Svagt psyke och nya tag

I lördags började vi med en riktig lyxfrukost:
 
 
Smurfan har blivit så stor att hon får dricka ur mugg utan pip.

Efter frukosten blev det en heldag på stan och en del shopping. Var och är på jakt efter en vardagsklänning och hittade faktiskt en. Blev lite annat också som vanligt och det blev en riktigt trevlig dag trots snöfall och kyligt väder.
Lunchen blev tyvärr rätt sen, vi hittade ingenstans att äta förrän vid halv tre! Det var verkligen fullt med folk överallt. Blev ingen middag för mig och sambon på kvällen men vi har inte haft några problem med att trycka i oss skitmat och godis!
 
Igår var det en riktig slappardag för vår familj, pottränade smurfan en stor del utav dagen och det gick riktigt bra. Tog en långsam promenad framåt eftermiddagen och handlade lunch i affären. Jag köpte pasta fylld med kantarell och ricotta, jag kokade den och ringlade över lite olivolja och parmesan. Det hade ju egentligen räckt men eftersom jag älskar ost så la jag till lite mozzarella också. Ni hör ju själva hur jäkla dumt jag har tänkt hela veckan!
Blev ingen direkt middag då heller då lunchen återigen blev riktigt sen. Blev inte så mycket mer ätet den kvällen.
 
Jag måste bikta mig angående veckan känner jag. Mitt psyke och min självdiciplin klarar tydligen inte av att jag ruckar på rutiner. Så fort det blir något annorlunda, en ny stressfaktor eller något annat som gör att jag måste rucka på rutinerna så brister min diciplin. Undertiden jag varit sjuk under veckan så har jag knappt fyllt i checklistan, jag börjar med frukosten men sedan fyller jag inte i mer under dagen. Jag vet inte varför. Jag vill ju vara stark mentalt och sköta mig och fylla i allt. Känner mig svag och misslyckad efter den gångna veckan. Jag hade bara 4hg kvar till -30kg. Nu gick jag istället upp 1kg vilket gör att jag har 1,4kg kvar till delmålet, ett delmål som jag dessutom ville ha uppnått till påsken.
 
Så den kommande veckan är det hård diciplin och fysisk aktivitet som gäller. Sambon har utmanat mig att springa upp och ner för jobbets trappor två gånger om dagen så det är bara att göra :) Dags att släpa fram mitt träningsprogram till wii också så det blir någon fysisk aktivitet, hinner varken promenader eller gym som det är just nu.
 
Har ni några tips för hur man tränar sig mentalt så man blir mer principfast och får bättre självdiciplin?

Kommentera här: