Invägning på en tisdag!

Slutade tidigt i måndags och passade på att ta med smurfan ut på stan en sväng. Köpte en midsommarklänning och hårspännen till smurfan och själv kollade jag in rean på H&M. Köpte faktiskt något åt mig själv också.
Riktigt nöjd över att få på mig storlek large på H&M.
 
 
Det blev lite annorlunda invägning denna veckan då det uppenbarade sig en möjlighet för mig att gå på viktväktarmöte i tisdags istället för torsdagen. Detta var tydligen inget som påverkade vikten något nämnvärt då vågen visade -0,3kg sedan torsdagen förra veckan. Det är jag helt nöjd med!
Mötet handlade naturligtvis som midsommarhelgen och jag kände under mötet att jag och min familj måste vara väldigt annorlunda jämfört med andra.
För det första så dricks det i princip ingen alkohol hos oss på midsommar, högst ett glas vin till maten och några öl för de som dricker det. Det verkar dock vara vanligt i många familjer att det dricks en hel del och att man tappar kontrollen litegrann över hur mycket. Känner flera familjer och vänner där det fylls på i jämn takt utan att någon blir tillfrågad om de vill ha mer eller ej..respektlöst!
För det andra verkar det också som att folk äter samma sak påsk,midsommar och jul. Det gör absolut inte vi!
Det enda som är genomgående för alla tre är sillen, i övrigt så varierar vi oss. För det mesta så grillar vi på midsommar om det är fint väder (händer vid fult väder också) men övriga traditionella maträtter som man äter på julen har vi bara just på julen.
Vi är också så pass otraditionella att vi inte äter jordgubbsgräddtårta på midsommar och har aldrig gjort så länge jag kan minnas. Däremot äter vi jordgubbar med valfritt tillbehör till efterrätt :) Iår blir det kvarg med vitchokladsmak för min del.
 
Det känns skönt att veta att jag inte behöver fundera så mycket över points eller ha ångest över midsommarhelgen. Det enda jag behöver se upp med är fikat egentligen.
 
Till middag på tisdagen åt vi bratwurst med ugnsrostad potatis och grönsaker. Jag hade lite dåligt med points denna dag efter en rätt pointsrik lunch men det fungerade med lite planering. Jag åt grönsakerna och sambon åt potatisen!
 
Igår Slutade jag tidigt och åkte ner på stan med smurfan då hon skulle lämnas över till sambon. Jag hade ett tandläkarbesök inbokat. Hann köpa jordgubbar innan besöket och sambon tog med smurfan till McDonalds för middag. Japp jag vet.. inga poäng i föräldrahimlen där inte..men till slut blir man desperat när ungen knappt äter någonting. Det enda hon tjatar om är kycklingnuggets och ris..och inte ens det äter hon ordentligt längre.
Igår morse hade hon vaknat vid fem och var monsterhungrig eftersom hon inte åt av middagen dagen innan.
En hamburgare med äppeljuice och lite pommes ibland dör ingen av och hon slipper vara hungrig. Så tänker vi i alla fall.
 
Tandläkarbesöket gick bra, har precis bytt folktandvårdsmottagning så jag var lite nervös. Det hade jag inte behövt vara för de var verkligen hur trevliga som helst!
Resultatet blev ingen karies men ett snäpp upp på frisktandvårdsskalan till nästa år. Tydligen hade min förra tandläkare varit lite väl generös i sin bedöming.
 
Vrålhungriga som vi var så fixade vi mat direkt när vi kom hem, revbensspjäll med glasnudelsallad vilket även blev min lunch till idag.
Efter maten så körde jag ett träningspass som verkligen tog musten ur mig..jädrar vad jag svettades.
En dusch var riktigt skönt efteråt och en skål med jordgubbar och en banan fick runda av dagen.
 
Imorse smygvägde jag mig med kläderna på och det stod 86 prick så nu hoppas jag att det blir en fin siffra på måndag.
Det är nämligen redan torsdag och jag har inte rört veckobonusen än för en gångs skull!
Jag hoppas att det ger resultat på måndag.
 
Min kära sambo överraskade mig igår genom att erkänna att han tagit semester i helgen vilket innebär en trevlig helg i stockholm för vår del.
Det ser vi verkligen fram emot!
 
Trevlig midsommar på er!
 
 
 
                                                                                                         

Kommentera här: