Kartonger, kalas och invägningar

I fredags åkte jag hem direkt efter jobbet och började baka. Det blev chocolatechip cookiedoughbrownies, rabarberkaka och kanelbullskladdkaka.
Efter bakningen så åt vi tacos och tog det rätt lugnt resten av kvällen.
 
I lördags drog jag och två kompisar till västerås för att hjälpa till att tömma ett förråd, bland annat på mina grejer.
Det blev en del grejer kan man säga.
Nu har jag dock inte rensat ut något men det ska göras..för det behövs verkligen!
Det är saker som jag fått och samlat på mig under min livstid i princip, eller ja sedan jag flyttade hemifrån i alla fall för ca 15år sedan.
 
Efter vi tömt förrådet så åkte vi och käkade på Ikea innan vi åkte hem och lassade in allt i mitt och sambons pyttelilla förråd. Det är ett under att det fick plats faktiskt :P Det gäller att vara bra på tetris.
 
På kvällen gick vi ut och käkade på en bekants nyöppnade restaurang Trattoria Alessandro här i stan.
Maten var riktigt god men det fanns en del barnsjukdomar inom en del områden som de behöver fixa till innan det blir perfekt.
Sambon åt lamm:
 
Jag åt risotto med oxfilé och svamp:
Riktigt mumsigt.
 
Blev en sen kväll både för oss och för smurfan som inte kom i säng förrän vid närmare tio på kvällen.
 
Smurfan vaknade vid halv åtta på söndagen och tyckte att det var dags att kliva upp.
Eftersom vi hade en del att stå i så var det nog lika bra. Efter frukosten så drog jag i väg till gymmet och körde ett pass. Tog 5km på 37 min på löpbandet..lite av ett rekord för mig. Efter det drog jag 5000m på roddmaskinen på dryga halvtimmen. Rätt lagom innan ett kalas.
Under tiden jag var på gymmet så hade sambon hunnit städa, bada smurfan, tömma blomlådorna på balkongen samt en hel del till. Han är rätt otrolig den karln.
 
Handlade lunch efter gymmet och åkte hem. Vid det laget så hade mina föräldrar, min mormor och min syster med familj kommit. Drog i mig min sallad, packade upp gymväskan, fixade det sista med fikat och bytte sedan om.
Efter kl tre så rasade det in folk lagom till kaffet. Riktigt trevligt. Fick paket och blommor och mina kära svåger envisades med att uppmuntra till födelsedagssång *suck*
 
Min kära kompis M hade bakat en väldigt god och fin tårta till mig
Lila med bling..precis min stil :D
 
 
Red velvet cake med creamcheesefrosting som fyllning..mums!
 
Fick massor av presentkort vilket är perfekt när man behöver köpa nya kläder så senare i höst så blir det nog en tjejdag på Mall of Scandinavia :D
 
När alla hade åkt hem så var vi rätt trötta kan man säga. Jag fick lite småpanik då jag insåg att jag inte hade någon lunchlåda till måndagen, fick ställa mig och slänga ihop en räksallad. Sambon somnade till i soffan och smurfan lade vi för natten redan vid 18. Hon var helt slutkörd av allt lekande under dagen.
Hon verkade dock ha ont och mådde inte helt bra under kvällen så hon somnade inte ordentligt och rofyllt förrän efter hon fått en dos alvedon.
 
Någon egentlig middag blev det inte denna kväll. Jag tog en bit födelsedagstårta och sambon åt ett par knäckemackor. Själv insåg jag sedan att jag nog borde låtit bli då jag blev stoppmätt och min mage inte mådde något vidare efteråt.
Tittade på tv innan läggdags..orkade knappt lyfta ett finger.
Bokade av måndagens gruppträning då mitt knä spökar lite från och till, det känns lite svullet när jag böjer mig ner så att hoppa och studsa på ett Bodycombatpass känns inte helt optimalt.
Får bli ett vanligt träningspass där jag kan bestämma intensiteten själv.
 
Vi skapade i alla fall veckans matsedel på kvällen så helt overksamma var vi inte ;)
 
 
Imorse var det invägning och jag hade faktiskt gått ner sex hekto. Första gången på 3 veckor som det går nedåt. Jag valde dock sedan att ställa om invägningsdagen till fredag och se om det hjälper.
Det märker vi på fredag.
Har nu sju hekto kvar till -40..igen och det innebär ju att jag inte har nått det målet som jag hade satt till min födelsedag. Så nu är det bara att sätta upp nya mål och klara dessa istället :)
Funderar lite på vilket mål jag skulle kunna sätta upp till jul.
 
Annars är det fullt upp denna veckan precis som vanligt. Förutom jobb,träning och dagislämningar så är det föräldramöte, viktväktarmöte och på fredag är det ansiktbehandling för mig och en kompis, det ska bli riktigt skönt!
På lördag står Stockholm Waterfront och Bamseföreställning på agendan och det ska verkligen bli spännande att se vad smurfan tycker om det :)
 
Ha en trevlig vecka
 
 
1 Anna:

skriven

Du verkar har kommit en bra bit på väg med -40!!!? Det är ju helt otroligt. Var stolt över det du åstadkommit, andas och ta en dag i taget. Och njut...! Verkligen fantastiskt bra jobbat!

Svar: Tack :)
Malin

Kommentera här: