Intensiv men rolig helg

Vi började lördagen med att fixa iordning i lägenheten,packa och äta frukost innan vi tog ett pendeltåg mot stockholm.
Väl framme hos mina föräldrar så drog vi ner till straden med smurfans mormor. Det var första gången som smurfan var med på en strand vid en sjö på riktigt. Vi var iväg och solade och badade när hon var riktigt liten men då sov hon mest. Förra året så regnade det bara så det blev inget badande.
Så det var premiär för henne på flera sätt. Hon trivdes väldigt bra med att sitta på stranden och göra sandkakor.
 
Bada var hon inte riktigt lika förtjust i för det mesta. Hon tyckte det var läskigt när vattnet kom för högt upp och hon klamrade sig fast ordentligt vid oss.
Det gick bäst att bada en stund med mormor
Vi höll oss dock i vattenbrynet..det räckte för henne just då.
 
Vi åt lunch på wärdshuset vid Flottsbro, de hade som tur var räksallad till mig och riktig mat till sambon och smurfan. Vi åkte hem strax före tre så vi skulle hinna göra oss iordning och för att mamma skulle hinna göra klart tårtan till kalaset.
 
Vi bytte om och gjorde oss iordning och tog sedan en promenad hem till min svågers mammas hus där kalaset hölls.
Under kvällen blev det 2½ glas vin, en skvätt likör, 1½ bit tårta, marinerad fläskfilé, kycklingspett, en liten klick potatisgratäng, sallad och en msk nobisdressing. efter att ha räknat ihop den dagens intag i sp så landade det på 52. rätt mycket egentligen men det var ju tur att jag sparade hela veckobonusen till just detta tillfälle.
 
Smurfan och hennes kusin höll igång till efter 21 så inte undra på att smurfan somnade i vagnen på väg hem strax före 22. Kunde byta blöja  och klä av henne utan att hon vaknade nästan.
Ett mycket trevligt kalas var det och god mat!
 
På söndagen skulle vi ut och bada igen. Denna gången med min syster och hennes familj.
Vi åkte iväg till Lida friluftsområde efter frukost för att kunna få en bra plats vid stranden. Vi smorde in ungarna och oss själva och sedan var det bara att börja bada och leka i sanden.
Smurfan badade en del under dagen och mycket för att hennes kusin gjorde det. Kusinen är väldigt förtjust i att bada och ville helst vara i hela tiden. När smurfan tyckte det var läskigt och hon fått nog så ville hon mest sitta och göra sandkakor tillsammans med mormor.
Själv invigde jag nya bikinin ordentligt och badade flera gånger, jag kände mig knappt obekväm att visa mig i bikini och det var längesedan jag kände så..om jag ens gjort det.
Till lunch så hade min syster med familj tagit med sig rester från kalaset så det satt vi och mumsade på när vi tagit en paus från badandet.
Hann med en fika och ungarna fick glass innan vi började plocka ihop. Det hade börjat åska och dra ihop sig mörka moln på himlen så vi tyckte att det nog var dags att åka. 
 
Vi åkte hem till mina föräldrar och plockade ihop våra grejer och bytte om innan vi åkte ner till stationen och tog pendeln hem. Tyckte att det var lika bra att komma iväg i bra tid. 
Var hemma i stan till halv sex och vi åkte direkt hem. Sambon och smurfan åt middag medans jag plockade upp all packning samt tränade. Jag kände att mina återstående points igår inte räckte till falukorv och makaroner. Efter jag tränat och duschat så hade sambon fixat ihop en räksallad till mig som jag satt och åt medans vi planerade kommande veckas middagsmeny.
Avslutade kvällen med lite jordgubbar och filmen Vilda jakten på stenen.
 
Jag vågade inte hoppas på något imorse vid invägningen. Jag vet att jag hade skött mig exemplariskt under hela veckan och sen gått lite överstyr i helgen. Visserligen inom mina points men ändå lite för mycket fika än vad jag borde ätit. Hoppades ändå på ett litet minus.
+0,3kg blev resultatet och frågan är hur mycket utav det som beror på helgens intag,hur mycket som beror på vätska (med tanke på värmen under veckan som varit) och hur mycket som beror på att det är fel vecka i månaden :/
Har nu 1,9kg kvar till -40 och jag har svårt att tro att jag skulle klara av det målet till nästa måndag. Fast man vet ju aldrig..det har hänt förut.
 
Nu är jag inne på slutspurten inför semestern, fem arbetsdagar kvar! 
På fredag kommer mina föräldrar till stan på besök och stannar till söndag, det ska bli väldigt trevligt och vi har en del saker planerade. Hoppas att vädret håller i sig tills dess. 
 
Planen är 2-3 träningspass som vanligt och att hålla mig inom pointsen under veckan. Sambon och jag har planerat in en smalvecka. Sallader och tomatsoppa står på menyn fram till fredag.

Hoppas ni får en fin vecka!

Kommentera här: