Orkeslös, invägning och slarvhelg

I torsdags hade jag ju invägning och trots att det stod +0,2kg så spelade det ingen roll. Två hekto gör varken från eller till kände jag denna dag.
Lektionen var mycket intressant. Vi skulle gissa hur många points olika livsmedel innhöll och lita på ögonmåttet.
Man trodde ju att man hade koll..icke sa nicke. Satte vissa grejer men absolut inte så många som jag trodde.
Man märker verkligen att man måste väga precis allt egentligen.
En bulle som jag trodde var 8sp visade sig vara 13 och en Linnébulle visade sig vara 34sp och inte 18. Det är tur att man varken äter bröd eller bullar särskilt ofta :D
 
 
Fredagens invägning hemma var desto roligare, say hello to the seventies :D Länge sedan man såg en sådan siffra. Nu gäller det bara att hålla i de sista veckorna innan årets slut då jag har ett mål att nå 75kg till nyår :)
 
I fredags hade jag egentligen ett träningspass inbokat men ju närmre eftermiddagen kom desto mer osugen blev jag på att åka till gymmet. Kände mer för att åka hem till min familj. Så så blev det. Kvalitetstid med sambo och barn kändes som en bra prioritering.
Blev en myskväll med både chokladboll och proteinglass :)
 
I lördags åkte vi ner på stan för att lämna tillbaka böcker på biblioteket samt titta efter överdragsbyxor till mig.
Kom hem med mer än så..som vanligt. Hittade ett par bra överdragsbyxor, en fleecejacka, två mössor samt ullvantar att ha under mina vanliga vantar. En lunch på stan hann vi också med :)
Trötta och fattiga kom vi hem sent på eftermiddagen och började med maten. 
Blev lite glass till filmen på kvällen.

Igår var det fars dag och den firades stillsamt men trevligt. Sambon fick finöl och en nyckelring och vi åkte ner på stan och åt hotellfrukost. Resten av dagen blev rätt kass ur ett viktväktarperspektiv.
Åt mer frukost med mer points än jag brukar och vi passade på att promenera och fönstershoppa lite innan butikerna öppnade. Pratade lite om julklappar och tittade lite på sådant innan vi tog bussen hem.
Smurfan var grinig och trött hela dagen och vi alla var nog rätt trötta denna helgen. Smurfan somnade på vägen hem och sov i över en timme. Var trött och klängig hela kvällen.
Blev en slö eftermiddag och ingen åt direkt någon lunch, jag och sambon åt lite glass medans vi gjorde iordning menyn inför veckan och runt fyra började vi med middagen.
Plockade iordning efter maten och gjorde iordning smurfan med pyjamas och bortade tänderna redan vid fem. Det tyckte hon var helkonstigt men när vi sa att hon skulle få åka i vagnen ute i pyjamas så tyckte hon att det var spännande :)
Klädde på henne ordentligt och stoppade ner henne i åkpåsen och begav oss ut till bussen.
Väl nere på stan så insåg vi att det börjat småregna..jippie, kul med en promenad nere på stan i regnväder.
Nåja hade vi väl tagit oss ner så skulle vi minsann gå också.
Så vi gick slingan längs allt ljus på Uppsala som jag tyvärr måste säga var sämre än vad de varit tidigare år.
 
Vissa ljusglimtar (haha) fanns dock och min favorit är nog domkyrkans ljusshow.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Var in och handlade på hemmakväll innan vi åkte hem och denna gången handlade även jag. Jag orkade verkligen inte räkna denna dagen efter småtjafs och trotsig unge som inte lyssnade på hela dagen och bara var tjurig och klängig. Ny dag imorgon liksom.
Så det blev både glass och lite godis på kvällen. Jag åt dock inte så jag mådde illa så helt wild and crazy blev jag inte.
 
Nya tag idag och fyra ordentliga träningspass inbokade denna veckan. Ska dessutom gå på vartenda ett..det kan jag behöva!
 
 
 

Kommentera här: