla på Shrek så vi åt frukost i vardagsrummet en bra stund.
Efter frukost så tog jag ett träningspass och smurfan hakade på som vanligt en liten stund i alla fall.
Vi körde en slappardag i övrigt. Smurfan fick sova en stund efteråt då hon inte var färdigsoven och jag tog en dusch.
Jag passade sedan på att äta lite och se på film i godan ro. Två timmar senare så böjade jag med lunchen och väckte smurfan lagom tills det var klart.
Vi åt och sedan kollade vi lite mer film, det blåste rätt ordentligt ute så lusten att gå ut just då fanns inte. Speciellt inte för att plocka blåbär vilket var det jag planerat.
 
Senare på eftermiddagen blev smurfan så sjukt uttråkad så vi gick iväg till en liten lekplats i området. Det finns tyvärr alldeles för få sandlådor i närområdet så vi fick leta en bra stund efter en plats som inte bara bestod utav grus.
 
 
Vi gjorde mängder med sandkakor och åkte rutschkana ett par gånger under den timmen vi var ute.
Till slut så tyckte jag att det fick räcka och vi måste gå in och fixa iordning hemma.
 
Vi lekte och busade lite när vi kom hem innan det var dags för smurfan att äta.
 
Sambon hade blivit fördröjd på jobbet så han blev sen så smurfan fick gå och lägga sig innan han kom hem.
Som tur var så hade vi planerat in rester till middag så det var snabblagat kan man säga. Sedan satt vi mest och pratade en stund innan vi kollade på senaste avsnittet av The last Kingdom som går på Svt på söndagar.
Blev rätt sent i säng trots att jag skulle upp vid halv fem.
 
Förra veckan skötte jag mig helt ok, hade veckobonus kvar i slutet av veckan och intaget av sött var minimerat från veckan innan.
Men det var inte utan lite nervositet som jag klev upp på vågen imorse. Jag hoppas ju att jag når mitt mål lagom till semestern -40kg.
Invägningen resulterade i -1,1kg vilket jag är väldigt nöjd med. Detta innebär att jag har två veckor på mig att bli av med 1,6kg. Så satsar jag bara lika hårt som jag gjort föregående vecka så ska det gå!
Tre träningspass under veckan är målet samt minimalt med skräpintag. Har ett kalas inplanerat på lördag men det ska inte vara något hinder. Så länge jag planerar noga och sparar veckobonusen tills dess så ska det inte vara några problem.
Det som brukar vara en räddning är att lägga in maten i förväg i appen och födela pointsen jämnt över dagen så jag inte blir hungrig framåt kvällen för då ryker det oftast fler points än vad jag har kvar för dagen.
 
Ända in i kaklet..två veckor kvar till semestern och endast tio arbetsdagar!

Kommentera här: