Invägning *2,bad, test av nytt recept och konsumenttest

Resultatet av torsdagens invägning var att jag stod still sedan veckan innan, det var i sig positiva nyheter då jag definitivt trodde jag skulle gått upp. Så det kan alltid vara värre. Detta innebär att jag fortfarande har 2hg kvar.

Till middag i fredags så testade vi ett nytt recept från Viktväktarnas nyaste kokbok:
Karamelliserad kyckling med sötpotatis, jordnötter och mangoyoghurt.
Det ser kanske inte så gott ut men det kan jag lova att det var.
Vi följde som vanligt inte receptet till punkt och pricka utan tog bort lite saker ur receptet. Vår variant landade på 11sp per portion.
 
På kvällen var jag så trött efter veckans påfrestningar att jag hade kunnat somna ståendes i princip men valde soffan med lite fredagsmys istället
Det gjorde inte ont kan jag säga.
Denna veckan var jag tröttare än vanligt så helgen var verkligen efterlängtad.
 
Klev upp rätt sent på lördagen för att vara oss och åt frukost i lugn och ro när syrran ringer och säger att de snart är framme. Vi rafsade ihop frukosten och städade iordning innan de kom.
När de kom så började kusinerna att leka och vi började packa ihop badkläder och allt annat som man behöver inför en tripp till badhuset.
Tog bussen ner till stan och gick sedan sista biten.
Ungarna for runt i vattnet som två fiskar och det hoppades från kanten och åktes rutchkanor. 
Ungarna fick lite lunch någon timme senare innan vi badade en tag till.
Efter äventyret i badhuset så gick vi in till stan och vi vuxna åt lunch på China River och för en gångs skull så tog jag inte buffé! Blev kyckling med grönsaker istället.
Handlade lite innan vi tog bussen hem.
 
Ungarna for runt och lekte hela eftermiddagen och det blev en väldigt sen middag denna dagen eftersom lunchen intogs sent.
Ungarna fick chicken nuggets och vi vuxna åt fläskfilé med ugnsgrönsaker,sås och ugnsbakad rödlök.
Vi var väldigt trötta allihop så det sängläge rätt tidigt för att vara en lördag.
 
På söndagsmorgonen så åt vi frukost och plockade ihop lite. Jag och syrran tog med oss ungarna till lekparker och sambon och svågern åkte iväg med en del pantpåsar.
När ungarna började bli hungriga gick vi ner till ica och handlade lite innan vi gick hem och gav ungarna korv med bröd.Själva ringde vi och beställde mat från en pizzeria.
Jag valde en kycklingrulle och jag vet inte hur fasiken jag fick i mig hela men jag var väldigt hungrig.. Många sp blev det.
Lite senare på eftermiddagen så åkte syrran och hennes familj hem och vi lade smurfan att sova middag. Det behövde hon verkligen!
Jag satte mig och läste medans sambon tittade på film.
När jag skulle väcka smurfan vid fyra så satte jag mig med henne i soffan för att hon skulle få vakna till sakta...det slutade med att hon och jag somnade i soffan i stället.
Vaknade till vid halv fem och bar ut henne till vardagsrummet istället.
 
Det blev fruktsallad till middag, vi var fortfarande mätta från lunchen och orken att laga mat fanns inte heller. 
Vi hade ju dessutom köpt på oss en del frukt som vi skulle ha till dessert på lördagen som inte blev av.
Så efter jag och sambon lagt smurfan för natten så åt vi fruktsallad framför tvn och ett avsnitt av tunnelbanan.

Satte igång en film vid åtta och till den blev det som vanligt en del kvällsgott, egentligen var det helt onödigt för vi hade ju redan ätit och borde inte ätit något mer, eller i alla fall valt något annat.
Men vad som är gjort är gjort och någon dag ska jag väl lära mig något av det.
 
Helgens frosseri i kombination med lathet gav utslag på vågen imorse. +0,8kg!
Visste att det skulle bli plus men jag blir lika sur varje gång.
Dags att jag lär mig att ge fan i kvällsmålen, snacks och sånt skit.
Sköter mig på vardagarna och även på vardagskvällar faktiskt. Det är alltid helgerna som spårar ur och någonstans så måste jag ju lära mig att det är dumt att sabba allt bara för att det är helg.
Nu missade jag två träningspass förra veckan dessutom..enbart för att jag var för trött, jag tror dock knappast att de hade vägt upp för allt jag stoppade i mig under helgen.

I dag är det dags för mitt första träningspass på det nya gymmet och jag vet att det alltid är läskigast första gången och att det ger sig sedan men jag kan inte hjälpa att jag är lite nervös.
Jag bara hoppas att det inte är alltför mycket folk där i eftermiddag ;)
Tänkte nog börja lite lätt med konditionsträning idag, får se vad det finns för maskiner lediga när jag kommer dit.
 
Förra veckan så utförde jag ett konsumenttest på den tredje och sista varianten av Barbells proteinpudding
 
Jag måste verkligen säga att detta är den godaste av de tre by far! Den smakar verkligen päronglass :D
Luktar väldigt mycket päron och har en behaglig puddingkonsistens. Barbells puddingar är generellt inte alls lika rinniga som Propuds utan fast och len i konsistensen.
 
Annars är det fullt upp denna veckan. På torsdag fyller jag år så då blir det vitt vin och räkor på kvällen efter invägning och allt annat som görs på torsdagar.
På fredag har jag planerat att baka på eftermiddagen inför söndagens kalas och på lördag ska jag och kompisar åka till Västerås för att hämta grejer som mitt ex förvarar åt mig.
På kvällen på blir det födelsedagsmiddag ute på restaurang med vänner.
 
Jag hoppas kunna klämma in lite träning också denna veckan men vi får väl se. Får bli lite pass hemma denna veckan som det ser ut just nu.
 

Kommentera här: