Snabbt träningspass, stressad invägning och helgplaner

Denna veckan har gått i ett rasande tempo. Kan knappt fatta att det redan är fredag.
 
Har väl inte varit så mycket just denna veckan vilket faktiskt är rätt skönt. Förra veckan var ju så späckad med aktiviteter att en vilovecka är väldigt välkommet, speciellt om man tänker på points. En vecka full med evenemang och restaurangbesök är inte helt lätt när det gäller matplanering. En vanlig vecka är bättre när det kommer till att räkna points för då är man inne i invanda rutiner.
 
I tisdags hade jag ett eget lite personligt jubileum, det var nämligen fem år sedan jag slutade röka! Ett utav de bästa beslut jag någonsin tagit. Känns som om man aldrig har rökt överhuvudtaget.
 
I onsdags körde jag ett träningspass för första gången sedan innan semestern. Herregud vad otränad man blir på bara en månad.
Hade tänkt att jag skulle variera min träning lite och skippa mina gamla träningsspel så jag körde igång min workout app och valde 20 min pass.
Så fruktansvärt tråkig app! Bara en massa statisk träning och det var svårt att hålla koll och hinna med när de bytte övning. Helt plötsligt skulle man ha hantlar och då var jag ju tvungen att pausa och hämta dom innan jag kunde fortsätta. Deletade appen direkt när jag var klar och siktar istället in mig på ett annat träningsprogram som jag har till mitt wii. Klarar inte av att följa ett träningsprogram som jag tycker är dötråkigt.
Då jag inte använt den på ett tag så måste dock batterierna bytas ut för att kunna användas.

Igår stressade jag iväg till invägningen på VV efter jobbet.
Rusade in och vägde in mig snabbt innan jag powerwalkade till bussen och åkte till dagis för att hämta smurfan. Kom till och med 15min före utsatt hämtingstid :)
Invägningen gick bra. Samma resultat som förra veckan -1,3kg vilket innbär att jag endast har fyra hg kvar till -40 på VV:s inväging på torsdagar. Har sex hg kvar till -40 på badrumsvågen hemma på måndagar.
Satsar stenhårt på att nå målet på både måndag och torsdag nästa vecka!
 
Efter dagishämtningen så gick jag och smurfan till biblioteket för att låna lite böcker. Smurfan älskar böcker och att läsa..eller ja att vi läser för henne snarare även om hon själv gärna sätter sig och bläddrar igenom en bok.
När vi kom hem så ville hon läsa på en gång, själv var jag tvungen att börja med maten och att försöka få en två-åring att förstå att man inte kan läsa bok och laga mat samtidigt är inte det lättaste.
Slutade med att hon fick titta på film medans jag började med maten. Hon tröttnade tyvärr rätt fort och ville att jag skulle hjälpa henne att lägga pussel, försökte återigen att få henne att förstå att lägga pussel och laga mat inte riktigt fungerar samtidigt. Så vi hade ett mindre världskrig ett tag som omfattade nappkastning och krälande på golvet och skrik och bråk.
När maten väl började bli klar så byttes monstret ut mot ett mönsterbarn.
Hon tog sin tallrik och bar den till diskbänken så jag kunde lägga upp mat och sedan åt hon en ordentligt portion med pasta,korv och grönsaker. Hon åt fint och vi hade jättetrevligt vid matbordet.
Innan sambon kom hem från jobbet så bytte vi till pyjamas, borstade tänder, städade upp i köket och hade precis läst klart två sagor när han klev in genom dörren. 
Efter smurfan hade lagt sig så fick sambon äta middag medans jag skrev ut lite recept och sedan tog vi det lugnt framför tv:n resten av kvällen.
 
Imorse var det en glad smurfa som skulle iväg till dagis.Idag skulle tydligen Lollo & Berniekepsen på
 
I helgen så blir jag och smurfan själva huvudelen av dagarna då det är sambons jobbhelg.
Så jag tänkte ta med henne till biblioteket i stan och gå på musiklek imorgon eftermiddag och planen är att vi ska gå in till stan om det inte regnar. Vi får väl se hur smurfans humör är imorgon.
 
Avslutar dagens inlägg med en bild som togs på mitt jobb häromdagen. Måste säga att jag nog måste börja med diverse rynkkrämer mot åldertecken och lära mig hur man sminkar sig så man ser ut som 25 och inte 55 ;)
Jag inser dessutom att jag verkligen måste boka tid hos min frisör :D
 
Hoppas ni får en riktigt bra helg!

Kommentera här: