Viktväktarinvägning och gräsänka

I måndags körde jag ett träningspass när jag kom hem trots träningsvärk från söndagen. Detta gjorde min träningsvärk ännu värre så natten till tisdagen kunde jag knappt sova! Hade så otroligt ont.
Lovade min sambo dyrt och heligt att inte träna på tisdagen.
 
Efter jag hämtat smurfan på dagis igår så åkte vi ner på stan och handlade lite. Eftersom vi skulle vara ensamma hemma och få äta middag utan sambo så passade jag på att köpa gravad lax och hovmästarsås. Naturligtvis var jag tvungen att köpa jordgubbar också.

Vi betalade och gick sedan iväg till viktväktarna för invägning. Vågen visade +0,5kg vilket var väntat med tanke på förra veckan och det faktum att det är fel dag att väga in sig på.
Mötte upp sambon efteråt för att hinna ses något innan han skulle iväg och träffa en kollega.
 
Väl hemma så gav jag smurfan mat som hon sedan inte åt upp. Hon var mer intresserad av att gå och sova, så tio i sju lade jag henne för natten och sedan hörde jag inte ett knyst från hennes rum.
Jag passade på att ordna mat till mig själv samt göra matlåda.
På kvällen satt jag och kollade på film, åt sista biten blåbärspaj samt jordgubbar. En riktigt bra kväll!
 
Med tanke på kroppens inställning till träning denna veckan så får jag nog nöja mig med torsdag och lördag när det kommer till träning men det ska jag vara nöjd med att jag hinner i alla fall.
Från och med nästa vecka blir det fler promenader då mitt jobbschema ser lite annorlunda ut.
Nu gäller det bara att hålla i matbiten också så jag går ner det jag gick upp denna veckan samt lite till helst!
 
Ha en trevlig onsdag :)

Kommentera här: