En härlig helg och ett konsumenttest

I fredags fick jag trevliga nyheter när sambon kom hem. Han hade lyckats ta semester hela helgen vilket innebar att det inte blev någon förhatlig jobbhelg denna veckan. Wohoo!
Nu var det iofs så att han var tvärförkyld så han skulle egentligen behövt sova hela helgen.
Vi fick även svar på proverna som smurfan tog på måndagen. Visade sig att hon inte bör äta fisk alls och inte heller rå tomat i någon form. Hon har även pollenallergier och är överkänslig mot citrusfrukt.
Så nu gäller det att tänka till lite och hon har väldigt snabbt förstått att ketchup inte är bra för henne så hon tjatar inte om det.
 
På lördagen åkte jag och smurfan till stan efter att vi ätit frukost och gjort oss iordning, sambon stannade hemma och vilade istället.
Mötte upp vår kompis och tog oss iväg till Polarn o Pyret till att börja med för att titta på deras nya kollektion och vara delaktiga i deras 40-årsfirande.
När vi kom dit så fick vi veta att det inte skulle börja förrän vid elva så vi gick i lite andra butiker så länge.
Gick in på Hunkemöller och köpte en del underkläder, gick in på stadium och provade ett träningslinne innan vi gick tillbaka till Polarn och pyret.
Där fick smurfan fiska i fiskdammen (fick upp en påse med godis som mamma tog hand om). Hon fick istället en clementin och hon och jag delade på en bit tårta. Sedan köpte vi en ny vintermössa åt henne :)
 
Gick iväg till barnbokhandeln läslusen här i stan där författarna till Halvan-böckerna skulle sitta och signera.
Vi köpte en bok om flygplan som smurfan ville höra som godnattsaga senare på kvällen.
Innan vi gav smurfan lunch så gick vi till Hemmakväll och hyrde en film (jag köpte ingenting onyttigt..riktigt nöjd).
Smurfan hade tjatat om korv med bröd ett bra tag så det glufsade hon i sig i rask takt.
 
Ringde till sambon som lite senare kom ner till stan så vi kunde äta lunch.
Ett snabbt besök på apoteket och på ett konditori blev det innan vi sade hejdå till vår vän och vi tog bussen ut till boländerna.
 
Började med att gå in på Stadium Outlet för att köpa lite nya träningskläder eftersom jag har märkt att när man gymmar mycket så hinner man inte alltid tvätta kläderna i den takt man önskar för att kunna känna sig fräsch, då får man helt enkelt köpa nya :)
Blev ett nytt linne, en ny sportbh och två par funktionsstrumpor.
 
Efter detta gick vi till coop och handlade innan vi åkte hem. Blev rätt sent innan vi väl kom hem så det var bara att laga mat direkt i princip.
Blev en lugn och skön kväll i övrigt :)
 
Söndagen blev en riktigt slapp hemmadag nästintill. Direkt efter frukost började vi släpa ut smurfans möbler ur hennes rum och dra in ikea kartonger som innehöll delarna till hennes nya säng.
Jag skruvade och spikade och arbetade mig svettig med denna säng medans sambon höll ordning på smurfan och plockade bort kartongerna vartefter de blev tomma.
Men bra blev det till slut när den var färdig :)
 
Vid huvudgaveln tänkte jag senare sätta väggdekor i vinyl i något trevligt mönster så den blir lite mer personlig.
 
Hon provsov senare på dagen och det gick hur bra som helst :) Efterföljande nätter har också gått riktigt bra och den sovorm som jag trodde att vi skulle behöva visar sig vara helt överflödig.
 
Efter lunch och middagslur så tog vi tur ut i skogen. Vi blev borta i säkert två timmar. Riktigt trevlig utflykt. Vi följde elljusspåret så långt vi kunde innan vi hamnade mitt ute i ingenstans och då vände vi och följde elljusspåret åt andra hållet. Längst vägen så joggade jag lite fram och tillbaka och busade med smurfan och vi sprang ikapp.
Provade också något helt nytt, vi fann flera träbänkar längst vägen och sambon undrade om jag kunde hoppa upp på en jämfota.
Tyckte det verkade läskigt (bänken nådde mig till knäna ungefär) så jag började lite smått hoppa upp på en lite lägre sten och arbetade mig upp till en sten som var ungefär lika hög som bänken.
När det visade sig att jag klarade av den så hoppade jag smidigt upp på bänken. Inte lite stolt över mig själv faktiskt efter det!
Under promenaden fortsatte jag sedan att hoppa upp på bänkar och stenar och smurfan ville också hoppa så vi hade riktigt skoj hela vägen hem :)
 
Vi var rätt trötta allihop den kvällen men roligt hade vi haft :)
 
Mest för att det var skoj så vägde jag mig igår morse. Den visade att jag gått ner sex hg sedan i fredags. Vi får väl se vad den står på på torsdagens invägning.
 
Igår provade jag en "ny" kvarg på jobbet. Den är inte jätteny men det är inte förrän nu som jag lyckats få tag i den och jag har verkligen letat i princip hela stan.
Denna var riktigt god! Jag önskar nästan att den kommer i större format också.
Denna är inte alls lika sträv som lindahls kvarg oftast är utan den är len och har en tydlig smak av äpple med kanel. Rekommenderas varmt.
 
Efter jobbet så tog jag mig till gymmet så fort jag kunde för att lyckas få ett skåp i omklädningsrummet.
Alltid bäst att komma innan kl 17 om man kan.
Började med en kvart på stride-maskinen innan jag styrketränade i 15min.
Sedan gav jag mig på 5k slingan på löpbandet.
Mitt mål var att springa hela tiden utan att sakta ner till gång.
Växlade tempo undertiden men efter att ha sprungit/joggat i 30min kändes det riktigt motigt. Försökte sikta in mig på att klara en halv km i taget och klara av andningen ordentligt för det var kämpigt. Det var inte så mycket benen som var trötta utan det var andningen som var svårast.
Ville samtidigt växla upp för en ordentlig spurt för att få en bra tid. Vilket jag också fick till slut 35.20 blev resultattiden men då var jag också helt färdig när jag var klar. Hade en lätt huvudvärk dessutom.
Drog ett par armhävningar och magträning innan jag stretchade och gick för att duscha.
I omklädningrummet var det kaos då folk som kommit sent inte hittade skåp och någon försökte paxa mitt skåp och stressade på en för att man skulle ta ut sina grejer. Så synd för dem att jag inte har någon lust att sätta mig svettig och äcklig på en buss utan faktiskt vill duscha först innan jag åker hem. Hon fick vackert vänta på ett annat skåp i så fall om hon hade bråttom.
 
Åkte hem direkt efteråt och var hungrig,trött och hade ont i huvudet. Ingen bra kombination.
Kom hem till en glad smurfa och färdiglagad mat!
Efter jag ätit så hjälpte jag smurfan i säng och sedan var det soffläge för hela slanten. Kollade på en bra film och käkade chokladpropud som avslutning på dagen. När jag gick och la mig så hoppades jag att jag skulle bli av med huvudvärken till nästa dag.
 
Kvart över sex imorse så vaknade smurfan och jag insåg att min huvudvärk inte alls gått över så det fick bli en dos alvedon med frukosten.
Gick igenom spöregn till dagis och lämnade en klängig unge till att måla innan jag gick till bussen.
 
Nu blir det ingen träning förrän på torsdag eftermiddag innan invägningen och jag inväntar fredagen med spänning.

I helgen blir det en resa till Örebro och sambons släkt så det är som vanligt full rulle i vårt liv :)
 
Hoppas ni har en trevlig vecka!
 
 

Kommentera här: